مراسم بزرگداشت درگذشت استاد آهنگران در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت درگذشت استاد حسن آهنگران خوشنویس برجسته کشور و مؤسس انجمن خوشنویسان قم با حضور مسئولان و هنرمندان در مسجد الغدیر برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مراسم بزرگداشت درگذشت استاد آهنگران در قم برگزار شد
شناسه : 60906 | انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، مراسم بزرگداشت درگذشت استاد حسن آهنگران خوشنویس برجسته کشور و مؤسس انجمن خوشنویسان قم با حضور امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، حسن دلیر معاون امور هنری اداره‌کل ارشاد قم، سید احمد طباطبایی‌نژاد مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم و جمعی از هنرمندان در مسجد الغدیر برگزار شد.

علی اصغر نظری‌حائل رئیس انجمن خویشنوسان قم، ابراهیم سلیمانی رئیس انجمن عکاسان استان، وحید سلیمانی رئیس انجمن هنرهای تجسمی قم به همراه روئسای انجمن خوشنویسان تهران، ساوه و کاشان در این مراسم حضور داشتند.   

احمد عبدالرضایی، مسعود رنگساز، نعمان صحرانورد، علی معماریان، داوود چاوشی، علی رضائیان و محمد حسین رازقی نیز از جمله هنرمندان شاخص خوشنویس حاضر در این مراسم بودند.

در این مراسم پس از تلاوت آیات قرآن کریم و ذکر مصیبت به‌مناسبت ایام شهادت فاطمه زهرا(س)، عارف براتی مدیر اجرایی انجمن خوشنویسان ایران پیام تسلیت غلامحسین امیرخانی رئیس انجمن خوشنویسان ایران را قرائت کرد.

در ادامه دکتر احمد عزتی‌پرور استاد برجسته ادبیات فارسی طی سخنانی با تبیین مقام هنری استاد حسن آهنگران، به تجلیل از شخصیت فرهنگی و هنری این هنرمند فقید استان قم پرداخت.

این استاد ادبیات فارسی با تأکید بر اینکه جامعه هنرمند قم یکی از استادان بزرگ خود را از دست داد، افزود: هنرمند را باید به وقت زنده بودن ارج نهاد و احترام گذاشت، متأسفانه هنر در جامعه ما متاع و کالای نازلی است و ارزشی برای او قائل نیستند و زندگی هنرمند با رفاه و امنیت و آرامش نمی‌گذرد.

عزتی‌پرور تأکید کرد: هنرمند از ثروت بهره‌ای نخواهد داشت اما جامعه ثروتمند باید حق او را ادا کند و ادای دین کند تا هنرمند در قفر و بیماری و بی‌پناهی زندگی را ترک نکند.

مراسم بزرگداشت درگذشت استاد آهنگران در قم برگزار شد

وی افزود: اگر شعر و موسیقی و خوشنویسی را گرامی می‌داریم، هنرمندش را هم گرامی بداریم و به دادشان برسیم و ارزش و لیاقت هنرشناسی خود را نشان دهیم. فردوسی گفت «هنر نزد ایرانیان است و بس» اما متأسفانه بخشی از هنرمندان ما در فقر و گمنامی هستند.

این استاد ادبیات فارسی تصریح کرد: همان‌گونه که شاعر با واژه زیبایی می‌آفریند، هنرمند خوشنویس نیز با خطی که می‌نویسد زیبایی را می آفریند، استاد آهنگران نیز خط نوشت برای اینکه چشم ما هم از زبایی لذت ببرد و سرمست شود،

وی با بیان اینکه هنرمند خوش‌نویس به دنبال ثبت کردن عشق به صورت خط است، گفت: خطاط سعی می‌کند که چهره عشق را برای مخاطبان خود ترسیم کند و برای همین به نمایشگاه خط می‌رویم تا از زیبایی و ظرافت عشقی که به صورت خط آشکار شده لذت ببریم.

عزتی‌پرور افزود: استاد آهنگران به سهم خود کوشید در ساخت جامعه‌ای زیبا و فرهیخته سهیم باشد، ما هم در یاری کردن هنرمندان نشان دهیم از این زیبایی بهره‌مند هستیم.

وی با تأکید بر اینکه استاد آهنگران سخن از عشق گفت و معلم و هنرمند عشق بود، گفت: هنر آهنگران عشق ورزیدن بود و یادگاری‌های عاشقانه‌اش را به عنوان میراث هنری او برای این سرزمین باید حفظ کرد.

نوشته های مشابه
حفظ خط B متروی قم ضروری است/ زیرگذر امام موسی صدر امسال احداث می‌شود
دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.