آمادگی شهرداری برای شناسایی خانه مسافرهای غیرمجاز‌

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم از آمادگی شهرداری در شناسایی خانه مسافرهای غیرمجاز‌ خبر داد و گفت: معضل تأمین پارکینگ تنها بخشی از مشکلات خانه مسافرها بوده و باید بدانیم کمیسیون ماده 5 ضوابطی را مشخص کرده که این ضوابط مبنای کار شهرداری است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آمادگی شهرداری برای شناسایی خانه مسافرهای غیرمجاز‌
شناسه : 60835 | انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مجید متین‌فر در جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر قم که با موضوع ساماندهی خانه مسافرها تشکیل شد، اظهار داشت:‌ در چند سال گذشته جلسات زیادی برای رفع مشکلات اسکان زائران در شهر قم برگزارشده است و امروز صدور مجوز برای ادامه کار خانه مسافرها، یکی از معضلات شهرداری است.

وی، ارزش‌افزوده ایجاد خانه مسافرها در پیرامون حرم را عددی قابل‌توجه دانست و افزود: در جلسه کمیسیون ماده ۵ همیشه سیما و منظر شهری پیرامون حرم مطهر موردتوجه بوده است و بسته‌های تشویقی و ارائه مجوز برای مهمان‌پذیر مشکلی برای سیما و منظر ایجاد نمی‌کند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم، مشکلات حوزه درمان و ایمنی در بخش سلامت را نیز بخشی از دغدغه شهر در مورد خانه مسافرها برشمرد و بیان کرد: معضلات تأمین پارکینگ تنها بخشی از مشکلات خانه مسافرها بوده و باید بدانیم کمیسیون ماده ۵ ضوابطی را مشخص کرده که این ضوابط مبنای کار شهرداری است.

وی رویکرد شهرداری را بر صدور مجوز دائم عنوان کرد و گفت: شهرداری تنها برای ۵ سال می‌تواند مجوز موقت صادر کند و شهرداری الزام به تأمین پارکینگ دارد، ولی در صورت عدم توانایی قانون هزینه حذف پارکینگ گرفته می‌شود، یعنی این مانع صدور مجوز نمی‌شود اما قبل از این موضوع باید تأییدیه ایمنی گرفته باشد.

متین‌فر در پایان فرایند اخذ مجوز خانه مسافرها را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در این فرایند حتی باید تأییدیه استحکام نسبی بنا و مجوز آتش‌نشانی داشته باشد و در پایان مجوز صادر می‌شود و برای تسریع در صدور مجوز باید این فرایند بر اساس شرایط خاص هر شهر موردبازنگری قرار گیرد و این آمادگی در شهرداری وجود دارد که خانه مسافرهای غیرمجاز شناسایی شود.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.