اختصاص ۵۰ درصد بودجه عمرانی شهرداری به ۳۰ پروژه بزرگ قم/ تعریض خیابان‌های «آذر» و «چهارمردان» در حال بررسی است

عضو شورای شهر قم از اختصاص۵۰ درصد بودجه عمرانی شهرداری به ۳۰ پروژه بزرگ قم خبر داد و مشکلات خیابان امام خمینی(ره) و عقب‌نشینی ۹ متری این خیابان را مطرح کرد و گفت: خیابان‌های آذر، چهارمردان و باجک برای تعریض خیابان باید ۹ متر عقب‌نشینی کنند اما این موضوع در حال بررسی است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اختصاص ۵۰ درصد بودجه عمرانی شهرداری به ۳۰ پروژه بزرگ قم/ تعریض خیابان‌های «آذر» و «چهارمردان» در حال بررسی است
شناسه : 60710 | انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مجید اخوان با اشاره به اهمیت پروژه‌های عمرانی در بودجه شهرداری، اظهار داشت: بیش از ۹۰۰ پروژه در بودجه سالیانه شهرداری قم دیده‌شده که حدود ۳۰ پروژه از این تعداد جزء پروژه‌های شاخص و بزرگ در شهر است.

وی، ۵۰ درصد بودجه عمرانی شهرداری را ویژه پروژه‌های کلان دانست و افزود: این ۳۰ پروژه کلان که سهم زیادی از بودجه را به خود اختصاص می‌دهد، نیاز به رصد و نظارت ویژه از طرف شورای شهر و مدیران دارد و این نظارت بخشی از برنامه روزانه اعضای شوراست.

عضو شورای شهر قم به بررسی بعضی از پروژه‌های شاخص شهر پرداخت و تصریح کرد: بلوار حکیم در ادامه بلوار فردوسی یکی از این پروژه‌های شاخص در شهر است که از ادامه خیابان چهارمردان شروع می‌شود و تا بزرگراه امام علی(ع) امتداد پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: این پروژه در حال حاضر تا میدان ارتش ادامه پیداکرده و از طرف دیگر تا بلوار شهدای روحانیت و بلوار امام رضا(ع) ادامه پیدا می‌کند و به بزرگراه امام علی(ع) منتهی می‌شود که تملک قسمت انتهای آن در ۲۰ متری مهدیه تا میدان پلیس هنوز باقی‌مانده است.

اخوان از پیش‌بینی بودجه برای تملک بخش پایانی پروژه فردوسی در حدفاصل کلهری تا میدان پلیس خبر داد و گفت: در بودجه سال ۱۴۰۲ بودجه تملک برای این بخش از پروژه پیش‌بینی‌شده است و امیدواریم تا پایان سال آینده این بخش نیز اجرایی شود و باید بدانیم برای اجرای پروژه نیاز به همکاری شهروندان و مالکان دارد.

وی سپس به پروژه زیرگذر جمهوری در میدان امام حسین(ع) نیز اشاره و اذعان کرد: این پروژه برای خروج بلوار جمهوری از بن‌بست تعریف‌شده و در حال حاضر از طرف منطقه چهار به میدان مرجعیت و بزرگراه آیت‌الله بروجردی و پردیسان می‌رسد و در منطقه دو به زیرگذر امام حسین(ع) منتهی می‌شود.

عضو شورای شهر قم ادامه داد: بلوار جمهوری در منطقه دو نیز از زیرگذر میدان امام حسین(ع) تا بلوار یادگار امام و خیابان شهید ستاری و بزرگراه امام علی(ع) امتداد پیدا می‌کند تا گره ترافیکی در بلوار شاهد و میدان امام حسین (ع) رفع شود، البته این بخش از پروژه در میدان امام حسین(ع) به اتمام رسیده و حتی کاشت درخت و روشنایی آن انجام‌شده اما در خروجی پروژه چند تملک هنوز باقی‌مانده است.

وی تأکید کرد: با تملک املاک خروجی پروژه و همکاری شهروندان تا دهه فجر این پروژه نیز افتتاح‌شده و زیر بار ترافیک می‌رود.

اخوان در ادامه تبدیل وضعیت تعدادی از رانندگان اتوبوس را نیز موردتوجه قرارداد و گفت: از سال ۱۳۸۸ که سیاست خصوصی‌سازی در سازمان اتوبوسرانی آغاز شد، حدود ۴۰۰ اتوبوسی که آن زمان از دولت دریافت شد، به رانندگان واگذار شد و جذب شرکت‌های خصوصی شدند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز باوجود اتوبوس‌های ملکی شهرداری، سیاست مدیریت شهری بر برون‌سپاری بوده و رانندگان جذب شرکت شده و حق‌وحقوق آن‌ها کامل رصد می‌شود و شهرداری برنامه‌ای برای جذب راننده اتوبوس در برنامه کاری خود ندارد.

عضو شورای شهر قم، مشکلات خیابان امام خمینی(ره) و عقب‌نشینی ۹ متری این خیابان را مطرح و خاطرنشان کرد: خیابان‌های آذر، چهارمردان، باجک برای تعریض خیابان باید ۹ متر عقب‌نشینی کنند اما در طرح تفصیلی دوباره بررسی‌شده و عرض خیابان تغییر کرده و در حال بررسی است.

وی در پایان سامانه ۱۳۷ را راه ارتباطی مدیران شهری و شهروندان اعلام کرد و گفت: شهروندان هر مشکلی در حوزه شهری دارند می‌توانند با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند و مشکل را اطلاع داده تا در اسرع وقت به مشکل رسیدگی شود.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.