اهدای بیش از ۲۰ هزار سند به مرکز اسناد حرم مطهر بانوی کرامت

کارشناس فهرست نویسی مرکز اسناد حرم مطهر بانوی کرامت از اهدای بیش از ۲۰ هزار نسخه سند از تعاملات بازار قم به مرکز اسناد حرم مطهر خبر داد و گفت: این اسناد مربوط به اواخر دوره قاجار تا سال‌های اول انقلاب است که توسط نوادگان آقای رضوانی از تجار قدیم قم به مرکز اسناد حرم مطهر اهدا شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اهدای بیش از ۲۰ هزار سند به مرکز اسناد حرم مطهر بانوی کرامت
شناسه : 60666 | انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، احمد فراهانی کارشناس فهرست‌نویسی مرکز اسناد حرم مطهر بانوی کرامت در گفت‌وگویی از اهدای بیش از ۲۰ هزار سند مربوط به بازار قم توسط نوادگان یکی از تجار قدیمی قم به مرکز اسناد حرم مطهر خبر داد.

وی با بیان اینکه این اسناد مربوط به صنف خوار و بار در بازارچه صدر اعظم در بازار قدیم قم است، افزود: این اسناد مربوط به اواخر دوره قاجار تا سال‌های اول انقلاب است که شامل معاملات مختلف در بازار، اجاره نامه ها، مناسبات بازاریان، حمل و نقل بار در قم و موارد مختلف دیگر است.

کارشناس فهرست نویسی مرکز اسناد حرم مطهر بانوی کرامت افزود: این اسناد که توسط نوادگان آقای رضوانی از تجار قدیم قم به مرکز اسناد حرم مطهر اهدا شده است برای آفت‌زدایی به مرکز اسناد ملی ایران ارسال شده و سپس به مرکز اسناد بازگردانده شده است و به زودی پس از فهرست نویسی و رونمایی در مرکز اسناد حرم مطهر در اختیار پژوهشگران و علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: مرکز اسناد حرم مطهر بانوی کرامت بیش از یک میلیون سند را در خود جای داده است که بسیاری از این اسناد مربوط به حرم مطهر بانوی کرامت و اقدامات صورت گرفته در این آستان مقدس است و علاوه بر آن اسنادی مربوط به مناسبات و تعاملات اجتماعی دوره های گذشته را نیز در خود جای داده است.

نوشته های مشابه
اعلام جزئیات مراسم تحویل سال در حرم و مسجد جمکران
«تگرگ» روی میز تدوین رفت
نرخ جدید پارکینگ‌های عمومی شهر قم اعلام شد
طراحی میدان سپاه قم به کجا رسید؟
مجتمع آب درمانی در قم به‌زودی افتتاح می‌شود
اتمام پروژه احداث کمربندی بلوار خداکرم تا شهریور سال آینده
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.