نخستین خانه موزه هیئت در قم راه‌اندازی می‌شود

معاون شهردار قم از ساخت نخستین خانه موزه هیئت در خانه تاریخی حاج ملاحسین مولوی خبر داد و گفت: پیگیری‌ها برای تملک این ملک در سازمان فرهنگی شهرداری در جریان است و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده امیدواریم تا پایان سال محقق شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نخستین خانه موزه هیئت در قم راه‌اندازی می‌شود
شناسه : 60644 | انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهدی اصفهانیان‌مقدم در شصت‌وچهارمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم، با اشاره به ساخت خانه موزه هیئت در قم اظهار داشت: تملک خانه موزه هیئت با محوریت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم می‌تواند انجام شود و برای آن ردیف بودجه دیده‌شده است.

وی از انجام مراحل قانونی تملک منزل حاج ملا حسین مولوی خبر داد و گفت: ساخت منزل حاج ملا حسین مولوی به‌عنوان نخستین خانه موزه هیئت در کشور به همت شهرداری قم در دستور کار قرارگرفته است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم تصریح کرد: پیگیری‌ها برای تملک این ملک در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم در جریان است و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده امیدواریم تا پایان سال محقق شود.

وی خانه موزه را یکی از برنامه‌های فرهنگی شهرداری قم در حوزه ایثار و شهادت و توجه به هویت قم دانست و تصریح کرد: خانه موزه هیئت در راستای سیاست شهرداری در ساخت خانه موزه و در ادامه ساخت خانه موزه شهدا در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم در این حوزه ترویج فرهنگ دینی انقلابی اقدامات مؤثرتری نیز انجام دهیم.

همچنین رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قم، ساخت خانه موزه‌ها را در راستای بند دو سیاست‌های کمیسیون فرهنگی و اجتماعی برای تقویت هویت دینی و انقلابی شهر قم دانست و بیان کرد: ساخت خانه موزه هیئت باهدف پاسداشت میراث فرهنگی مذهبی شهر، معرفی الگوهای مداحی به کشور، ایجاد همگرایی و وفاق در بین هیئت، معرفی و تقویت هیئت و ایجاد فضایی برای برگزاری نشست‌های هیئت در دستور کار قرار گرفت.

ملایی در پایان از اختصاص ردیف بودجه مشخص به ساخت خانه موزه اشاره کرد و گفت: این خانه در بافت تاریخی شهر قرار دارد و یک ردیف بودجه برای آن دیده‌شده و باید به این نکته توجه کنیم که خانه موزه شهدا مصوبه شورا را نداشته و تنها مصوبه کمیسیون را دارد و پیگیری‌های لازم برای آن انجام‌شده است.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.