برگزاری دوره‌های تندخوانی و تربیت مربی در مؤسسه «کتابدانه»

نماینده مؤسسه «کتابدانه» در قم از فعالیت ۶۸۰ مربی تندخوانی و هزار فراگیر در قم خبر داد و گفت: تکنیک‌هایی که در دوره‌های آموزشی این مؤسسه ارائه می‌شود مشکل بسیاری از افراد در زمینه کتاب و کتابخوانی را رفع می‌کند و فراگیران بعد از اتمام دوره قادر خواهند بود به عنوان مربی فعالیت کرده و کسب درآمد کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزاری دوره‌های تندخوانی و تربیت مربی در مؤسسه «کتابدانه»
شناسه : 60628 | انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، منیره ایمانی ظهر امروز در نشست خبری تشریح فعالیت‌های مؤسسه آموزشی و کارآفرینی کتابدانه که در دفتر این مجموعه برگزار شد، اظهار کرد: «کتابدانه» یک شرکت دانش‌بنیان و کارآفرین با محوریت مباحث آموزشی و فرهنگی است که در راستای آموزش روش‌های نوین مطالعه، تندخوانی، تقویت حافظه و تقویت تمرکز و تربیت مربی در حال فعالیت است.

وی افزود: این مؤسسه بهمن‌ماه سال ۱۳۹۹ با مدیریت استاد بهمن شاه‌بابایی آغاز به کار کرد و در حال حاضر دفاتر متعددی در شهرهای مختلف کشور از جمله در قم دایر کرده است.

نماینده مؤسسه «کتابدانه» در قم تصریح کرد: «کتابدانه» متشکل از دو بخش مهارت تندخوانی و تربیت مربی‌ تندخوانی است که در این بخش از جهت اشتغال‌زایی و کسب درآمد نیز به صورت حرفه ای در حال ارائه خدمت به جامعه است.

ایمانی به اهداف مؤسسه کتابدانه اشاره کرد و گفت: کمک به افزایش سرانه مطالعه، یادگیری مهارت تندخوانی، افزایش سطح درآمد، تقویت حافظه، افزایش تمرکز و افزایش خودباوری از جمله اهداف این مؤسسه است.

وی افزود: کتابدانه نتیجه ۱۳ سال تخصص و تلاش‌های استاد بهمن شاه بابایی و تیم تحقیقاتی وی است که تلاش کردند در زمینه نوآوری‌هایی در حوزه کتاب و کتابخوانی فعالیت کنند.

نماینده مؤسسه «کتابدانه» در قم تصریح کرد: تکنیک‌هایی که در دوره‌های آموزشی این مؤسسه ارائه می‌شود مشکلات افراد در زمینه کتاب و کتابخوانی را حل می‌کند.

ایمانی افزود: مدارس بسیار پیشرو هستند و امیدواریم بتوانیم با ورود به مدارس و کمک به معلمین گرامی، پازل کتاب و کتابخوانی را در کشور تکمیل کنیم.

وی تصریح کرد: در مسیر آموزش تندخوانی، سرعت و دقت و تقویت حافظه مورد توجه قرار می‌گیرد.

نماینده مؤسسه «کتابدانه» در قم یکی از مشکلات جامعه را سرانه پایین مطالعه دانست و گفت: امروز بسیاری از جوانان و مردم به دلیل کمبود وقت قادر به کتابخوانی نیستند اما در صورتی که در دوره‌های تندخوانی شرکت کنند، می‌توانند به میانگین جهانی سرعت مطالعه برسند.

ایمانی افزود: میانگین سرعت مطالعه در جهان در یک دقیقه ۴۰۰ کلمه است اما مردم ایران ۱۵۰ تا ۲۵۰ کلمه می‌خوانند و عملاً زیر خط فقر سرعت مطالعه هستیم.

وی تصریح کرد: اگر سرعت مطالعه تقویت شود، سرعت ورودی به مغز بالا می‌رود و خروجی بهتری خواهیم داشت.

نماینده مؤسسه «کتابدانه» در قم با بیان اینکه هدف ما صرفاً تندخوانی نیست، گفت: تندخوانی بستر مناسبی برای داشتن مغزی پویاست و روش‌های ما پاسخگوی مطالعه در هر حوزه و زمینه‌ای است.

ایمانی افزود: در مؤسسه کتابدانه، ۲۰ تکنیک کاربردی در ۷۲ آیتم به هر فراگیر ارائه می شود.

وی از فعالیت ۶۸۰ مربی تندخوانی و هزار فراگیر در قم خبر داد و تصریح کرد: در کل کشور، ۳ هزار مربی در مؤسسه فعالیت دارند و ۸ هزار فراگیر از خدمات مؤسسه بهره‌مند می‌شوند.

نماینده مؤسسه «کتابدانه» در قم با بیان اینکه مربیان این مؤسسه از نوجوانان چهارده سال به بالا تا افراد میانسال هستند، تصریح کرد: تمام مربیان کتابدانه کسانی هستند که باید هزار کلمه را در یک دقیقه بخوانند و از هر قشری نظیر معلم و پزشک و جراح و روان‌شناس نیز مربی داریم.

ایمانی یادآور شد: حداقل خوانش متن یک دانش آموز عضو این مؤسسه هزار کلمه است و در حالی که یک دانش‌آموز معمولی در حدود ۵ ساعت دروس را مطالعه ‌می‌کند، یک دانش‌آموز تندخوان در حدود نیم ساعت به شکل مطلوب دروس را مطالعه خواهد کرد. 

وی در خصوص تعداد جلسات فراگیران مؤسسه کتابدانه، گفت: کسانی که در ده جلسه این مؤسسه شرکت کنند بعد از اتمام دوره قادر خواهند بود به عنوان مربی فعالیت کرده و کسب درآمد کنند.

نماینده مؤسسه «کتابدانه» در قم افزود: دوره‌های تندخوانی این مؤسسه به شکل عمومی، نیمه خصوصی و مجازی است.

ایمانی در پایان به فعالیت‌های جنبی این مؤسسه از جمله برپایی غرفه‌ تندخوانی در نمایشگاه‌های کتاب اشاره کرد و گفت: همچنین کارگاه‌های آموزشی این مؤسسه در مدارس و مناطق محروم برگزار می‌شود.

خاطرنشان می‌شود علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در دوره‌های مؤسسه کتابدانه می‌توانند به دفتر این مؤسسه در قم به نشانی خیابان شهید صدوقی کوچه۵۹، پلاک ۱۰ در ساعات کاری ۱۰ تا ۱۲ صبح و ۱۶ تا ۲۰ بعد از ظهر مراجعه کرده یا با تلفن ۰۹۹۲۹۹۳۰۹۹۴ تماس بگیرند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.