فعالیت ۱۹۰ واحد صنفی در شهرک خودرو قم

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم گفت: در حال حاضر ۱۹۰ واحد در شهرک خودرویی مشغول به فعالیت هستند که انتظار می‌رود تا پایان سال به ۳۵۰ واحد فعال برسد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
فعالیت ۱۹۰ واحد صنفی در شهرک خودرو قم
شناسه : 60589 | انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا مظفری پیرامون آخرین وضعیت شهرک خودرویی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۹۰ واحد در شهرک خودرویی مشغول به فعالیت هستند و انتظار می‌رود با اتصال و تکمیل شبکه برق، این عدد تا پایان سال به ۳۵۰ واحد فعال برسد.

وی با اشاره به طرح‌های تشویقی برای جذب صنوف مرتبط به شهرک خودرویی گفت: بر اساس آمار اخذشده از صنوف خودرویی، در حدود ۹۲ درصد شاغلین این صنف مستأجر هستند؛ که در این راستا طرح‌هایی نظیر برنامه فروش اقساطی واحدهای صنفی، می‌تواند باعث خرید واحد و نقل‌مکان صنوف خودرویی به این شهرک ‌شود.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم با بیان اینکه فروش اقساطی واحدهای شهرک خودرویی به‌نوعی سرمایه‌گذاری برای خریداران خواهد بود، تصریح کرد: از سوی دیگر طراحی و اجرای فنی پروژه در راستای کاربری مربوطه در این مجموعه آسایش و فضای مناسب را برای کار ایجاد می‌کند.

وی، بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها را موردتوجه قرار داد و خاطرنشان کرد: بر اساس این بند، شهرداری مکلف است تمام مشاغل و کسب‌وکارهایی را که برای مردم ایجاد مزاحمت و سروصدا ‌می‌کنند را تعطیل کرده و یا آن‌ها را به خارج از شهر انتقال دهند که همین این بند می‌تواند به‌عنوان عامل آخر برای انتقال صنوف خودرویی مزاحم به شهرک خودرویی باشد.

مظفری در پاسخ به این سؤال که آیا نمایشگاه‌های خودرو نیز در شهرک خودرویی مشغول به فعالیت خواهند شد یا خیر، بیان کرد: تجمع نمایشگاه‌های خودرو نیز در برنامه‌های شهرک خودرویی گنجانده‌شده است و برای نمونه در بخش نمایشگاهی این شهرک، جمعه‌بازار خودرو ایجادشده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین الزام به انتقال نمایشگاه‌های خودرو به این شهرک نیز در برنامه‌های آتی بر اساس شرایط مناطق هشت‌گانه شهری بوده و امید است که با رونق هرچه بیشتر این شهرک، گام بزرگی را در جهت ساماندهی صنوف در شهر قم برداشته باشیم.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.