دو پلاتوی نمایش تا پایان سال در قم افتتاح می‌شود/ باندبازی در تئاتر نداریم/ مناقشه‌ای بین انجمن و دبیرخانه جشنواره وجود ندارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از افتتاح دو پلاتوی نمایش تا پایان سال خبر داد و با رد هرگونه باندبازی در تئاتر قم، گفت: شاید در بعضی گروه‌های هنری قم این موضوع وجود داشته باشد اما در تئاتر باندبازی نداریم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
دو پلاتوی نمایش تا پایان سال در قم افتتاح می‌شود/ باندبازی در تئاتر نداریم/ مناقشه‌ای بین انجمن و دبیرخانه جشنواره وجود ندارد
شناسه : 60535 | انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، امیرعلی عموزاده امروز در نشست خبری بیست‌وسومین جشنواره استانی تئاتر قم که در سالن جلسات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، بر لزوم تقویت زیرساخت‌های هنر نمایش در قم تأکید کرد و اظهار داشت: توسعه سالن‌های نمایش را در قم ادامه خواهیم داد و شهرک پردیسان و شهرستان‌های کهک و جعفریه نیز نیازمند سالن تئاتر هستند.

وی از افتتاح دو پلاتوی نمایش تا پایان سال خبر داد و گفت: این دو پلاتو در تالار فرهنگ و هنر قم با اعتبارات ملی در حال راه‌اندازی و تجهیز است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در خصوص اینکه پیش‌تر وعده افتتاح این دو پلاتو را تا زمان برگزاری جشنواره استانی تئاتر قم داده بود، گفت: با وجود اینکه این دو پلاتو تکمیل نشد اما با همین شرایط محل تمرین هنرمندان نمایش قرار گرفت.

تصاویر نشست خبری بیست و سومین جشنواره استانی تئاتر قم

عموزاده افزود: این دو پلاتو بعد از برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار در مرحله تجهیز کارگاهی قرار دارد و بخشی از تعهدات مالی اداره به پیمانکار نیز پرداخت شده است.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص پروسه سخت صدور مجوز نمایش در قم، عنوان کرد: با وجود اینکه این موضوع چارچوب قانونی خودش را دارد اما اعضای شورای نظارت بر نمایش قم از هنرمندان و پیشکسوتان استان هستند و همان عزیزان مجوز می‌دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه چرا مانع استعفای علی فرحناک مدیرعامل سابق انجمن هنرهای نمایشی قم نشده است، گفت: پیش از انتصاب بنده به عنوان مدیرکل، آقای فرحناک مراحل اداری انتقال از صداوسیمای قم به کیش را انجام داده بود و با وجود اینکه از ایشان خواستم یک سال مأموریت خود را به تعویق بیندازند اما گفتند تصمیم خودم را گرفتم و مراحل انتقال نهایی شده است.

تصاویر نشست خبری بیست و سومین جشنواره استانی تئاتر قم

عموزاده در خصوص اینکه چرا هنرمندان تئاتر در قم نمی‌مانند و مهاجرت می‌کنند، گفت: طبیعتاً در پایتخت امکانات بیشتری وجود دارد و شرایط برای امکان اجراهای ملی و بین‌المللی به لحاظ جمعیت و امکانات مساعدتر است.

وی افزود: با این حال هم ما به عنوان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از مشورت‌ بزرگان تئاتر قم استفاده می‌کنیم و هم هنرجویان به لحاظ آموزشی از تجارب این عزیزان بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در پاسخ به پرسش دیگری با رد هرگونه باندبازی در هنر نمایش قم، گفت: شاید در بعضی گروه‌های هنری قم این موضوع باشد اما اصلاً در نمایش باندبازی نداریم و چنین چیزی نیست.

عموزاده تصریح کرد: احساس می‌کنم بعضی از عزیزان در مباحث هنری نیستند و اطلاعات ناقصی دارند.

تصاویر نشست خبری بیست و سومین جشنواره استانی تئاتر قم

وی در خصوص میزان توجه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به هنرمندان نمایش نیز عنوان کرد: بیشترین فضای هنری در میان انجمن‌ها به انجمن‌ نمایش اختصاص یافته است و بعضاً مدیران دیگر انجمن‌ها می‌گویند چرا چنین فضایی را به ما اختصاص ندادید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص راه‌اندازی دبیرخانه تئائر دینی در قم، گفت: مجوز این دبیرخانه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده اما به دلیل مشکل اعتبارات مالی به تعویق افتاده بود، با این حال این دبیرخانه به‌زودی آغاز به کار خواهد کرد.

عموزاده تصریح کرد: البته تقسیم‌بندی نمایش دینی و غیر دینی خیلی جایگاهی ندارد اما از آنجا که در دوره مدیریت پیشین تلاش‌هایی شده بود و طرح اجرایی آن آماده شده بود، دبیرخانه را در اسرع وقت افتتاح خواهیم کرد.

تصاویر نشست خبری بیست و سومین جشنواره استانی تئاتر قم

وی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار «شهر۲۰» مبنی بر اینکه چرا در بحث دبیری و اجرای بیست‌وسومین جشنواره استانی تئاتر قم از ظرفیت انجمن هنرهای نمایشی استفاده نشد، گفت: انتخاب دبیر جشنواره از اختیارات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در آن مقطع به دلیل انتقال آقای فرحناک از قم به کیش، دبیری جشنواره به آقای نوبخت واگذار شد.  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با تأکید بر اینکه هیچ مناقشه‌ای بین انجمن و دبیرخانه جشنواره وجود ندارد، گفت: مسئولان انجمن هنرهای نمایشی قم در نهایت محبت کمال همکاری را با آقای نوبخت دارند و مسئولان دبیرخانه جشنواره نیز متقابلاً چنین نگاهی دارند.

*گزارش تصویری نشست خبری بیست‌وسومین جشنواره استانی تئاتر قم را «اینجا» ببینید.

نوشته های مشابه
تدوین برنامه عملیاتی مناطق شهرداری قم در سال ۱۴۰۳
شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی قم امسال تکمیل می‌شود
تملک مغازه‌های قبرستان نو در گام نهایی/ ۷۰ مغازه تخریب شد
شهرداری تولیدکننده قطعات بتنی می‌شود
۳۸۸۰۰ شهروند قمی در سال گذشته عوارض نوسازی پرداخت کردند
توسعه ۲۰۰ کیلومتری فیبر نوری در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.