هنرمندان تئاتر اداره ارشاد را خانه خودشان بدانند

معاون امور هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان اینکه این اداره‌کل برادری‌اش را به هنرمندان تئاتر ثابت کرده است، بر لزوم ارتباط دو سویه هنرمندان و اداره ارشاد تأکید کرد و گفت: ما به عنوان اداره‌کل همیشه این پیام را به بزرگان و بدنه تئاتر قم منتقل کردیم که اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خانه آنهاست.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
هنرمندان تئاتر اداره ارشاد را خانه خودشان بدانند
شناسه : 60530 | انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حسن دلیر امروز در نشست خبری بیست‌وسومین جشنواره استانی تئاتر قم که در سالن جلسات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، با تشریح سیر صدور مجوز نمایش در قم و کشور، گفت: کارگردان یا تهیه‌کننده نمایش بعد از تکمیل فرم تقاضا، چهار نسخه از نمایشنامه را برای بازخوانی به شورای نظارت ارائه می‌‌دهد.

وی تصریح کرد: متن نمایش بعد از بازخوانی از سوی اعضای شورای نظارت، مقبول، مردود یا مشروط به بازنویسی می‌شود و بعد از دریافت تأیید متن و تمرین گروه نمایشی، برای اجرای عمومی یا خصوصی مجدداً از سوی شورای نظارت بازبینی می‌شود.

معاون امور هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: بعضی از نمایش‌ها ممکن است به لحاظ فنی یا دلایل دیگر، امکان اجرای عمومی نداشته باشند و صرفاً مجوز اجرای خصوصی برای آنها صادر شود.

دلیر تصریح کرد: خوشبختانه اعضای شورای نظارت بر نمایش قم از پیشکسوتان و بدنه اصلی تئاتر استان تشکیل شده و هیچ کدام از کارمندان اداره‌کل در این شورا عضویت ندارند.

معاون امور هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مرجع صدور مجوز که ادارات‌کل ارشاد در استان‌ها و شهرستان‌ها هستند، تحت نظارت کارشناسان شورای نظارت اقدام به صدور مجوز می‌کنند.

دلیر در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص وجود مافیا در تئاتر قم، گفت: این مافیایی که عنوان می‌شود در اداره ارشاد وجود ندارد و ارشاد برادری خودش را به هنرمندان ثابت کرده است.

وی افزود: ما حتی بین عزیزان پیشکسوت و کسانی که برای اولین‌بار می‌خواهند در قم نمایش اجرا کنند، هیچ وجه تمایزی قائل نیستیم.

معاون امور هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با تأکید بر اینکه از منظر این اداره‌کل محتوای نمایشنامه اهمیت دارد، گفت: اگر بخواهیم از هنر تئاتر در قم صیانت کنیم باید اصولی را رعایت کنیم و طبیعتاً نمی‌توان هر چیزی را روی صحنه برد.

دلیر یادآور شد: اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ۱۸ مورد از جمله استعمال دخانیات و سیاه‌نمایی در نمایش‌ها را ممنوع کرده است و نمایش‌ها باید در چارچوب قانون روی صحنه بروند.

وی همچنین با اذعان به اینکه یک شکافی بین هنرمندان تئاتر و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بوجود آمده است، گفت: این موضوع مافیا نیست بلکه یک آسیب است که بین هنرمندان با اداره ارشاد فاصله افتاده است، اینکه این آسیب چگونه و توسط چه کسی بوجود آمد پاسخ دارد اما بنده از بیان آن صرف‌نظر می‌کنم.

معاون امور هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تصریح کرد: ما به عنوان اداره‌کل همیشه این پیام را به بزرگان و بدنه تئاتر قم منتقل کردیم که اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خانه آنهاست.

دلیر با تأکید بر لزوم ارتباط دو سویه هنرمندان و اداره ارشاد قم، گفت: درب اتاق بنده همواره به روی هنرمندان و هنرجویان باز بوده و در هر زمان آمادگی داریم با این عزیزان گفت‌وگو کنیم تا فضای غبارآلود از بین برود.

*گزارش تصویری نشست خبری بیست‌وسومین جشنواره استانی تئاتر قم را «اینجا» ببینید.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.