نشست ادبی «یک فنجان شعر» در قم برگزار شد

نشست ادبی «یک فنجان شعر» به همت انجمن ادبی «فرتاش» با حضور جمعی از علاقه‌مندان به ادبیات در قم برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نشست ادبی «یک فنجان شعر» در قم برگزار شد
شناسه : 60382 | انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، نشست ادبی «یک فنجان شعر» به همت انجمن ادبی «فرتاش» با حضور محمد محمودآبادی شاعر و پژوهشگر جوان زبان و ادبیات فارسی در قم برگزار شد.

در این نشست که با حضور علاقه‌مندان به شعر و ادبیات همراه بود، به خوانش اشعار «رهی معیری» و سیر زندگی این شاعر ایرانی پرداخته شد و نقش بزرگان ادبیات معاصر ایران نظیر مرحوم پرویز ناتل خانلری و استاد محمد معین در پاسداشت زبان فارسی بررسی شد.

محمودآبادی در بخشی از این نشست به تبیین شرایط و ویژگی‌های یک مصحح اشاره کرد و افزود: مصحح باید دانش چند وجهی داشته باشد. یعنی کسی که قصد تصحیح متون را دارد باید هم دانش جغرافیایی داشته باشد هم تاریخ‌دان باشد، او باید مدت زمان طولانی را وقف این کار کرده باشد و تصحیح متون کار ساده‌ای نیست.

این فعال ادبی با تأکید بر اینکه پیشینه ادبیات ایران در حوزه شعر غنی است، تصریح کرد: در این شرایط باید مواظب آنچه به عنوان شعر وارد بازار می‌شود باشیم.

وی تأکید کرد: بسیاری از کتاب‌های شعری که امروز منتشر می‌شود، مخاطب ندارد و شاعر هم مسرور است که کتابی را به نام خودش منتشر کرده است در حالی که این مسئله آسیب جدی و جبران ناپذیری را به حوزه شعر و ادبیات فارسی وارد می‌کند.

محمودآبادی با انتقاد از سطحی‌نگری در حوزه شعر و ادبیات، گفت: این شعرها، مطابق میل مخاطبان سهل‌پسند و کم‌حوصله فضای مجازی سروده می‌شود.

خاطرنشان می‌شود انجمن ادبی فرتاش در مهر سال ۱۴۰۰ توسط جمعی از فعالان حوزه کتاب در قم با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و ادبیات آغاز به کار کرده است.

خبرنگار: راحله روشن

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.