بنیاد فرهنگی شهید میرزا کوچک جنگلی راه‌اندازی شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان از برگزاری بیش از 70 عنوان مراسم و برنامه در راستای کنگره ملی روحانی شهید میرزا کوچک خان جنگلی خبرداد و گفت: خروجی این کنگره باید تشکیل بنیاد فرهنگی شهید میرزا کوچک خان جنگلی به منظور بازشناسی نهضت جنگل باشد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بنیاد فرهنگی شهید میرزا کوچک جنگلی راه‌اندازی شود
شناسه : 60335 | انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، رضا ثقتی امروز در کنگره ملی روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی که در سالن همایش‌های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، با قدردانی از آیت‌الله فلاحتی رئیس شورای سیاست‌گذاری کنگره، استاندار گیلان، کمیته روحانیت کنگره و مجمع نمایندگان طلاب و فضلای گیلانی که در راستای برگزاری این مراسم مشارکت کردند، بر لزوم بازشناسی شخصیت مبارز و مجاهد میرزا کوچک خان جنگلی تأکید کرد.

دبیر کنگره ملی روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی افزود: این جلسات کمک شایانی به زدودن غبار مظلومیت از چهره مغفول مانده و ظرفیت‌های بین‌المللی استان گیلان می‌کند و به تعبیر رهبری مردم گیلان همیشه پرچمدار مبارزه با ظلم و استبداد بودند و میرزا کوچک خان جنگلی نمونه بارز این مبارزه بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان از میرزا کوچک جنگلی به عنوان روحانی، مجتهد و فقیه یاد کرد و گفت: یکی از اهداف برگزاری این اجلاسیه در قم به عنوان خاستگاه انقلاب و شهر فقاهت این بود که به ابعاد فقهی و اجتهادی میرزا کوچک جنگلی بیشتر پرداخته شود.

ثقتی ادامه داد: میرزا را نباید به گیلان محدود کرد بلکه باید این مبارز شهید را به عموم مردم ایران و جهان معرفی کنیم تا پژواک شهید میرزاکوچک خان در اقصی نقاط جهان به صدا درآید و همه با این شخصیت آشنا شوند.

وی گفت: کنگره شهید میرزا کوچک خان ۷۰ عنوان رویداد و برنامه را در دل خود جای داده و تا به امروز چندین جلسه و همایش برگزار شده است و اجلاسیه پایانی نیز در رشت یک روز قبل از سالروز شهادت ایشان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان ادامه داد: خروجی این کنگره ملی باید به بنیاد دائمی شهید میرزا کوچک خان جنگلی ختم شود تا این بنیاد محلی برای بازشناسی نهضت جنگل به رهبری میرزا کوچک خان باشد و در این راستا امیدواریم از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی کشور استفاده کرده و شاهد تأسیس دبیرخانه و بنیاد دائمی شهید میرزاکوچک خان جنگلی باشیم.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.