تردید در اجرای طرح پیاده‌راه خیابان صفائیه/ با حذف معبر شهید سلیمانی مخالفیم

شهردار قم با بیان اینکه اجرای طرح پیاده‌راه‌ در خیابان صفائیه و بوعلی مورد اختلاف است و تصمیم نهایی را باید شورای شهر بگیرد، گفت: مدیریت شهری با حذف معبر شهید سردار سلیمانی مخالف بوده و این مسیر تا پردیسان ادامه داشته و شهر برای آن هزینه کرده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تردید در اجرای طرح پیاده‌راه خیابان صفائیه/ با حذف معبر شهید سلیمانی مخالفیم
شناسه : 60255 | انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در شصت و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم، با اشاره به موضوعات مطرح‌شده در طرح جامع مطالعات حمل‌ونقل و ترافیک شهر قم اظهار داشت: شهر قم دارای حساسیت‌های خاصی در بعضی از مسیرها بوده که باید به آن دقت شود.

وی اصرار مشاور طرح جامع مطالعات حمل‌ونقل و ترافیک شهر قم در حذف بلوار شهید سلیمانی به‌عنوان یک معبر را موردتوجه قرار داد و افزود: مدیریت شهری با حذف معبر شهید سردار سلیمانی مخالف بوده و این مسیر تا پردیسان ادامه داشته و شهر برای آن هزینه کرده است.

شهردار قم تصریح کرد: شهرداری برای حفظ این معبر مسائل زیادی را در نظر گرفته و مطالبات مردم در حفظ آن تأثیر زیادی دارد و شهرداری حل اختلاف بین مدیریت شهری و مشاور در این مورد را به شورای شهر واگذار کرده و امیدواریم با حذف واژه معبر و تأکید بر لحاظ بلوار شهید سردار سلیمانی این مسئله حل شود.

وی به اجرای خط B مترو نیز اشاره کرد و گفت: مطالعات خط B مترو در حال انجام است، اما نیاز به تصمیم مجموع مدیریت شهری بر اجرای خط B مترو داریم؛ یکی دیگر از مسائلی که شهرداری با مشاور طرح اختلاف دارد اجرای پیاده‌راه‌ها در شهر است.

سقائیان‌نژاد ادامه داد: اجرای پیاده‌راه‌هایی مانند صفائیه و خیابان بوعلی نیز مورد اختلاف است که تصمیم نهایی را باید شورای شهر بگیرد، لازم است به این نکته توجه داشته باشیم تا زمانی که زیرساخت‌ها ایجاد نشود، نمی‌توانیم طرح‌های یکپارچه در شهر اجرا کنیم.

وی زمان را یکی از کلیدی‌ترین مسائل در توسعه شهر دانست و بیان کرد: ما نمی‌توانیم صبر کنیم تا تمام طرح‌ها به‌صورت هم‌زمان اجرا شود و باید به‌مرور و در هر بخشی که امکان اجرای طرح راداریم پیش برویم،‌ همین سیاست در اجرای رینگ‌های ترافیکی اصفهان نیز اجرا شد، به صورتی که ابتدا رینگ‌ها یکی‌یکی اجرا کرده و سپس رینگ‌ها را با توجه به بازه زمانی ساماندهی شد.

شهردار قم ایجاد یکپارچگی در طرح‌های ترافیکی را مرحله آخر دانست و تصریح کرد: ابتدا باید تمام طرح‌ها ازنظر سخت‌افزاری اجرا شود و آمادگی‌های لازم به وجود بیاید تا یکپارچگی در مرحله آخر اجرا شود.

وی در ادامه به چالش‌های تأمین خودروهای برقی برای مسیر پیاده راه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: شهرداری به‌صورت جدی در حال پیگیری تأمین خودروهای برقی برای مسیرهای پیاده راه است و بر اساس همین فوریت در تأمین خودروهای برقی ترک تشریفات مزایده در دستور کار قرار گرفت.

سقائیان‌نژاد در پایان یادآور شد: متأسفانه با وجود این اقدامات، کار نیمه‌تمام مانده و با وجود توافقنامه با حرم برای تأمین ۲۲ راننده، مراحل از ابتدا آغازشده و این پروسه زمان‌بر شده است.

نوشته های مشابه
۵ المان بزرگ در ورودی‌های شهر قم نصب می‌شود
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.