کتابخانه عمومی امام علی(ع) بازگشایی شد

کتابخانه عمومی امام علی(ع) همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در منطقه کم برخوردار شیخ آباد قم بازگشایی شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کتابخانه عمومی امام علی(ع) بازگشایی شد
شناسه : 59774 | انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی قم، آیین بازگشایی کتابخانه عمومی امام علی(ع) با حضور جمعی از مسئولان و دانش آموزان برگزار شد.

مهدی توکلیان، سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی قم در ابتدای این مراسم گفت: باعث افتخار است که امروز در آیین بازگشایی کتابخانه‌ای هستیم که با نام دو شهید گره خورده است؛ شهید مدافع حرم حسینی که بخش کودک این کتابخانه به نام این شهید مزین شده است و شهید مدافع امنیت مهدی زاهدلویی که از اعضای فعال این کتابخانه بوده و خانواده این شهدا امروز در جمع ما هستند.

وی افزود: حداقل کار ما برای جبران فداکاری‌های شهدا، معرفی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و گرامیداشت یاد و خاطره این شهداست؛ بسیاری از شهدا همچون شهید زاهدلویی و شهید حسینی شهدای فرهنگی هستند و با رسالت فرهنگی و اعتقاد قلبی خود در مقابل دشمنان این کشور ایستادگی کردند و توفیق شهادت یافتند.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی قم با بیان اینکه استان قم دارای ۲۴ کتابخانه عمومی است، گفت: با وجود اینکه قم کتابخانه‌های تخصصی بسیار زیادی دارد، از نظر کتابخانه عمومی با فقر فرهنگی به خصوص در مناطق کم برخوردار مواجه است و امیدواریم با همت مدیران استان که دغدغه فرهنگی دارند و مشارکت خیرین، واقفان و مردم بتوانیم این کمبود ها را جبران کنیم.

کتابخانه عمومی امام علی(ع) در قم بازگشایی شد

همچنین علی اصغر رنجبر، مدیرکل زندان‌های قم در این مراسم گفت: همه ما با کتاب و کتابخوانی آشنا هستیم؛ اما اینکه چه محتوایی را مطالعه می‌کنیم بسیار مهم است. در مجموعه‌های زندان، کتاب‌های دفاع مقدس و مروج فرهنگ ایثار و شهادت پرمخاطب هستند.

وی خاطرنشان کرد: جوانان و نوجوانان ما به خصوص در این روزها که شاهد برخی بدرفتاری های معاندین داخلی و خارجی هستیم نیاز به محتواهای متناسب با نیازهای خود دارند و بر این اساس بیشتر به کتاب‌های حوزه ایثار و مقاومت نیاز داریم.

گفتنی است که کتابخانه عمومی امام علی(ع) در سال ۱۳۷۸ افتتاح و از سال ۱۴۰۰ با هدف بهبود فضای کتابخانه و گسترش خدمات با هزینه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان بازسازی شد.

کتابخانه عمومی امام علی(ع) در قم بازگشایی شد

نوشته های مشابه
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ضرورت استعلام از شهرداری برای خرید و فروش املاک تجاری در پردیسان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.