«نبرد تک‌خوان» به «عصرانه داستان» رسید

چهلمین نشست عصرانه داستان حوزه هنری قم به معرفی و نقد رمان «نبرد تک‌خوان» نوشته فهیمه شاکری مهر اختصاص یافت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
«نبرد تک‌خوان» به «عصرانه داستان» رسید
شناسه : 59616 | انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی حوزه هنری قم،‌ چهلمین عصرانه داستان حوزه هنری قم به معرفی و نقد رمان «نبرد تک‌خوان» نوشته فهیمه شاکری مهر اختصاص یافت.

در ابتدای این نشست که در سالن مهر حوزه هنری قم برگزار شد، شاکری مهر در گفت‌وگو با فاطمه جدیدی مجری کارشناس نشست به موضوع داستانش اشاره کرد و گفت: «کتاب، روایت شهادت جمعی از دانش‌آموزان مدرسه قطب راوند قم است که در بر اثر بمباران رژیم بعثی در دوران دفاع مقدس اتفاق می‌افتد. نکته سوژه برایم این بود که تا قبل از نوشتن کتاب، موضوع حتی برای من که اهل قم و بزرگ شده‌ی این شهر بودم تازگی داشت و چه بسا به گوش بسیاری از اهالی شهر هم نرسیده بود.»

وی درباره فضای حاکم بر رمانش گفت: «درباره این اتفاق و فضای دهه ۶۰ تحقیقات میدانی داشتم و برای توصیف و شناخت آن دوران از اطرافیانی که آن دهه ۶۰ را درک کرده بودند، کمک گرفتم.»

«نبرد تک‌خوان» به «عصرانه داستان» رسید

همچنین حامد اشتری نویسنده و منتقد ادبی درباره فضاسازی رمان «نبرد تک‌خوان» گفت: با آنکه کار مربوط به دوران دفاع مقدس است اما بر خلاف اغلب داستان‌هایی که در این دوران اتفاق می‌افتد، داستان مربوط به اتفاقات و فضای پشت جبهه است. به همین خاطر است که  از بعضی کلیشه‌ها دور شده و همین نبود کلیشه‌ها باعث شده نوجوان امروزی ارتباط بهتری با داستان برقرار کند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در مواجه با متن مشهود است که نویسنده کار نوجوان را می‌شناسد و علی‌رغم پرچانگی و واگویه‌های شخصیت راوی اما هیجان کار حفظ شده و استانداردهای کار نوجوان در متن رعایت شده است.

اشتری همچنین درباره پایان‌بندی اثر گفت: از حسن‌های کار، پایان‌بندی غافلگیر کننده و تعلیقی است که تا پایان رمان حفظ می‌شود.

نشست عصرانه داستان که به صورت ماهانه و توسط باشگاه داستان حوزه هنری قم برگزار می‌شود به معرفی و بررسی آثار داستانی منتشر شده نویسندگان شهر قم اختصاص دارد.

«نبرد تک‌خوان» به «عصرانه داستان» رسید

«نبرد تک‌خوان» به «عصرانه داستان» رسید

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.