استقبال از کاروان نمادین ورود حضرت معصومه(س) به قم +تصاویر

مراسم استقبال از کاروان نمادین حضرت فاطمه معصومه(س) در سالروز ورود ایشان به قم با استقبال گسترده قمی‌ها برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
استقبال از کاروان نمادین ورود حضرت معصومه(س) به قم +تصاویر
شناسه : 59232 | انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از مهر قم، خادمان حرم کریمه اهل‌بیت(س) و اقشار مختلف مردم قم صبح پنجشنبه در سالروز ورود تاریخی دخت موسی بن جعفر (ع) به شهر مقدس قم در مسیر ورودی آن حضرت حضور یافتند و با شاخه‌های گل، عشق و ارادت خود را به ساحت بانوی کرامت به نمایش گذاشتند.

کاروان نمادین استقبال حضرت معصومه (س) هر ساله از میدان معصومیه به سمت حرم مطهر برگزار می‌شود و در طول مسیر مداحان اهل‌بیت(ع) در وصف خواهر خورشید مدیحه سرایی و مولودی خوانی می‌کنند.

خادمان آستان مقدس حضرت معصومه(س) با لباس‌های خادمی در جلوی این دسته شادی حرکت می‌کردند و تعدادی از خادمان افتخاری نیز که لباس‌های سفید بر تن داشتند و افراد مسن و بیمار را با ویلچر حمل می‌کنند پشت سر این کاروان قرار داشتند.

تقریباً همه جمعیت که بیشترشان از بانوان بودند شاخه‌های گل در دست داشتند و در بین مسیر نیز شیرینی و شکلات در بین جمعیت توزیع می‌شد.

این کاروان نمادین ورود حضرت معصومه (س) شامل تعدادی شتر و اسب نیز بود و اهالی قم با این صحنه‌ها به یاد استقبال تاریخی مردم قم از بانوی کرامت در آن زمان می‌افتادند که موسی بن خزرج از بزرگان قم جلودار این کاروان بود و ناقه حضرت را به دست داشت تا ایشان در محل بیت النور فعلی اقامت کنند.

برخی از بانوان قمی نیز از قبل سبزه گذاشته و با خود به این مراسم آورده بود؛ سبزه‌هایی که انسان را بیشتر به یاد لحظه سال تحویل و عید نوروز می‌اندازد هر چند که برای اهالی قم آمدن دختر باب الحوایج به این کویر تف دیده؛ کمتر از آمدن بهار نبود و کریمه اهل‌بیت(ع) با آمدنشان به این سرزمین برکت و خیرات را با خود به همراه آوردند.

علاوه بر قمی‌ها برخی‌ها از روستاها و شهرهای اطراف قم نیز در این مراسم حضور داشتند و یکی از این خانم‌ها می‌گفت هر سال منتظر رسیدن این روز هستیم تا در این مراسم استقبال شرکت کنیم و از حضرت بخواهیم که ما را هم شفاعت کنند.

برخی از طلاب خواهر از کشورهای مختلف به خصوص از کشورهای آفریقایی که در شهر قم مشغول به تحصیل علوم دینی هستند نیز در این مراسم حضور داشتند و این بدان معنا است که اگر نبود بانوی کرامت، حوزه‌های علمیه نیز در جوار بارگاه منور ایشان تأسیس نمی‌شود و این جایگاه و منزلتی که قم امروز در تبلیغ علوم دینی و اسلامی دارد را نداشت و این بانوان نیز بعد از هزار و چند سال از هزاران کیلومتر آن سویی دنیا پا به قم نمی‌گذاشتند.

با نزدیک شدن کاروان نمادین حضرت معصومه(س) به حرم مطهر بر انبوه جمعیت در میدان آستانه نیز افزوده می‌شد و چشمان بسیاری از حاضران نیز بارانی می‌شد آنگاه که مداح این استقبال را با استقبال شامیان از یک خواهر امام مقایسه می‌کرد که چه کردند قمی‌ها در میزبانی از اخت‌الرضا(ع).

حاضرین در این مراسم در حالی که شاخه‌های گل را به سمت گنبد حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) بالا نگه می‌داشتند، وارد صحن امام رضا(ع) شدند و حاج سید مهدی میرداماد نیز دقایقی مدح آن حضرت را خواهد و این مراسم در نهایت با سلام بر حضرت معصومه(س) و قرائت دعای فرج به پایان رسید.

عکاس: مهدی بخشی سورکی

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه عمرانی منطقه ۵ در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.