مراسم استقبال از کاروان نمادین حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود

معاون اجرایی حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه حرم مطهر بانوی کرامت برای ایام معصومیه از سالروز ورود تا رحلت شهادت گونه ایشان برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دیده است، افزود: مراسم استقبال از کاروان نمادین حضرت معصومه(س) با مداحی سید مهدی میرداماد در روز پنجشنبه ۲۸ مهرماه از چهارراه معصومیه به سمت صحن امام رضا(ع) برگزار می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مراسم استقبال از کاروان نمادین حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود
شناسه : 59061 | انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، هادی محمودنژاد در نشست خبری معرفی برنامه‌های ایام معصومیه که ظهر امروز در پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با بیان اینکه حضور حضرت معصومه سلام‌الله علیها در قم عزت، برتری و عظمت به این شهر بخشید اظهار کرد: امام صادق علیه السلام در حدیثی شهر قم را حرم اهل بیت معرفی کردند و این به واسطه حضور حضرت معصومه سلام الله علیها در این شهر است.

وی با بیان اینکه سالروز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به قم با نام روز قم نامگذاری شده است، گفت: شعار این روز در سایه سار کریمه است و امسال با توجه به برگزاری یادواره شهدا و اهمیت مسئله حجاب شعار محوری «حجاب آرمان شهدای فاطمی» برای ایام معصومیه درنظر گرفته شده است.

معاون اجرایی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه حرم مطهر بانوی کرامت برای ایام معصومیه از سالروز ورود تا رحلت شهادت گونه ایشان به مدت ۱۷ روز برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دیده است، افزود: مراسم استقبال از کاروان نمادین حضرت معصومه(س) با مداحی سید مهدی میرداماد در روز پنجشنبه ۲۸ مهرماه از چهارراه معصومیه به سمت حرم مطهر و صحن امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

محمودنژاد تصریح کرد: همچنین در روز چهارشنبه ۲۷ مهرماه در آستانه سالروز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به شهر قم حرم مطهر این حضرت اعم از صحن‌ها، ایوان آیینه و ضریح مطهر گل آرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: طبق روال تمامی اعیاد و مناسبت ها در شب سالروز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به شهر مقدس قم مراسم جشنی در شبستان امام خمینی(ره) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رفیعی و مداحی سیدمحسن بنی فاطمی برگزار خواهد شد.

معاون اجرایی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه حرم مطهر با همکاری شهرداری، فضاسازی سطح شهر را در ایام معصومیه انجام خواهد داد، گفت: برنامه های حرم مطهر در ایام معصومیه در ۱۰ محور و با ۶۰ عنوان تدارک دیده شده که از مهم‌ترین برنامه‌ها می‌توان به اجتماع دختران بهشتی در سالروز ورود و برپایی موکب‌های پذیرایی و آیین شمعدان گردانی در سالروز رحلت حضرت معصومه سلام الله علیها اشاره کرد.

همچنین در بخش دیگری از این نشست، حجت‌الاسلام مهدی احمدی معاون فرهنگی حرم مطهر با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی تبلیغی ایام معصومیه در حرم مطهر بانوی کرامت گفت: برپایی میزهای خطاطی با حضور هنرمندان استانی هر روز از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در مقبره پروین اعتصامی، محفل شعر ادبی با حضور شاعران استانی در شب سالروز ورود در مقبره پروین اعتصامی، برپایی نمایشگاه حریم حرم هر روز صبح و عصر در پارکینگ شرقی و برگزرای دوره آموزش شخصیت شناسی حضرت معصومه سلام الله علیها در مقبره شهید مفتح از جمله برنامه هی فرهنگی حرم در این ایام خواهد بود.

وی افزود: در سالروز رحلت شهادت گونه بانوی کرامت نیز که ۱۷ روز بعد از سالروز ورود خواهد بود آیین سیاه پوشان و تعویض پرچم، مراسم عزاداری سخنرانی و مداحی شب، روز و شام رحلت، محفل اشک با حضور مداحان استان قم، حرکت دسته عزای خادمان، اجرای برنامه سمت خدا در حرم مطهر و آیین معنوی شمع گردانی در شام رحلت برگزار می شود.

معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به برنامه های رسانه و فضای مجازی آستان در ایام معصومیه ابراز کرد: تولید ۲ نماهنگ با صدای سجاد محمدی با عنوان باران و محمدحسین پویانفر با عنوان سلام بانو، تولید سه برنامه خدمت به نیابت، اجرای مسابقه در سه سطح کودک، نوجوان و عمومی، تولید حدود ۱۰۰ عکس نوشت، استوری موشن، پادکست و کلیپ با موضوع حضرت معصومه و اجرای برنامه با مشارکت شبکه های مختلف صدا و سیما از شاخص ترین برنامه های ایام معصومیه برای پخش از رسانه و فضای مجازی است.

احمدی افزود: اداره امور بین الملل آستان مقدس بانوی کرامت نیز در ایام معصومیه با برپایی دوره معصومه شناسی ویژه خواهران در روزهای ۲۹ مهر و ۶ و ۱۳ آبان ، حلقه های معرفت هر روزه به زبان عربی و اردو، مجالس سخنرانی به زبان های عربی و اردو هر روز در سالن مراجعات زائران، مجلس عزاداری به زبان های عربی و اردو در روزهای ۱۳ و ۱۴ آبان و تولید ۱۳ کلیپ به زبان های عربی، اردو، انگلیسی و تایی با موضوع حضرت معصومه سلام الله علیها فعالیت خواهد داشت.

وی ادامه داد: اداره امور خانواده حرم مطهر در ایام معصومیه با برپایی دسته عزای نوجوانان در حرم مطهر بانوی کرامت در سالروز رحلت ایشان، برپایی هیئت نوجوانان فاطمی در سالروز رحلت حضرت، برگزاری دوره شخصیت شناسی حضرت معصومه سلام الله علیها ویژه نوجوانان توسط هیأت ناشنوایان، اجرای برنامه زیارت معلولان و زیارت به نیابت در ایام معصومیه، برپایی روضه های خانگی در سراسر کشور با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی در ایام رحلت حضرت و حضور سفیران کریمه در ۱۲ استان با هدف جریان سازی مباحث فرهنگی و حجاب فعالیت خواهد کرد.

معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه کتابخانه فاطمی در ایام معصومیه غرفه پاتوق کتاب را در صحن پیامبر اعظم برپا خواهد کرد، افزود: موزه فاطمی نیز اجرای برنامه های بازدید و روایتگری در موزه آستان ویژه دانش آموزان و معلمان در قالب طرح « در مکتب بانوی تمدن ساز»، برپایی نمایشگاه فصلی نسیم رحمت در موزه فاطمی، فروش بلیط بازدید نیم بها از موزه فاطمی، تجلیل از بانیان و واقفان آثار تاریخی به موزه آستان، رونمایی از زیارت نامه های تاریخی و هنری موجود در موزه فاطمی، برگزرای موزه نسیم کرامت برای بازدید کنندگان از موزه و افتتاح گالری فروش آثار هنری و صنایع دستی در موزه فاطمی را در دستور کار دارد.

وی افزود: مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت نیز پویش فرشتگاه حجاب را ویژه کودکان و نوجوانان دختر در کانال این مرکز در ایتا برگزار می کند و همچنین تولید و پخش کلیپ های « در پی آفتاب»، برگزاری کرسی های تلاوت با حضور قاریان بین المللی، برپایی مجالس مدیحه سرایی نوجوانان، اعزام سفیران قرآنی کریمه به استان های مختلف و اجرای همایش های مختلف برای کارکنان حرم مطهر و خانواده هایشان را در ایام معصومیه دنبال خواهد کرد.

احمدی ابراز کرد: امور فرهنگی بانوان حرم مطهر بانوی کرامت در ایام معصومیه برپایی نمایشگاه بصیرتی و پذیرایی از دختران دانش آموز، برگزاری اجتماع ۳ هزار نفری دختران بهشتی در سالروز ورود حضرت به قم، برپایی میزهای پرسش و پاسخ با موضوع حجاب ویژه نوجوانان، مراسم شهادت ویژه خواهران در شبستان نجمه خاتون و اعزام سفیران بانو به مدارس استان قم در ایام معصومیه را دنبال خواهد کرد.

وی تصریح کرد: مدیریت حرم مطهر نیز از ۸ تا ۱۴ آبان ماه موکب پذیرایی از زائران را در صحن های جواد الائمه علیه السلام و پیامبر اعظم صلوات الله علیه و آله برپا خواهد کرد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.