آیین «مهر سینمای ایران» در قم برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از برگزاری آیین «مهر سینمای ایران» در قم با حضور رئیس سازمان سینمایی خبر داد و گفت: در این مراسم از فعالان برتر سینما در استان تجلیل خواهد شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آیین «مهر سینمای ایران» در قم برگزار می‌شود
شناسه : 59020 | انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، امیر علی عموزاده در گفت‌وگو با جمعی از خبرنگاران به تشریح جزئیات برگزاری آیین «مهر سینمای ایران» پرداخت و اظهار کرد: این ویژه‌برنامه به‌دلیل تقارن روز ملی سینما و ایام اربعین با تأخیر در مهرماه و با عنوان «هفته مهر سینمای ایران» برگزار می‌شود.

وی، برگزاری رویداد مهر سینمای ایران را تلاشی برای رسیدن به هدف تمرکززدایی از پایتخت و توجه به هنرمندان استانی عنوان کرد و افزود: این رویداد در راستای تحقق رویکرد عدالت‌محور دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ و هنر و تکریم سینماگران، هنرمندان و فعالان استانی حوزه سینما تدارک دیده شده است.  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به اینکه رویداد هفته مهر سینمای ایران با مشارکت سازمان سینمایی و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر کشور برگزار می‌شود، تصریح کرد: قم از نخستین استان‌هایی بود که برای برگزاری این رویداد اعلام آمادگی کرد و به همین منظور در اواخر شهریورماه، اعضای کمیته هیئت انتخاب به منظور انتخاب و تجلیل از فعالان برتر سینما در قم تشکیل جلسه دادند.

عموزاده افزود: اعضای هیئت انتخاب متشکل از فیلمسازان پیشکسوت و باتجربه استان و نمایندگان تشکل‌های سینمایی استان سه جلسه برگزار کردند و با نظر و نگاه آن عزیزان، در ابتدا لیست بلندی از کاندیداهای شایسته در هر بخش احصا و سپس به طور دقیق و موشکافانه نسبت‌به انتخاب برگزیدگان اقدام شد.

تصاویر نشست هیئت انتخاب رویداد «مهر سینمای ایران» در قم

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه طی دو سال اخیر شاهد شیوع ویروس کرونا بودیم و برگزاری جشنواره‌های سینمایی در استان کمرنگ شده بود و فرصت لازم نیز برای اعلام فراخوان و دریافت آثار فیلمسازان استان نیز وجود نداشت، اعضای هیئت انتخاب با همفکری و مشورت در جلسات فشرده و طولانی، فعالان برتر سینما در قم را انتخاب کردند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی قم یادآور شد: با توجه به اینکه معیار و ملاک دقیقی برای شناسایی منتخبان وجود نداشت، سوابق و رزومه و جوایز و افتخارات هنرمندان استان از سوی اعضای هیئت انتخاب مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت منتخبان مشخص شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در ادامه از برگزاری نخستین آیین مهر سینمای ایران در قم خبر داد و گفت: این مراسم عصر روز چهارشنبه ۲۷ مهرماه از ساعت ۱۵ تا ۱۷:۳۰ با حضور محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی و مسئولان استانی در تالار فرهنگ و هنر شهر قم برگزار می‌شود.

عموزاده تصریح کرد: در این مراسم از برگزیدگان استانی در رشته‌های کارگردانی فیلم بلند و کوتاه، بازیگری، فیلمنامه‌نویسی، تدوین، گریم، صداگذاری، جلوه‌های ویژه بصری، فیلمبرداری، انیمیشن، سینمادار، آموزشگاه سینمایی، پژوهشگران سینما و تهیه کننده فیلم سینمایی تجلیل خواهد شد.

وی افزود: همچنین از دو پیشکسوت سینمای استان به عنوان سرمایه فرهنگی و هنری، دو هنرمند ایثارگر و یک خانواده شهید هنرمند استانی تقدیر خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در پایان از تلاش‌های اعضای هیئت انتخاب رویداد مهر سینمای ایران در قم و عوامل اجرایی برگزاری این جشنواره قدردانی کرد.   

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.