پانزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت در قم برگزار شد

شهر بیست/ پانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پانزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت در قم برگزار شد
شناسه : 5895 | انتشار : ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، پانزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت امروز پنجشنبه در سالن همایش‌های مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد.

در آیین افتتاحیه این مراسم، حجت‌الاسلام سید مسعود پورسیدآقایی طی سخنانی اظهار کرد: به گفته یکی از بزرگان دینی این همایش همانند یک اذانی برای اعلام فرارسیدن ولایت امام زمان(عج) است اما ما بایستی از این برنامه‌ها ده‌ها و صدها مورد داشته باشیم و رسیدن به این هدف دور نیست.

وی با اشاره به انتخاب عنوان «لاتنسنا ذکره» برای پانزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت تصریح کرد: برگزاری این همایش بین‌المللی مصداقی از این دعای مهم و با فضیلت است.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصابر جعفری دبیر پانزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت در سخنانی اظهار کرد: به همت همایش دکترین مهدویت سالانه نام امام زمان(عج) در مراکز علمی و تخصصی مورد دغدغه و پیگیری پژوهشگران قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به ارسال ۲۲۰ مقاله به دبیرخانه پانزدهمین همایش دکترین مهدویت خاطرنشان کرد: ۶۵ مقاله در کمیسیون‌های تخصصی همایش ارائه‌ خواهد شد.

جعفری از رونمایی تعدادی کتاب و مجله تخصصی در این همایش خبر داد و گفت: کتاب ترویج تفکر موعودگرایی در افق جهانی، توهم ارشاد، شماره ۴۹ مجله مشرق موعود و… در این همایش رونمایی شد.

وی اذعان کرد: همایش سال ۹۹ با موضوع طرح کلی حرکت انبیا و امام از آغاز تا انجام برگزار خواهد شد.

همچنین آیت الله اراکی دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر اینکه حکومت الهی را باید برای جامعه اسلامی توجیه محسوس و عقلی کنیم افزود: مساله ولایت باید در جامعه جهانی تبیین شود و در حوزه‌های علمیه بحث امامت و ولایت به عنوان یک درس رسمی و اساسی مطرح شود.

وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین مقدمات ظهور جای انداختن ولایت حضرت ولیعصر در دنیا است افزود: این کار نیاز به رسانه و کار فرهنگی گسترده و حمایت اقتصادی دارد.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین عباسی رئیس جامعه المصطفی در آیین اختتامیه در سخنانی با بیان اینکه ما معتقدیم ساز و کار حکومت باید عادلانه باشد، گفت: البته به این امر هم اعتقاد داریم که حاکمان نیز باید صالح و شایسته باشند وگرنه نمی‌توان با حکومت انسان‌های غیر صالح، ساز و کاری عادلانه را به وجود آورد و حتی در صورت فراهم آمدن لوازم آن، باز هم شایستگی حاکمیت نخواهد داشت.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه عنوان کرد: به یقین اگر حکومتی در اختیار صالحان قرار بگیرد، ساز و کار حاکمیت نیز شامل شیوه‌های صالح و کارآمد است.

خاطرنشان می شود اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی در کمیسیون های تخصصی به ارائه مقالات پرداختند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.