سرپرست کانون پرورش فکری قم در پاسخ به «شهر۲۰» عنوان کرد

موانع راه‌اندازی سینما کانون قم/ کسی پیگیر راه‌اندازی تماشاخانه سیار نشده بود/ جدایی کتابخانه از کانون پیشنهاد نابخردانه‌ای بود

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم به تشریح دلایل عدم راه‌اندازی سینما کانون از زمان کرونا تاکنون پرداخت و در خصوص نگرانی اصحاب فرهنگ و هنر نسبت‌به جدایی کتابخانه‌های کانون نیز عنوان کرد: بعضی مسائل حتی مطرح کردن آن هم به صلاح نیست، این موضوع یک پیشنهاد کاملاً نابخردانه و غلطی بود که کتابخانه‌ها از کانون جدا شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
موانع راه‌اندازی سینما کانون قم/ کسی پیگیر راه‌اندازی تماشاخانه سیار نشده بود/ جدایی کتابخانه از کانون پیشنهاد نابخردانه‌ای بود
شناسه : 58804 | انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، محمد غفاری ظهر امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته ملی کودک در قم که در اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم برگزار شد، در پاسخ به پرسش خبرنگار «شهر۲۰» مبنی بر اینکه چرا با وجود وعده‌هایی که از سال گذشته برای راه‌اندازی سینما کانون مطرح شده اما همچنان این سینما تعطیل است، گفت: از روزهای ابتدای حضورم در کانون پیگیر این موضوع بودم، سینما به دلیل نقص فنی تعطیل شده و سال گذشته تصور می‌کردند با تعمیر آن قطعه می‌توانند آنجا را دوباره راه‌اندازی کنند اما در هر صورت آن قطعه، تعمیر و تعویض نشده و امروز نیز هزینه‌ آن چند برابر شده است.

وی افزود: به گفته مسئولان سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، سال گذشته باید آن دستگاه معیوب تعویض و دستگاه جدیدی خریداری می‌شد اما متأسفانه اقدامی از سوی مسئولان وقت کانون انجام نشده و هزینه‌ای که برای تعمیر دستگاه اختصاص داده بودند، امروز چند برابر شده است.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم تصریح کرد: در آخرین دیداری که با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم داشتیم، بنا شد با حمایت سازمان سینمایی، اداره ارشاد قم و کانون پرورش فکری نسبت‌به خرید دستگاه جدید اقدام شود و ما در حال حاضر منتظر اعلام نظر مؤسسه سینما شهر هستیم تا نیمی از هزینه خرید دستگاه جدید را تأمین و سینما را سریعتر راه‌اندازی کنیم.

موانع راه‌اندازی سینما کانون قم/ کسی پیگیر راه‌اندازی تماشاخانه سیار نشده بود/ جدایی کتابخانه از کانون پیشنهاد نابخردانه‌ای بود

غفاری همچنین در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار «شهر۲۰» مبنی بر اینکه چرا با وجود قول مسئولان سابق کانون قم مبنی بر تأمین تماشاخانه سیار با حمایت فرمانداری هیچ اتفاقی نیفتاده است، گفت: بنده این موضوع را از فرمانداری پرس‌وجو کردم، این درخواست در حد یک نامه مطرح شده بوده و نه از سوی کانون پیگیری شده بود و نه فرمانداری به آن نامه جواب داده بود.

وی تصریح کرد: طی پنج ماه گذشته حدود ۲۰ روز میزبان تماشاخانه سیار کانون در استان قم بودیم و تهران مساعدت ویژه‌ای برای انتقال تماشاخانه سیار داشت اما این پاسخگو نیست و ما باید یک تماشاخانه سیار ویژه استان داشته باشیم.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم افزود: در زمان استقرار تماشاخانه سیار کانون در قرارگاه مردمی اربعین، آقای امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس قول دادند تریلی این تماشاخانه را با پیگیری‌های خود تأمین کنند و کانون هم نسبت به تجهیز آن اقدام کند. این اتفاق متأسفانه به حوادث اخیر گره خورد و مجدد باید پیگیری شود.

غفاری همچنین در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار «شهر۲۰» در خصوص نگرانی اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه استان نسبت‌به جدایی کتابخانه‌های کانون نیز عنوان کرد: مسئولان کانون به ما اطمینان دادند که این موضوع در حد یک پیشنهاد در سطح دولت بوده و حتی به مرحله تبدیل طرح و لایحه برای ارسال به مجلس هم نرسیده و با نامه وزیر آموزش و پرورش، این موضوع از اساس منتفی شده است.

وی تأکید کرد: بعضی مسائل حتی مطرح کردن آن هم به صلاح نیست، این موضوع یک پیشنهاد کاملاً نابخردانه و غلطی بود که بخواهیم کانون را از کتابخانه‌ها جدا کنیم.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم تصریح کرد: کانون بر بستر کتابخانه فعالیت می‌کند و کودکان و نوجوانان فعالیت کتاب محور انجام می‌دهند، مگر می‌شود کتابخانه را جدا کرد و بعد از آنان بخواهیم کار خود را بر مبنای کتاب پیش ببرند؟ یک اتفاق کاملاً مضحکی می‌شود!

غفاری همچنین از انجام بعضی موازی‌کاری‌ها و سیاست‌گذاری‌های کلان حوزه فرهنگی در کشور انتقاد کرد و گفت: امروز در حالی که قصه‌گویی به برند کانون تبدیل شده و ۲۴ دوره از برگزاری آن می‌گذرد، نهاد کتابخانه‌ها با همان شیوه‌نامه کانون اعلام فراخوان کرده است!

وی در خصوص مسدود بودن حساب کانون طی چند ماه اخیر نیز عنوان کرد: به دلیل تغییر مدیر عامل و مسائل اداری و عدم ابلاغ، ۱۴۰ روز حق برداشت پول از حساب کانون نداشتیم و بیشتر برنامه‌های این ایام با حمایت خیرین و مشارکت نهادهای فرهنگی استان برگزار شد و عملاً بدون اینکه ریالی از حساب کانون خرج کنیم کار را پیش بردیم، البته طی دو روز گذشته حساب‌های کانون باز شده و امکان برداشت پول فراهم شده است.

خبرنگار: محمد مهدی عنایت‌پور

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.