فیلسوف آمریکایی در قم تجلیل شد

شهر بیست/ مراسم تجلیل از پروفسور لگنهاوزن با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
فیلسوف آمریکایی در قم تجلیل شد
شناسه : 5875 | انتشار : ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، مراسم نکوداشت پروفسور محمد لگنهاوزن ظهر امروز با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در سالن همایش‌های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد.

آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی مدیر مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، علی اکبر رشاد رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه، غلامرضا اعوانی رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، محمد محمد رضایی رئیس بنیاد نخبگان استان قم و ابوالفضل ساجدی از سخنرانان این مراسم بودند.

این محفل علمی  با همکاری مشترک قطب فلسفه دین اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) و با مشارکت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، بنیاد علمی نخبگان، جامعه المصطفی العالمیه، مرکز پژوهش‌های صدرا، مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه، دانشگاه ادیان و مذاهب، کانون اندیشه جوان و دانشگاه مفید برگزار شد.

محمد لگنهاوزن فیلسوف آمریکایی در این همایش گفت: در ایام‌ نیمه شعبان قرار داریم، شعبان ماه پیغمبر ماست و نیمه شعبان سمبل امید ما مسلمانان است.

وی اظهار داشت: از وقتی وارد ایران شدم مورد لطف اساتید، دانشجویان و طلاب قرار گرفتم و در طی این ۴۰ سال علامه مصباح یزدی همواره به من لطف داشتند، بنده همواره از این  کارها (مراسم‌ها) فراری بودم و افرادی مثل من باید از سه واژه پرهیز کنند: شهوت، ثروت و شهرت.

لگنهاوزن در پایان گفت: اصل کار فلسه این است که ما می‌خواهیم زیارت کنیم و زیارت با قلب است، ولی ما وقتی می‌توانیم کمال حضور قلبی داشته باشیم که خانه دل را جارو کرده باشیم، کار فلسفه جاروی فکری قلب است که فکر منحرف و کثیف را کنار می‌گذارد.

در پایان این مراسم ضمن رونمایی از مجموعه مقالات (فیلسوف فروتن) با محوریت پروفسور لگنهاوزن از مقام علمی ایشان با حضور آیت الله مصباح یزدی تجلیل شد.

گفتنی است وی در سال ۱۳۸۹ به عنوان چهره ماندگار فلسفه انتخاب گردید.

در پایان این مراسم ضمن رونمایی از مجموعه مقالات (فیلسوف فروتن) با محوریت پروفسور لگنهاوزن از مقام علمی ایشان با حضور آیت الله مصباح یزدی تجلیل شد.

نوشته های مشابه
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ضرورت استعلام از شهرداری برای خرید و فروش املاک تجاری در پردیسان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.