واکنش مدیرکل اوقاف قم به گرانی قبر در امامزادگان/ بیشتر از استان‌های دیگر هزینه نمی‌گیریم/ مردم خودشان التماس می‌کنند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم در خصوص دریافت هزینه ۹۰ میلیون تومانی برای دفن اموات در برخی امامزادگان قم، گفت: ما بارها اعلام کردیم قبر نداریم، محض رضای خدا به ما مراجعه نکنید ولی مگر حریف مردم می‌شویم، عده‌ای التماس می‌کنند به هر قیمتی شده ما حاضریم هزینه خرید قبر را بپردازیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
واکنش مدیرکل اوقاف قم به گرانی قبر در امامزادگان/ بیشتر از استان‌های دیگر هزینه نمی‌گیریم/ مردم خودشان التماس می‌کنند
شناسه : 58725 | انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حجت‌الاسلام عباس اسکندری در پاسخ به پرسشی در خصوص هزینه نجومی دفن اموات و گرانی قبر در بقاع متبرکه و امامزادگان قم، گفت: دفن اموات نه جزو وظایف ماست نه در دستور کار ما قرار دارد.

وی افزود: دفن اموات مربوط به شهرداری‌هاست، منتهی مردم به دلیل اعتقادی که به امامزادگان دارند به ما روی می‌آورند و ما نمی‌توانیم نسبت به خواست مردم بی‌اعتنا باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم تصریح کرد: دفن اموات در آستان امامزادگان، هزینه‌هایی را بر اداره ما تحمیل می‌کند و در حال حاضر هزینه‌ای که دریافت می‌شود، نسبت‌به شهرهای دیگر اگر کمتر نباشد بیشتر نیست، در بعضی شهرها یک تا دو میلیارد هزینه دریافت می‌شود.

اسکندری در خصوص دریافت هزینه ۹۰ میلیون تومانی برای دفن اموات در برخی امامزادگان قم، گفت: ما بارها اعلام کردیم قبر نداریم، محض رضای خدا به ما مراجعه نکنید ولی مگر حریف مردم می‌شویم، عده‌ای التماس می‌کنند به هر قیمتی شده ما حاضریم هزینه خرید قبر را بپردازیم.

وی با بیان اینکه هیچ اجباری برای دفن اموات در امامزادگان وجود ندارد، گفت: اتفاقاً ما می‌گوییم در آرامستان بهشت معصومه دفن کنید چرا اینجا آمدید! یا حتی امامزادگانی داریم که می‌توان با هزینه خیلی پایین‌تر در آنجا دفن کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم تصریح کرد: اگر قیمت قبر در بعضی امامزادگان قم تا حدودی بالاست به این دلیل است که دیگر ظرفیت دفن اموات ندارد و از الان تا چهل پنجاه سال دیگر ما باید از قبرها محافظت کنیم در حالی که هیچ راه درآمد دیگری هم وجود ندارد.

اسکندری افزود: امامزاده احمد بن قاسم(ع) فضای کوچکی دارد و ظرفیت قبور آن تکمیل شده یا در امامزاده علی بن جعفر(ع) واقعاً دیگر قبر نداریم و نمی‌توانیم پاسخگو باشیم در حالی که در امامزاده جمال غریب، هم شرایط مساعد و هم قیمت‌ها مناسب است.

وی خاطرنشان کرد: در اوقاف هیچ استانی مثل قم این گونه با مردم همراهی نمی‌شود.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.