کتاب «پری خاطره‌ها» به چاپ رسید

کتاب «پری خاطره‌ها» جدیدترین اثر انتشارات کتاب جمکران به قلم «کلر ژوبرت» با موضوع دفاع مقدس برای گروه سنی کودکان نگاشته شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کتاب «پری خاطره‌ها» به چاپ رسید
شناسه : 58709 | انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مسجد جمکران، کتاب «پری خاطره‌ها» با موضوع خاطرات دفاع مقدس از سوی واحد ادبیات پایداری انتشارات کتاب جمکران، به قلم «کلر ژوبرت» و با تصویرگری «عاطفه ملکی جو» چاپ و روانه بازار نشر شد.

«کلر ژوبرت» نویسنده نام آشنای کودک با استفاده از خاطرات حسین یزدی فرزند شهید علی‌عباس یزدی از رزمندگان لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابیطالب(ع) استان قم کتاب «پری خاطره‌ها» را برای گروه سنی کودک نوشته است. این نویسنده در این کتاب کودکان را در دنیای خیال با پری‌ها همراه و به جبهه می‌برد.

در انتها این کتاب نیز خلاصه‌ای از زندگی شهید علی‌‎عباس یزدی و تصویر شهید استفاده شده است.

شهید علی عباس یزدی متولد ۱۳۳۰ در روستای نیزار قم بود که در کودکی پدر را از دست داد. این شهید گرامی بعد از هجرت از روستا به قم به همراه مادر و برادر بزرگترش مدتی به شاگردی در نانوایی پرداخت. در سال ۱۳۵۵ با دخترخاله‌اش ازدواج کرد و صاحب دو فرزند دختر و یک پسر شدند. شهید یزدی در عملیات کربلا یک و در سال ۱۳۶۵ به شهادت رسید و فرزند چهارم ایشان بعد از شهادت پدر به دنیا آمد.

حسین یزدی اولین فرزند شهید راوی خاطرات این کتاب است.

کتاب «پری خاطره‌ها» به قلم «کلرژوبرت» و با تصویرگری «عاطفه ملکی جو» به تازگی در ۲۸ صفحه و با قیمت ۳۸هزار تومان تومان توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر شده است.

در قسمتی از کتاب می‌خوانیم:

یک روز صبح، پری خاطره‌ها به پری‌های کوچولو گفت: «آماده‌اید بچه‌ها؟ امروز دلم می‌خواهد بروید از رزمنده‌ها خاطره جمع کنید؛ آنهایی که وقتی دشمن حمله کرد رفتند با او بجنگند.« پری‌های کوچولو سر تکان دادند. ولی یکی‌شان اخمو شد و گفت: «من از جنگ خیلی بـدم می آید.»

پری خاطره‌ها با مهربانی گفــت: «من هم همینطور، پری‌نور جان. رزمنده‌ها هم جنگ را دوست نداشتند. ولی برای دفاع از کشورشان با دشمن جنگیدنـد، تا بچه‌ها باز هم بتوانند با خیال راحت بازی کنند.»

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.