استاندار قم عنوان کرد

دنبال امنیتی کردن فضای دانشگاه‌های قم نیستیم/ مهاجرت نخبگان آسیبی جدی بر سر راه توسعه

شهر بیست/ استاندار قم گفت: مطمئن باشید در این استان دنبال امنیتی کردن فضای دانشگاه نیستیم و باید فضای نقد، نظر، پویایی و نشاط سیاسی در مراکز علمی فراهم شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
دنبال امنیتی کردن فضای دانشگاه‌های قم نیستیم/ مهاجرت نخبگان آسیبی جدی بر سر راه توسعه
شناسه : 5827 | انتشار : ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰   پرینت

 به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایسنای قم، بهرام سرمست امروز در نشست صمیمی با جوانان نخبه استان قم، گفت: جوانان انگیزه بالایی برای خدمت به جامعه دارند و تا جایی که قوانین اداری اجازه دهد، از جوانان در پست های مختلف استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید لیستی از جوانان نخبه در بانک اطلاعاتی استان تهیه شود، گفت: به این پرسش من پاسخ دهید که اگر جای من بودید چه برنامه اجرایی و ایده ای برای توسعه استان در پیش می گرفتید؟

وی با اشاره به بیانیه گام دوم اتقلاب به عنوان نقشه راه نظام خاطر نشان کرد: از جوانان انتظار می رود به هفت محوری که در این بیانیه مطرح شده است، عمل نمایند و نقطه نظرات و پیشنهادهایی برای عملیاتی شدن این هفت محور ارائه دهند.

استاندار قم بیان کرد: اگر سرمایه های فکری را به خوبی دریابیم و بهره بگیریم، می توانیم در جذب سرمایه های اقتصادی نیز موفق باشیم.

وی خاطرنشان کرد: مهاجرت نخبگان آسیبی جدی بر سر راه توسعه است که در زمان ثمر دادن علم شان ازآنها محروم می شویم.

استاندار قم در بخش دیگر با اشاره به افزایش طلاق در جامعه، گفت: ناآشنا بودن زوجین و نبود کانال ارتباطی سالم و مطمئن برای رسیدن به تفاهم قبل از ازدواج باعث افزایش طلاق شده است که در این راستا دانشگاه قم کانال تسهیل گری ازدواج را پیشنهاد داده و این طرح را عملیاتی کرده است.

باید فضای نقد، نظر، پویایی و نشاط سیاسی در مراکز علمی فراهم شود

سرمست در ادامه با اشاره به استقلال دانشگاه های قم، گفت: مطمئن باشید در این استان دنبال امنیتی کردن فضای دانشگاه نیستیم و باید فضای نقد، نظر، پویایی و نشاط سیاسی در مراکز علمی فراهم شود.

وی ادامه داد: زمانی که هیئت نظارت مجوزی به تشکل می دهد، ما نیز پشتیبان همه برنامه های دارای مجوز هستیم.

وی هچنین با بیان اینکه جوان یک فرصت است،عنوان کرد: اگر برای این قشر برنامه منظم نداشته باشیم، جوان تبدیل به تهدید خواهد شد.

سرمست با تأکید بر اینکه نقد و آرمان‌گرایی خصلت جوانی است، گفت: باید مسئولین نقد جوانان را به فال نیک بگیرند و از این نقدها درجهت توسعه استان استفاده کنند.

استاندار قم در انتها با حمایت از فعالیت تشکل های ایثارگر خاطر نشان کرد: تا پایان دوره اجرایی خود همه جانبه از اقدامات به نفع ایثارگران و خانواده هایشان حمایت خواهم کرد‌.

 

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.