معاون وزیر علوم مطرح کرد

دانشگاه قم دومین دانشگاه پیشتاز در سرعت رشد علمی و رفاهی کشور

شهر بیست/ معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: دانشگاه قم پس از دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان پیشتازترین دانشگاه کشور در رشد علمی و رفاهی است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
دانشگاه قم دومین دانشگاه پیشتاز در سرعت رشد علمی و رفاهی کشور
شناسه : 5824 | انتشار : ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایسنای قم، دکتر مجتبی صدیقی در آیین افتتاح پروژه‌های عمرانی و ورزشی دانشگاه قم عنوان کرد: دانشگاه قم با فعالیت‌های بین المللی و به خصوص پذیرش دانشجویان کشورهای دیگر از ظرفیت های خود به خوبی بهره برده است و انتظار می‌رود با سرعت بیشتر و انگیزه بالاتر به فعالیت های خود ادامه دهد.

وی افزود: با بازدیدهایی که از مراکز علمی و دانشگاهی کل کشور داشته ام با قاطعیت می گویم که دانشگاه قم پس از دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان پیشتازترین دانشگاه کشور در رشد علمی و رفاهی است.

در این مراسم، دکتر بهرام سرمست، استاندار قم نیز با بیان اینکه در زمینه ی ارتقاء زیرساخت‌های علمی، فرهنگی، رفاهی و ورزشی در کشور، وزارت علوم گام‌های خوبی برداشته است، عنوان کرد: دانشگاه قم به عنوان دانشگاه مادر استان از سیاست های دولت در توسعه‌ دانشگاه ها بهره مند بوده است.

استاندار قم گفت: توجه به سلامت و ورزش دانشجویان در کنار دغدغه های فرهنگی و زیرساخت‌های علمی از اهمیت ویژه برخوردار است که در دانشگاه های استان قم باید مورد توجه قرار بگیرد.

سرمست توجه به زیرساخت های فرهنگی برای بانوان را مورد تاکید قرار داد و افزود: دختران دانشجو به جهت وظیفه‌ی خطیر تربیت نسل آینده در کنار مسئولیت های اجتماعی، باید به دانش و فرهنگ متعالی دست بیابند.

وی با بیان اینکه سیاست استان این است که در رابطه با بحث های صنفی دانشجویی، با پاسخگویی به مطالبات دانشجویان، از سیاسی و امنیتی شدن آنها جلوگیری شود گفت:  فراهم کردن فضای تمرین سیاست ورزی در کنار مباحث علمی نیازمند پیش زمینه‌ی توجه به دغدغه های صنفی دانشجویان است.

استاندارقم با اشاره به مسئله‌ی ارتباط دولت با دانشگاه ها افزود: شکافی که بین مراکز اجرایی و دانشگاه ها وجود دارد بایستی تعدیل شود و در این راستا دفتر ارتباط استانداری و دانشگاه ها راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه مدیریت دانش محور را با جدیت در استان قم دنبال می کنیم خاطرنشان کرد: از ظرفیت مراکز علمی تحقیقاتی که در قم فعالیت دارند، باید در راستای توسعه ی استان قم بهره بگیریم.

در پایان این مراسم، پروژه‌های: زمین چمن مصنوعی، خوابگاه برادران، اتاق تندرستی سرای دانشجویی برادران با حدود ۱۰۰ مترمربع مساحت، اتاق تندرستی سرای دانشجویی خواهران با حدود ۱۰۰ مترمربع مساحت، آشپزخانه صنعتی با توانایی پخت بیش از ۷هزار دست غذا در هر وعده افتتاح شد و همچنین مراسم کلنگ زنی جاده تندرستی خواهران  انجام گردید.

 

 

نوشته های مشابه
حفظ خط B متروی قم ضروری است/ زیرگذر امام موسی صدر امسال احداث می‌شود
دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.