خدمات رسانی ایستگاه‌های صلواتی در جمکران به ۵۰۰ هزار زائر

شهر بیست/ مسئول ستاد مردمی اجتماعات مهدوی با بیان اینکه ایستگاه‌های صلواتی در نیمه شعبان حداقل به 500 هزار نفر خدمت‌رسانی خواهند کرد، گفت: اگر دستگاه ها همراه نبودند، این اتفاق نمی‌افتاد و اجحاف است اگر بگوییم آنها کاری نمی‌کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
خدمات رسانی ایستگاه‌های صلواتی در جمکران به ۵۰۰ هزار زائر
شناسه : 5821 | انتشار : ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، حجت‌الاسلام محمدرضا وطن‌خواه در نشست خبری که در دفتر خبرگزاری فارس در قم برگزار شد، اظهار کرد: در نیمه شعبان امسال باید به گونه‌ای اقدام کنیم که زائرین نتیجه بگیرند که سال بعد هم به مسجد مقدس جمکران بیایند و از کمبود امکانات، دشوار بودن سفر به قم، وجود ترافیک زیاد و … ابراز گلایه نکنند.

وی ادامه داد: سال گذشته ۷۵۰ هزار پرس غذا و بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نوشیدنی ازجمله دمنوش، شربت، آب میوه و … در ایام نیمه شعبان بین زائرین توزیع شد.

رئیس ستاد مردمی اجتماعات مهدوی با بیان اینکه یکی از کارهای ایستگاه‌های صلواتی در ایام نیمه شعبان انجام کارهای خدماتی است، ابراز کرد: عده‌ای از خادمان و عاشقان امام زمان(عج) نمی‌توانند پذیرایی کنند یا نمی‌خواهند در این عرصه فعالیت داشته باشند ولی در امور دیگری به زائرین خدمت‌رسانی خواهند کرد که ازجمله آنها می‌توان به پزشکان، خطاط‌ها، خیاط‌ها و … اشاره داشت.

حجت‌الاسلام وطن‌خواه تصریح کرد: عاشقان امام زمان(عج) در هر زمینه‌ای که می‌توانند فعالیت داشته باشند، در ایام نیمه شعبان ورود پیدا می‌کنند و در ایستگاه‌های صلواتی در امور فرهنگی، پذیرایی، خدماتی و … مشغول به فعالیت می‌شوند.

وی درباره فعالیت‌های ستاد مردمی اجتماعات مهدوی ابراز کرد: سعی ما بر این بود تا جریان‌سازی انجام دهیم، یعنی مردم بیایند و در ایستگاه‌های صلواتی از زائرین و مجاورین مسجد مقدس جمکران پذیرایی انجام دهند؛ مردم همواره علاقه‌مند بوده و هستند که در این ایام به میدان بیایند و به همین منظور ما سعی کردیم بستری فراهم سازیم تا مردم بتوانند در آن بخش فعالیت کنند.

مسئول ستاد مردمی اجتماعات مهدوی یادآور شد: فراخوان‌سازی و اعلام نیاز کردیم تا افرادی که می‌توانند در بلوار پیامبر اعظم ایستگاه صلواتی داشته باشند، به آنها ارائه خدمت کنیم.

حجت‌الاسلام وطن‌خواه ادامه داد: در نیمه شعبان سال گذشته علاوه بر ایستگاه‌هایی که توسط مردم قم داشتیم، حدود ۵۰ ایستگاه صلواتی نیز از دیگر شهرها از جمله مردم میناب بندرعباس، آمل مازندران، شیراز، کرمان، جیرفت، بجنورد، بروجن، کرمانشاه و… در بلوار پیامبر اعظم برپا شد.

وی عنوان کرد: سال گذشته اتباع افغانستانی ۲۰ ایستگاه در بلوار پیامبر اعظم داشتند و از دیگر کشورها ازجمله عراق، بحرین و جمعی از فعالان یمنی، در این مسیر ایستگاه صلواتی برپا کردند و کارهای پذیرایی و فرهنگی انجام دادند.

مسئول ستاد مردمی اجتماعات مهدوی با تاکید بر اینکه کار را برای فعالیت ایستگاه‌های صلواتی تسهیل شده است، گفت: وقتی فرد یا گروهی قصد برپایی ایستگاه‌های صلواتی در قم را دارند، باید یک پروسه طولانی را انجام دهند ولی ما با هماهنگی دستگاه‌های دولتی و شهرداری این کار را تسهیل کردیم و با یک برگه اجازه انجام این کار را به آنها دادیم.

حجت‌الاسلام وطن‌خواه با بیان اینکه ارتقاء ایستگاه‌های صلواتی ازجمله اقدامات مهم ما بود، اظهار کرد: جلساتی با مسؤولان موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی داشتیم تا بتوانند خدمت بهتری ارائه دهند و در نشست با آنها افرادی از مرکز بهداشت حضور یافتند و موارد لازم را متذکر شدند.

وی پشتیبانی از ایستگاه‌های صلواتی را ازجمله مهم‌ترین فعالیت‌های ستاد مردمی اجتماعات مهدوی دانست و افزود: بلوار پیامبر اعظم زیرساخت آب ندارد و تهیه غذا و شربت در ایستگاه‌ها و موکب‌ها نیاز به آب دارد که ستاد ما این کار را تقبل کرده است و به همین منظور سال قبل ۵۰۰ هزار لیتر آب برای ایستگاه‌ها تامین کردیم.

مسئول ستاد مردمی اجتماعات مهدوی اذعان کرد: امسال نیز همانند سال گذشته توزیع آب، یخ و … را خواهیم داشت که بخشی از این کار توسط نیروهای مردمی و بخش دیگری با کمک ارگان‌ها انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام وطن‌خواه عنوان کرد: برای افرادی که از دیگر شهرها می‌آیند و ایستگاه و موکب برپا می‌کنند، محل اسکان فراهم کردیم و تامین غذای آنها را انجام دادیم.

وی با بیان اینکه ستاد مردمی اجتماعات مهدوی در امور فرهنگی نیز فعالیت جدی دارد، گفت: سال گذشته ۴۰ روحانی در ایستگاه‌های صلواتی تبلیغ چهره به چهره، مباحث رسانه‌ای و … را انجام دادند که امسال نیز این کار به صورت گسترده‌تری انجام می‌شود.

مسئول ستاد مردمی اجتماعات مهدوی درباره توجه به موضوع ایمنی ایستگاه‌ها ابراز کرد: هماهنگی‌هایی با راه‌آهن انجام دادیم و بتون‌های زیر ریل‌ها را با جرثقیل آوردیم تا در بحث ایمنی ایستگاه‌ها در باد و باران مشکلی به وجود نیاید.

حجت‌الاسلام وطن‌خواه عنوان کرد: شبکه خانواده مهدوی راه‌اندازی شده که سال گذشته از ۳ هزار خانواده ثبت نام به عمل آوردیم که از این تعداد ۲ هزار خانواده در قم سکونت داشتند؛ ضمن اینکه امسال نیز مطمئنا این آمار افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه ایستگاه‌های صلواتی در نیمه شعبان حداقل به ۵۰۰ هزار نفر خدمت‌رسانی خواهند کرد، گفت: از ابتدای امسال کشور ما درگیر مسئله سیل بوده و گاهی شایعات و شبهاتی به وجود آمده که به جای ایستگاه‌ها در مناطق سیل‌زده باید کمک کرد که به همین منظور لازم به ذکر است ما به مناطق سیل زده ازجمله پلدختر، سوسنگرد، خوزستان و … رفتیم ولی مسؤولان مربوطه به ما گفتند اکنون ضرورتی برای خدمت‌رسانی نیست.

مسئول ستاد مردمی اجتماعات مهدوی ادامه داد: پیاده‌روی هیئات مذهبی استان در بلوار پیامبر اعظم تا مسجد مقدس جمکران، از ساعت ۱۶ روز یکشنبه(نیمه شعبان) برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام وطن‌خواه یادآور شد: اگر دستگاه ها همراه نبودند، این اتفاق نمی‌افتاد و اجحاف است اگر بگوییم آنها کاری نمی‌کنند؛ مجموعه‌های مختلف شهرداری از جمله معاونت حمل و نقل ترافیک، زیباسازی، خدمات شهری، سازمان فرهنگی هنری، روابط عمومی و … پای کار بودند و دستگاه‌های اجرایی مثل اداره آب، برق و … نیز در ایام نیمه شعبان خدمت‌رسانی کردند که این کار صرفا در بلوار پیامبر اعظم انجام نمی‌شود و در سراسر شهر وجود دارد.

وی ابراز کرد: استاندار دستور ویژه داد تا دستگاه‌های استانی به موکب‌ها خدمت رسانی کنند و ستاد تسهیلات زائرین استان و همچنین کمیته اجرایی آن به ریاست فرماندار قم نیز بر حل مشکلات تاکید داشتند.

مسئول ستاد مردمی اجتماعات مهدوی با بیان اینکه بیشتر موکب ها فعالیت خود را از روز بیست و نهم فروردین‌ماه آغاز می‌کنند، گفت: ۱۰۰ نفر روحانی در قالب گروه‌های تبلیغی، کارهای فرهنگی انجام می‌دهند و برخی ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌ها نیز با در اختیار داشتن روحانیون، فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام وطن‌خواه با بیان اینکه جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی برای سیل‌زدگان کشور در ایام نیمه شعبان صورت می‌گیرد، گفت: ستاد غرفه خانواده مهدوی در طول مسیر بلوار پیامبر اعظم فعالیت دارد و از خانواده‌ها ثبت نام به عمل می‌آورد.

وی با تاکید بر اینکه ستاد مردمی اجتماعات مهدوی با شعار «مهدی یاران» فعالیت می‌کند، ابراز کرد: در سطح شهر تعدادی از مغازه‌ها و جمعی از تاکسی‌داران را به این مجموعه اضافه کردیم تا در ایام نیمه شعبان به زائرین خدمات رسانی کنند.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.