مدیر امور انجمن‌های سازمان بسیج هنرمندان قم خبر داد

نمایش متفاوت و کاملاً زنانۀ «جابر» در قم به روی صحنه می‌رود

شهر بیست/ مدیر امور انجمن‌های سازمان بسیج هنرمندان قم گفت: اکثر بازیگران این نمایش از طلاب حوزه های علمیه خواهران هستند و تاکنون سی و هشت بار در قم، تهران، ایلام، تفرش و شهریار به روی صحنه رفته است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نمایش متفاوت و کاملاً زنانۀ «جابر» در قم به روی صحنه می‌رود
شناسه : 5816 | انتشار : ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷   پرینت

محمد طالبی در گفت‎وگو با خبرنگار «شهر بیست» با اشاره به اجرای نمایش «جابر»، اظهار کرد: نمایش «جابر» یک تئاتر کاملاً مذهبی و تخصصی است که به وسیله کانون «نورالهدی» تهیه شده است. 

مدیر امور انجمن های سازمان بسیج هنرمندان قم افزود: تئاتر جابر روایتی چند اپیزودی از زندگی یک دانشمند هسته ای به نام «جابر» است که در حدود ۲ ساعت و با ۱۴ پرسوناژ اصلی به روی صحنه می رود. جابر دانشجوی بسیجی فعال و پر انگیزه ای که دغدغه ی جهاد دارد؛ هم در عرصه ی علم، هم در حوزه فرهنگ. خط اصلی داستان جابر اگرچه جهاد است، اما همزمان، مخاطب را درگیر نکات فرعی زیبایی می کند.

وی تصریح کرد: جابر، اگرچه یک مرد است؛ اما نمایش جابر صرفاً برای بانوان  ۱۵ تا ۴۵ ساله اجرا می شود و همه بازیگران آن خانم هستند.

وی با بیان اینکه البته در جبهه انقلاب اسلامی جنسیت معنایی ندارد. افزود: این نمایش با این هدف تولید شده که دخترانی با نگاه به الگویی قابل دسترس مانند جابر، برای انتخاب همسر آینده زندگی به تصمیم درستی برسند و همچنین در تربیت فرزندانشان، همواره او را مد نظر داشته باشند.

طالبی بیان کرد: اکثر بازیگران این نمایش نیز از طلاب حوزه های علمیه خواهران هستند و تاکنون سی و هشت بار در قم، تهران، ایلام، تفرش و شهریار به روی صحنه رفته است.

مدیر امور انجمن های سازمان بسیج هنرمندان قم عنوان کرد: این نمایش پنجشنبه ۲۹ فروردین ماه ساعت ۱۰ صبح در مرکز فرهنگی آموزشی فاطمه الزهرا واقع در نیروگاه، میدان شهید امینی بیات، خیابان آیت الله کاشانی بعد از میدان معصومیه نبش کوچه ۶۸ ویژه بانوان روی صحنه می رود.

وی گفت: همراه داشتن موبایل و هرگونه وسیله فیلمبرداری و ورود پسران بالای ۴سال به این اجرا ممنوع و رزرو بلیط با ارسال نام و تعداد افراد به شماره ۰۹۱۹۰۵۰۶۰۱۶ امکان پذیر است. این نمایش توسط کانون فرهنگی تبلیغی نورالهدی با همکاری مرکز آموزشی فاطمه الزهرا (س) و سازمان بسیج هنرمندان قم اجرا می‌شود.

نوشته های مشابه
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ضرورت استعلام از شهرداری برای خرید و فروش املاک تجاری در پردیسان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.