قلیان کشیدن منحصر به جوانان نیست/ خانواده‌ها هم در بوستان‌ها قلیان می‌کشند

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری قم با انتقاد از بی‌تفاوتی نهادهای مختلف اجرایی و فرهنگی قم از جمله صداوسیما نسبت‌به موضوع استعمال دخانیات در بوستان‌ها، گفت: امروز بسیاری از خانواده‌ها در بوستان‌ها دخانیات و قلیان استفاده می‌کنند و این منحصر به جوانان نیست.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
قلیان کشیدن منحصر به جوانان نیست/ خانواده‌ها هم در بوستان‌ها قلیان می‌کشند
شناسه : 57849 | انتشار : ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حجت‌الاسلام سید احمد طباطبایی‌نژاد با اشاره به اعتراضات خانواده‌ها برای استعمال دخانیات در بوستان‌ها اظهار داشت: با وجود تشکیل کارگروه‌های فرهنگی در این حوزهریال دستگاه‌های مختلف نقش‌آفرینی کاملی در این حوزه ندارند.

وی با تأکید بر همکاری همه دستگاه‌ها در حوزه فرهنگ افزود: بر اساس وظایفی که کارگروه فرهنگی قرارگاه ۱۹ دی برای شهرداری مشخص کرده، نصب بنر و تابلوهای ممنوعیت استعمال دخانیات در بوستان‌ها وظیفه شهرداری بوده که اجرا شده است.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم تأکید کرد: نقش خانواده، نظام آموزشی و رسانه در این حوزه بسیار مهم بوده و برای اثربخشی دیگر اقدامات به همراهی رسانه‌ها نیاز داریم.

وی رسیدن به شرایط مطلوب فرهنگی در بوستان‌ها را مستلزم بسیاری از شرایط و همکاری‌ها دانست و بیان کرد: شهرداری ساخت زمین‌های ورزشی در بوستان‌ها را در دستور کار قرار داده و در بسیاری از بوستان‌ها امروز زمین ورزشی وجود دارد.

طباطبایی‌نژاد نقش رسانه را در تغییر فرهنگ از همه بخش‌ها مهم‌تر خواند و یادآور شد: برای ایجاد قبح استعمال دخانیات در فضاهای عمومی و خانواده‌ها نیاز به کار فرهنگی گسترده‌ای داریم و تنها با اقدامات سلبی نمی‌توانیم به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.

وی بر نقش رسانه‌ها از جمله صداوسیما در فرهنگ‌سازی تأکید دوباره کرد و گفت: امروز بسیاری از خانواده‌ها در بوستان‌ها دخانیات و قلیان استفاده می‌کنند و این منحصر به جوانان نیست.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم خاطرنشان کرد: شهرداری در حوزه فرهنگ تنها رهاشده و همه انتظار دارند کارهای بزرگی در این حوزه انجام شود درحالی‌که وظیفه شهرداری در حوزه فرهنگ مشخص و تعریف‌شده است.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.