مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی قم در گفت‌وگو با «شهر۲۰» خبر داد

تربیت ۷۰ هنرجوی تئاتر در قم

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی قم از برگزاری هفت دوره آموزشی و تربیت ۷۰ هنرجوی جدید تئاتر در سال جاری خبر داد و گفت: همچنین ۱۰ هنرجوی منتخب طرح استعدادیابی ساخت عروسک‌های نمایشی به منظور تولید و ساخت عروسک‌های نمایشی مورد حمایت آموزشی انجمن قرار می‌گیرند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تربیت ۷۰ هنرجوی تئاتر در قم
شناسه : 57825 | انتشار : ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۱   پرینت

مرتضی عقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست» به ارائه گزارشی از عملکرد شش ماهه انجمن هنرهای نمایشی قم پرداخت و گفت: در این مدت جشنواره سراسری «نمایشنامه‌خوانی و نمایشنامه‌نویسی رضوی» و جشنواره استانی «نمایشنامه‌نویسی شاهد» به محوریت این انجمن برگزار شد.

وی به اجرای نمایش خیابانی در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: به همت انجمن و با مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم بیش از ۱۰۰ اجرای نمایش خیابانی ویژه مسافرین نوروزی و زائرین و مجاورین حضرت معصومه(س) اجرا شد.

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی قم با اشاره به اینکه کنگره ملی شهدای قم در آبان‌ماه سال جاری برگزار می‌شود، گفت: آماده‌سازی و حمایت از تولید نمایش‌های خیابانی جهت اجرا در هفته دفاع مقدس و هم زمان با برگزاری کنگره شهدای استان قم در حال انجام است.

عقیقی همچنین به برگزاری هفت دوره آموزشی و تربیت ۷۰ هنرجوی جدید تئاتر در سال جاری اشاره کرد و گفت: دوره آموزشی «چهارسو»، «بازیگری مقدماتی و تکمیلی کودک»، «کارگاه تولید نمایش کودک»، «بازیگری مقدماتی و تکمیلی بزرگسال»، «کارگاه تولید نمایش بزرگسال»، «دوره‌های مقدماتی تا پیشرفته عروسک‌سازی» و «طرح رویش ۴» از جمله دوره‌های آموزشی انجمن در شش ماه اخیر بوده است.

وی افزود: دو نمایش «رالی» و «آواز پرنده» به عنوان محصول نهایی طرح رویش ۴ با حضور هنرجویان جدید این دوره اجرا شد.

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی قم همچنین از برگزاری طرح استعدادیابی ساخت عروسک‌های نمایشی خبر داد و گفت: از میان ۵۰ متقاضی شرکت در این طرح، ۱۰ نفر انتخاب شدند و منتخبین این طرح در طول یک بازه دو تا سه ساله آموزش داده می‌شوند و هم‌زمان با آموزش، به تولید و ساخت عروسک‌های نمایشی خواهند پرداخت.

عقیقی افزود: در شش ماه اخیر با اعطای کمک هزینه و تأمین مکان تمرین گروه‌های متقاضی با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از همه نمایش‌های روی صحنه حمایت شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین به نمایش‌های استان قم که در شش ماهه گذشته در جشنواره‌های مختلف ملی برگزیده شدند، هدیه نقدی اعطا شد.

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی قم در پایان از تلاش‌های علی فرحناک مدیرعامل سابق این انجمن برای اعتلا و پیشرفت هنر تئاتر استان قدردانی کرد.

خبرنگار: محبوبه آقانوری

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه عمرانی منطقه ۵ در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.