استاندار قم:

دیواری کوتاه‌تر از کارگران وجود ندارد/ شرمساریم اگر قادر به انجام کار بیشتری برای کارگران بودیم و انجام ندادیم

شهر بیست/ استاندار قم با بیان اینکه دیواری کوتاه تر از کارگران وجود ندارد، عنوان کرد: ما شرمساریم اگر قادر به انجام  اقدامات بیشتری برای کارگران بودیم و انجام ندادیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
دیواری کوتاه‌تر از کارگران وجود ندارد/ شرمساریم اگر قادر به انجام کار بیشتری برای کارگران بودیم و انجام ندادیم
شناسه : 5738 | انتشار : ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایسنای قم، بهرام سرمست در جلسه تشکل های کارگری استان قم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه عنوان کرد: کارگران از بلوغ سیاسی برخوردارند. ما شرمساریم اگر قادر به انجام  اقدامات بیشتری برای کارگران بودیم و انجام ندادیم، همکاری این قشر همواره شایسته تقدیر بوده و امید است با ظهور منجی عالم، حاکمیت مستضعفان تحقق یابد.

وی با اشاره به آمادگی همه جانبه استانداری برای همکاری با سمن‌های کارگری خاطر نشان کرد: استانداری اولا وظایف ذاتی و در ثانی وظایف فرا سازمانی برای پیگیری وضعیت کارگران دارد و بنده همه جانبه از این دسته از اقدامات حمایت می کنم.

سرمست ضمن تشبیه نقش استاندار به پدر گفت: در این امر صرفا به مدیران دولتی اکتفا نخواهم کرد و از شما نمایندگان کارگران دعوت به عمل می آورم تا بازوی فکری مدیران و سازمان های دولتی باشید، ضمن اینکه باید همواره نقش میانه و پدر گونه ای را میان شما و مدیران ایفا کنم.

استاندار قم با تاکید بر لزوم تشکیل این جلسات به صورت فصلی، اظهار کرد: با توجه به اینکه دیواری کوتاه تر از کارگران وجود ندارد، همواره در کمیسیون های کارگری باید یک نماینده از کارگران حضور داشته باشد تا از حق و حقوق کارگران دفاع کند؛ همچنین باید به خاطر داشت مدیران نباید تحت تاثیر هیجانات قرار بگیرند و حقوق غائبین را به حاضرین ببخشند چراکه غائبین همواره محکوم بوده اند.

سرمست با بیان اینکه کارگران عنصر اصلی تولید هستند، گفت: ما در قبال کارگران  وظایف مهمی داریم که همواره باید از رونق تولید دفاع کنیم؛ همچنین به یاد داشته باشیم اگر سیاست مان تولید محور باشد هم کارفرما و هم تولید کننده و مصرف کننده از این شرایط استفاده خواهند کرد.

وی افزود: در سال جاری باید اولویت تولید و حفظ و احیای اشتغال باشد که در این راستا حلقه اتصال میان تولید کننده، دولت، کارگران و مصرف کننده سبب حفظ اتحاد است.

وی با تاکید بر لزوم حفظ همبستگی دستگاه‌ها عنوان کرد: اختلاف میان دستگاه ها آسیب بزرگی بر سر راه تولید است که در صورت پیش آمد، معاونت سیاسی استانداری و اداره کل کار و تعاون وظیفه حل آن را برعهده دارند و باید تا جایی که امکان دارد از وجود اختلاف پرهیز شود چراکه قربانیان این اختلافات مدیران نیستند و این امر مستقیما گریبان کارگران را خواهد گرفت.

سرمست در خصوص بحث های مطرح شده از سمت نمایندگان کارگران مبنی بر کمبود خدمات کارگران عنوان کرد: این مباحث مستقیم متوجه نمایندگان کارگران است به  این دلیل که همواره قانون یکسان بوده ولی میزان بهره برداری و انتفاع از قانون به افراد به ویژه این سمن ها بستگی دارد.

استاندار قم با اشاره به وضعیت آموزشی مناسب کارگران شهر تبریز گفت: در این شهر خدمات رفاهی دانشگاه کارگران به میزانی مطلوب است که بعضا مورد استقبال سایر نهاد های دولتی نیز قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در شهر قم سرمایه های بسیاری از جمله وجود حضرات آیات، رئیس مجلس، نمایندگان مردم و موقعیت جغرافیایی استان به لحاظ نزدیکی به پایتخت وجود دارد ولی متاسفانه استفاده بهینه در راستای انتفاع شهر قم صورت نمی گیرد.

سرمست در جواب نمایندگانی که خواهان توزیع بن گوشت برای کارگران بودند، عنوان کرد: بحث بن مطالبه کمی است و باید به خاطر داشت استان قم اولین استانی بود که پیشنهاد هدفمند سازی توزیع اقلام اساسی را به هیئت دولت داد و مورد قبول و حمایت قرار گرفت که در ادامه نیز برای انجام چنین طرح هایی، تشکل های کارگری باید اطلاعات و برنامه های صحیح را به استانداری تحویل دهند.

*جنجال، هیاهو و تجمع مشکلی را از کارگران حل نخواهد کرد

وی با بیان اینکه جنجال، هیاهو و تجمع مشکلی را از کارگران حل نخواهد کرد، عنوان کرد: شأن کارگران در این است که مشکلات خود را به صورت منطقی و درچارچوب قانون ارائه دهند.

سرمست ضمن اشاره بر لزوم آموزش به کارگران اظهار کرد: در امر آموزش حقوقی و فنی کارگران باید پیش قدم بود چراکه با آموزش کارگران، جامعه بیکاری کاهش می یابد.

وی در خصوص بحث بیمارستان کارگران گفت: باید مطالبات تان را در این زمینه به صورت مدون به استانداری منتقل کنید تا مورد پیگیری قرار گیرد.

استاندار قم با بیان اینکه استان قم قبل از انقلاب مورد بی مهری بوده و اکنون نیز به دلیل عدم مطالبه گری از وضعیت مطلوب فاصله دارد، تصریح کرد: عدم پیگیری در استان قم سبب شده است تا قم به جایگاه واقعی خود دست نیابد.

 

 

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.