مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در پاسخ به «شهر۲۰»:

برای مجوزهای ارشاد اعتبار قائل هستیم/ هنرستان دخترانه هنرهای زیبا سال آینده راه‌اندازی می‌شود/ اسامی مؤسسات منتفع‌شده جدول ۱۷ را منتشر می‌کنیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با تأکید بر اینکه اداره‌کل و هنرمندان و اصحاب رسانه در یک طرف هستند و روبه‌روی هم قرار ندارند، گفت: تمام توان ما این است که برای مجوزهای صادر شده اعتبار قائل شویم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برای مجوزهای ارشاد اعتبار قائل هستیم/ هنرستان دخترانه هنرهای زیبا سال آینده راه‌اندازی می‌شود/ اسامی مؤسسات منتفع‌شده جدول ۱۷ را منتشر می‌کنیم
شناسه : 57302 | انتشار : ۰۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دولت در تالار فرهنگ و هنر برگزار شد، در پاسخ به پرسش خبرنگار «شهر۲۰» در خصوص بلاتکلیفی و تعطیلی سینماهای کانون، آوینه، نور و استقلال، گفت: سینمای کانون مشکل فنی دارد که در حال مرتفع شدن است و امیدوارم تا دوماه آینده به چرخه اکران برگردد.

وی در خصوص پرسش دیگر خبرنگار این رسانه مبنی بر اینکه چرا هنرستان دخترانه هنرهای زیبا در قم راه‌اندازی نشد، گفت: مصوبه‌ای در این زمینه وجود داشت اما زمانی که از وزارتخانه به ما اعلام کردند بستر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن اعم از مکان مناسب و تجهیزات و استاد فراهم نبود و به همین دلیل راه‌اندازی آن به سال تحصیلی امسال نرسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: از مجموعه وزارتخانه درخواست کردیم که برای سال تحصیلی آینده هنرستان دخترانه راه‌اندازی شود و ان‌شاءالله سال بعد این موضوع محقق خواهد شد.

عموزاده همچنین در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار «شهر۲۰» مبنی بر اینکه چرا پلاتوی تئاتر فرهنگ و هنر که اعلام شده بود تا خردادماه افتتاح می‌شود به سرانجام نرسید، گفت: ساخت این پلاتو از تعهدات وزارتخانه بود، ما بخشی از عملیات اجرایی آن را شروع کردیم تا وزارتخانه ادامه دهد اما گویا مناقصه‌ای برای آن برگزار شده و فعلا اطلاع ندارم به پیمانکار واگذار شده است یا نه.

وی تأکید کرد: در صورتی که پیمانکار ساخت این پلاتو از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی نشود، با اعتبارات استانی تکمیل خواهد شد تا میزبان نمایش‌های جشنواره تئاتر استانی باشد.

با تمام توان برای مجوزهای ارشاد اعتبار قائل هستیم نشست خبری امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به مناسبت هفته دولت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم همچنین در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار این رسانه مبنی بر اینکه تا چه اندازه پای صدور مجوزهای سینمایی و هنری ارشاد می‌ایستید، گفت: اداره‌کل و هنرمندان و اصحاب رسانه در یک طرف هستند و روبه‌روی هم قرار ندارند، اگر شما و هنرمندان نباشید ما تشخصی نداریم.

وی تأکید کرد: تمام توان ما این است که برای مجوزهای صادر شده اعتبار قائل شویم و به حکمی که داوران و ناظران و هیئت‌های ارزیابی آثار هنری و سینمایی صادر می‌کنند، احترام بگذاریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: شاید مواردی بوده که نیاز به ایستادگی و ارائه ادله به دستگاه‌های نظارتی داشته که با همراهی آن عزیزان مرتفع شده است.

عموزاده همچنین در پاسخ به درخواست خبرنگار این رسانه برای انتشار اسامی مؤسسات منتفع‌شده از جدول تبصره ۱۷، گفت: ما هم از شفافیت استقبال می‌کنیم و با طراحی سازوکاری، اسامی مؤسسات را از طریق سامانه‌ای منتشر خواهیم کرد.

*گزارش تصویری نشست خبری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی را «اینجا» ببینید.

خبرنگار: محمد مهدی عنایت‌پور

نوشته های مشابه
دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.