مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در نشست با خبرنگاران خبر داد

ساخت فیلم سینمایی «نهر خین» به کارگردانی جواد افشار/ دو سینما به‌زودی در قم افتتاح می‌شود/ قریب به اتفاق فیلم‌ها اکران خواهد شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از پیگیری‌ ساخت فیلم سینمایی «نهر خین» به نویسندگی و کارگردانی جواد افشار خبر داد و با تکذیب هر گونه ممانعت برای صدور مجوز آموزشگاه‌های هنری در استان، گفت: قم شرایط و مختصات خاصی دارد، با این حال قریب به اتفاق تمام فیلم‌ها در قم هم اکران خواهد شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ساخت فیلم سینمایی «نهر خین» به کارگردانی جواد افشار/ دو سینما به‌زودی در قم افتتاح می‌شود/ قریب به اتفاق فیلم‌ها اکران خواهد شد
شناسه : 57299 | انتشار : ۰۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، امیرعلی عموزاده امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دولت در تالار فرهنگ و هنر برگزار شد، از تدوین سند راهبردی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خبر داد و گفت: این سند نقشه راهی خواهد بود تا حرکت ما منسجم‌تر و دقیق‌تر از گذشته باشد.

وی تصریح کرد: همچنین پیوست فرهنگی جامعی برای اتباع غیر ایرانی که در قم مهمان هستند، در حال تدوین است و به زودی برنامه عملیاتی آن اعلام می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: ۱۱ میلیارد تومان کمک بلاعوض فرهنگی با عنوان جدول تبصره ۱۷ به مؤسسات فرهنگی استان پرداخت شده است.

عموزاده در خصوص آمار نشریان استان بیان کرد: ۲۷۶ نشریه چاپی، ۹۵ خبرگزاری و پایگاه خبری و ۱۰۱ نشریه برخط در استان قم مجوز فعالیت دارند.

وی با تأکید بر اینکه یک نشریه فعال باید دفتر اداری داشته باشد، تصریح کرد: اداره ارشاد وظیفه‌ای برای تأمین دفاتر رسانه‌ها ندارد اما می‌توان با وزارتخانه رایزنی کرد تا با ارائه تسهیلات مالی، بخشی از مبلغ رهن دفاتر پرداخت شود.

ساخت فیلم سینمایی «نهر خین» به کارگردانی جواد افشار/ دو سینما به‌زودی در قم افتتاح می‌شود/ قریب به اتفاق فیلم‌ها اکران خواهد شد نشست خبری امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به مناسبت هفته دولت

*سینما بازار شهر و باغ موزه دفاع مقدس افتتاح می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در خصوص کمبود صندلی‌های سالن‌های سینما قم و تئاتر در استان، گفت: نهایتا تا ماه آینده چهار سالن سینمای بازار شهر افتتاح می‌شود و کاملاً تجهیز و آماده بهره‌برداری است. این سینما با استانداردهای جهانی برابری می‌کند.

عموزاده تصریح کرد: تجهیزات سینمای باغ موزه دفاع مقدس نیز تأمین خواهد شد و در دیدار با رئیس سازمان سینمایی در این باره رایزنی شد تا در هفته دفاع مقدس افتتاح شود.

وی با بیان اینکه بیشترین فضای هنری در میان انجمن‌ها به انجمن‌ نمایش اختصاص یافته است، افزود: تالار فرهنگ و هنر سه سالن نمایش دارد و درست نیست گفته شود استان قم سالن نمایش ندارد.

*انجمن سینمای جوانان قم از اجاره‌نشینی خارج می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در خصوص اجاره‌نشینی انجمن سینمای جوانان قم، گفت: ان‌شاءالله دفتر اصلی انجمن در تالار فرهنگ و هنر یا یکی از مجموعه‌های اداره ارشاد مستقر خواهد شد.

*فیلم سینمایی «نهر خین» ساخته می‌شود

عموزاده در ادامه به برگزاری دومین کنگره ملی شهدای قم و برنامه‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این رابطه اشاره کرد و گفت: پیگیری‌های ساخت فیلم سینمایی «نهر خین» به نویسندگی و کارگردانی جواد افشار از فیلمسازان استان قم در حال انجام است که امیدوارم برکتی برای اهالی سینمای استان باشد.

وی افزود: همچنین سمفونی مقاومت با پیگیری استاد نوربخش در حال طی کردن مراحل پایانی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم یادآور شد: همچنین مراحل انعقاد قرارداد اجرای یک نمایش فاخر با موضوع شهدا از سوی اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد در حال انجام است.

عموزاده در خصوص پرسشی درباره ارتقای درجه اداری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، عنوان کرد: بستر ارتقای درجه اداری اداره از دو به یک فراهم است اما تحقق این موضوع نیازمند زیرساخت‌های اداری و استخدام نیروهای جدید است که زمان‌بر است.

ساخت فیلم سینمایی «نهر خین» به کارگردانی جواد افشار/ دو سینما به‌زودی در قم افتتاح می‌شود/ قریب به اتفاق فیلم‌ها اکران خواهد شد نشست خبری امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به مناسبت هفته دولت

*آخرین وضعیت مجتمع فرهنگی و هنری خیابان امام(ره)

وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص آخرین وضعیت مجتمع فرهنگی و هنری خیابان امام خمینی(ره) که به صورت نیمه‌کاره در کنار کتابخانه مرکزی قرار دارد، گفت: در سفر رئیس جمهور به قم مقرر شد ۱۴ میلیارد تومان از اعتبارات ملی و ۱۴ میلیارد تومان از اعتبارات استانی برای ساخت این مجتمع اختصاص پیدا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: ساخت و تجهیز این مجتمع نیازمند ۴۰ میلیارد تومان است اما به محض وصول ۱۴ میلیارد تومان اعتبار سفر، عملیات اجرایی ساخت این مجتمع آغاز می‌شود.

*قریب به اتفاق فیلم‌های سینمایی در قم اکران می‌شود

عموزاده همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه چرا برخی فیلم‌های سینمایی در قم اکران نمی‌شود، گفت: در دوره مدیریت بنده چنین موردی نبوده است، حتی فیلم «علفزار» با وجود بعضی مخالفت‌ها اما با پیگیری و تأکید آقای دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی که گفته شد مجوزها سراسری است، در قم اکران شد.

وی افزود: البته باید این را قبول کنید که قم شرایط و مختصات و ویژگی‌های خاصی دارد، با این حال قریب به اتفاق تمام فیلم‌ها در قم هم اکران خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم همچنین با تکذیب هر گونه ممانعت برای صدور مجوز آموزشگاه‌های هنری در استان، گفت: اگر کسی صلاحیت دریافت مجوز آموزشگاه داشته باشد، مجوز اعطا می‌شود.

*ماجرای استعفای دو مدیر انجمن‌های نمایشی و تجسمی  

عموزاده در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص علت استعفای برخی مدیران انجمن‌ها از جمله انجمن هنرهای نمایشی و انجمن هنرهای تجسمی هم عنوان کرد: آقای فرحناک در مصاحبه‌ای درباره دلایل خود پاسخ داد و منتشر شد، ایشان سرمایه‌ای برای استان قم و از دوستان بنده است، با وجود اینکه از این هنرمند عزیز درخواست کردم در قم بماند اما به سبب انتقال به کیش امکان ادامه حضورشان در قم مهیا نشد.

وی افزود: ممکن است کار کردن در بعضی شرایط سخت باشد اما اینکه این اقدام در راستای اعتراض یا اعمال فشار باشد حقیقت ندارد، کما اینکه خود آقای فرحناک هم به این موضوع در مصاحبه‌ای اذعان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تصریح کرد: آقای علی سلطانی هم به‌دلیل اشتغال در مجموعه هنری شخصی‌ای که برپا کرده و آن را توسعه داده، از مدیریت انجمن استعفا داد و مسئله خاصی نبود.

*گزارش تصویری نشست خبری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی را «اینجا» ببینید.

نوشته های مشابه
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ضرورت استعلام از شهرداری برای خرید و فروش املاک تجاری در پردیسان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.