چهارمین یادواره شهدای ارتش در قم برگزار شد +تصاویر

چهارمین یادواره شهدای ارتش با محوریت شهدای پدافند هوایی در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
چهارمین یادواره شهدای ارتش در قم برگزار شد +تصاویر
شناسه : 57049 | انتشار : ۰۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پانای قم، چهارمین یادواره ۵۶۵ شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران در قم با محوریت شهدای پدافند و با عنوان «چشمان همیشه بیدار» در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.

در این مراسم، امیر سرتیپ «علیرضا صباحی فرد» فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، آیت الله سیدمحمد سعیدی نماینده ولی فقیه در استان قم و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و امیر سرتیپ جواد سلطانیان رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی پدافند هوایی ارتش سخنانی در پاسداشت مقام شهدا و جایگاه نیروی پدافند بیان کردند.

در این مراسم از خانواده شهیدان والامقام جواد علی مددی، علی یزدی و قاسم حمید شهدای پدافند در دوران دفاع مقدس و شهید مدافع حرم مهدی لطفی نیاسر تقدیر شد، همچنین سرباز کریمی برومند جانباز ۴۰ درصد نیروی پدافند در زمان جنگ تحمیلی و فتح الله گائینی بازنشسته پدافند با اهداء هدایایی مورد تقدیر قرار گرفتند.

اجرای نمایشنامه رادیویی با موضوع شهید قاسم حمید نخستین شهید پدافند هوایی ارتش در دوران دفاع مقدس و رونمایی از کتاب شهدای پدافند از جمله بخش‌های این مراسم بود.

همچنین بر اساس اعلام روابط عمومی کنگره ملی شهدای قم، امیر سرتیپ ستاد علیرضا صباحی‌فرد در این مراسم اظهار کرد: آن زمان که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید، دشمنان انقلاب و استکبار به این دلیل که تصور می‌کردند ارتشی در کشور باقی نمانده که بتواند از کشور دفاع کنند، ۸ سال جنگ را بر ما تحمیل کردند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان تصور می‌کردند که تجهیزات باقی مانده ارتش از زمان دوره طاغوت وابسته به کشورهای خارجی است و ایرانی‌ها بعد از انقلاب اسلامی امکان استفاده از این ابزارها را ندارند، افزود: به همت ارتشی‌ها و نیروهای مسلح کشور این تجهیزات با هوش جوانان ایرانی علیه آنان در جنگ استفاده شد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش بیان کرد: ۶۰۰ بیان از سوی مقام معظم رهبری در خصوص پدافند هوایی وجود دارند و این امر نشان‌دهنده اهمیت کار در این بخش است.

وی ادامه داد: اگر دشمنان می‌توانستند به آسمان ایران تجاوز و تعدی کنند، تاکنون این کار را انجام می‌دادند اما اگر نتوانستند دست به این اقدام بزنند به دلیل توان بالای بازدارنده پدافند هوایی ارتش است.

صباحی فرد تاکید کرد: امروز هیچ سامانه‌ای در پدافند هوایی ارتش غیر بومی نیست و در زمینه ساخت تجهیزات پدافندی و راداری هیچ مشکلی نداریم و گره‌ی در این بخش وجود ندارد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری رزمایش پهپادی ارتش در روزهای گذشته در کشور، ابراز کرد: دشمنان فکر نمی‌کردند نیروی بازدارندگی ما به مرحله‌ای برسد که اجازه ورود هیچ متجاوزی از هیچ مسیری را به آنان ندهیم؛ اگر پرنده‌ای از دشمن قصد تجاوز به مرزهای کشور داشته باشد با پاسخ کوبنده پدافند هوایی ارتش مواجه می‌شوند و ما بارها به قلب سیاه دشمن فراتر از آسمان ایران اسلامی حمله کردیم و دشمنان بر این امر واقف هستند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، پهپادهای ارتش جمهوری اسلامی را مسلح و آماده فعالیت با سرعت‌های مورد نیاز دانست و اضافه کرد: رادارهایی با برد ۳ هزار کیلومتر داریم و همچنین برد سامانه‌های درگیری ما به بالای ۳۰۰ کیلومتر رسیده است.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه نیروی پدافند هوایی ارتش این اطمینان را به ملت بزرگ ایران می‌دهد که تا آخرین قطره خون در دفاع از آرمان‌ها امام و شهدا در صحنه حضور دارد، خاطر نشان کرد: دشمن نباید دچار اشتباه محاسباتی شود و گرچه احتمال بسیار ضعیف دارد که به نحوی وارد کشور شود اما خروج آنان دیگر دست خودشان نیست.

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.