تلاش برای ساماندهی روزبازار منطقه یک قم

مدیر منطقه یک شهرداری قم با اشاره به اینکه یکی از مشکلات این منطقه برپایی پنج‌شنبه بازارها در مسیر تردد و خیابان است، گفت: پیگیری‌های حل این موضوع و تغییر محل برپایی روز بازار از مدت‌ها پیش آغازشده و امیدواریم به‌زودی این مشکل برطرف شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تلاش برای ساماندهی روزبازار منطقه یک قم
شناسه : 57045 | انتشار : ۰۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مجید محمدرضاخانی در جلسه دیدار مردمی، پرسش و پاسخ مردم و مسئولان همزمان با هفته دولت در مسجد الزهرا(س) خیابان پیام نور، در خصوص مشکلات این منطقه، با اشاره به اینکه یکی از مشکلات این منطقه برپایی پنج‌شنبه بازارها در مسیر تردد و خیابان است، اظهار کرد: پیگیری‌های حل این موضوع و تغییر محل برپایی روزبازار از مدت‌ها پیش آغازشده و امیدواریم به‌زودی این مشکل برطرف شود.

وی با بیان اینکه شهروندان این منطقه تقاضای احداث مسجدی دیگر نیز دارند، مطرح کرد: یک قطعه زمین در پشت نمازخانه بوستان هاشمی موجود است که با رایزنی‌های انجام‌شده، مقرر گردیده که به مسجد تبدیل شود و مراحل ساخت‌وساز آن نیز آغاز و در آینده در اختیار مردم و شهروندان قرار خواهد گرفت.

مدیر منطقه یک شهرداری قم با اشاره به اینکه در این منطقه، بالغ‌بر ۳ هزار و ۲۰۰ تن زباله در ماه جمع‌آوری می‌شود، عنوان کرد: همچنین مساحت رفت‌وروب و نظافت این منطقه نیز حدود ۳۶۵ هکتار بوده که به همت و تلاش ۲۰۰ نفر انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه تلاش ما بر این بوده که با برنامه‌ریزی تمام مساحت منطقه را پوشش دهیم، خاطرنشان کرد: عملیات تنظیف از ساعت ۲۱ آغاز خواهد شد و طبیعتاً در محله‌ها و معابری نیز تا حدود ساعت ۵ بامداد ادامه خواهد یافت.

محمدرضاخانی با تأکید بر اینکه  تلاش بر این است که در این فاصله به بهترین شکل رفت‌وروب و تنظیف دنبال شود، تصریح کرد: حدود ۴۸ میلیارد تومان هزینه رفت‌وروب و جمع‌آوری پسماند در این منطقه است که کمبود منابع موجب شده نتوانیم تعداد نیروها را در این زمینه افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه رویکرد ما انعکاس موضوعات مختلف است و در این راستا از ظرفیت سازمان فرهنگی شهرداری نیز استفاده می‌کنیم، یادآور شد: در بحث موضوعات فرهنگی تلاش می‌کنیم تبلیغات فرهنگی مخصوصاً در حوزه عفاف و حجاب را در معابر و محلات افزایش دهیم.

مدیر منطقه یک شهرداری قم اضافه کرد: همچنین باید راهکارهای مناسب در بحث برگزاری برنامه‌های فرهنگی در بوستان هاشمی و منطقه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۸۷ پروژه در این منطقه انجام شد، ابراز کرد: در سال جاری نیز ۹۱ پروژه در سطح منطقه ازجمله روکش آسفالت، معابر جدید، فضای سبز، توسعه مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی و … خواهیم داشت.

محمدرضاخانی با اشاره به اینکه طبیعتاً در مسیر اجرای این پروژه‌ها مشکلاتی نیز خواهیم داشت، ابراز کرد: یکی از دلایل بروز این مشکلات، کمبود منابع است ولی تلاش ما این بوده که با برنامه‌ریزی در مجموعه مدیریت شهری نیازهای مردم و شهروندان را رفع کنیم.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.