در گفت‌وگو با «شهر۲۰» عنوان شد

قول مساعد مدیرکل ارشاد قم برای حل مشکل اجاره‌نشینی انجمن خوشنویسان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از تلاش برای رفع مشکل اجاره‌نشینی انجمن خوشنویسان قم خبر داد و گفت: پیگیری می‌کنم تا در فضای مناسبی در خدمت هنرمندان خوشنویس استان باشیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
قول مساعد مدیرکل ارشاد قم برای حل مشکل اجاره‌نشینی انجمن خوشنویسان
شناسه : 56829 | انتشار : ۰۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۹   پرینت

امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در حاشیه بازدید از نمایشگاه آثار برگزیده عاشورایی خوشنویسان قم با عنوان «تکیه نی» که در نگارخانه فرهنگ دایر شده است، در گفت‌وگو با خبرنگار «شهربیست» به جایگاه ممتاز هنر خوشنویسی در قم اشاره کرد و گفت: استان قم از دیرباز بهترین هنرمندان خوشنویس ایران را دارا بوده و این هنر از استادان به شاگردان منتقل شده و نسل به نسل حفظ شده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی قم با دعوت از مسئولان استان و نهادهای فرهنگی برای بازدید از نمایشگاه «تکیه نی» و آشنایی با ظرفیت توانمندی هنرمندان خوشنویس قم، تصریح کرد: بازدید از این نمایشگاه نورانی و عاشورایی باعث نشاط و بهجت معنوی بازدیدکنندگان می‌شود. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم همچنین بر ضرورت معرفی و عرضه هنر خوشنویسی قم به کشور و دنیا تأکید کرد و گفت: به پیشنهاد یکی از استادان خوشنویسی مقرر شد که ما همین نمایشگاه را به صورت دوره‌ای در استان‌های دیگر داشته باشیم.

عموزاده تصریح کرد: همچنین با رایزنان فرهنگی ایران در خارج از کشور تعامل خواهیم کرد تا چنین نمایشگاهی را در کشورهای مختلف بویژه کشورهای اسلامی برگزار کنیم و هم رونق اقتصاد هنر را به‌دنبال داشته باشد هم زمینه‌ساز معرفی هنرمندان خوشنویسی استان شود.

قول مساعد مدیرکل ارشاد برای حل مشکل اجاره‌نشینی انجمن خوشنویسان قم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه تدبیری برای حل مشکل اجاره‌نشینی انجمن خوشنویسان قم دارید بویژه آنکه درخواست خوشنویسان حضور در مجتمع شهید آوینی است، گفت: در تالار فرهنگ و هنر فضایی را در خدمت این عزیزان هستیم اما تلاش می‌کنیم محلی را در مجتمع شهید آوینی یا جای دیگری را به این عزیزان اختصاص دهیم.

عموزاده تأکید کرد: مشکل اجاره‌نشینی انجمن خوشنویسان قم را بررسی و پیگیری می‌کنم تا در فضای مناسبی در خدمت هنرمندان خوشنویس باشیم.

وی در خصوص سرنوشت مجتمع شهید آوینی هم گفت: برای استقرار انجمن‌ها در این مجتمع، طرح خاصی در نظر گرفته شده که فعلاً امکان بیان جزئیات آن وجود ندارد.

خبرنگار: محمد مهدی عنایت‌پور

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.