«ابلق» به روی پرده سینما «ونوس» قم رفت

«ابلق» جدیدترین ساخته سینمایی نرگس آبیار همزمان با سراسر کشور به روی پرده سینما ونوس قم رفت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
«ابلق» به روی پرده سینما «ونوس» قم رفت
شناسه : 56698 | انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، فیلم سینمایی «ابلق» به نویسندگی و کارگردانی نرگس آبیار به روی پرده سینما ونوس قم رفت.

آبیار که با ساخت چهار فیلم باکیفیت «اشیا از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیک‌ترند»، «شیار۱۴۳»، «نفس» و «شبی که ماه کامل شد» نشان داده بود مهم‌ترین فیلمساز دهه نود سینمای ایران است، دو سال قبل پنجمین ساخته بلند سینمایی‌اش با عنوان «ابلق» را راهی سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر کرد.

فیلمی که کاندیدای دریافت سیمرغ در ۱۰ رشته شده بود و در نهایت چهار سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن، بهترین چهره‌پردازی، بهترین جلوه‌های ویژه بصری و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را شکار کرد.

«ابلق» به روی پرده سینما «ونوس» قم رفت

نرگس آبیار پنجمین اثرش را هم با حمایت همسرش محمدحسین قاسمی تهیه‌کننده قمی سینمای ایران ساخته و زوج موفق الناز شاکردوست و هوتن شکیبا را که پیش‌تر در «شبی که ماه کامل شد» کنار هم قرار داده بود، این بار در «ابلق» هم تکرار کرده است.

آبیار در «ابلق» دست روی یک سوژه ملتهب گذاشته و تقابل حقیقت و مصلحت را به تصویر کشیده است. فیلمی که در محله تبرک منطقه زورآباد فرحزاد فیلمبرداری شده و در خلاصه داستان آن آمده است: «در یک محله به شدت فقیرنشین تهران، بروز تمایلات و احساساتی نامتعارف، سبب واکنش هایی متعصبانه می‌شود اما به نظر می رسد مصلحت اندیشی و میل به تداوم زندگی به هر قیمت، بر غیرت و تعصب غلبه دارد.»

«ابلق» به روی پرده سینما «ونوس» قم رفت

واژه «ابلق» که شاید نام آن برای خیلی‌ها غریبه باشد اما به حیوانی می‌گویند که دارای دو رنگ سیاه و سفید باشد. نامی که استعاره‌ای از شمایل یکی از شخصیت‌های این فیلم است. در این فیلم الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، بهرام رادان، مهران احمدی، گلاره عباسی و گیتی معینی نقش‌آفرینی می‌کنند.

از نکات قابل توجه این فیلم، بازی گیتی معینی پیشکسوت سینما با لهجه قمی است که به خوبی از پس ادای آن برآمده است. او در جشنواره سی‌ونهم کاندیدای دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای بازی در این فیلم شد، جایزه‌ای که عاقبت به گلاره عباسی دیگر بازیگر این فیلم رسید.

«ابلق» به روی پرده سینما «ونوس» قم رفت

جدیدترین ساخته نرگس آبیار که دو سال قبل پرتماشاگرترین فیلم جشنواره فجر در قم شد، همزمان با پایتخت در دو سانس ۲۰:۱۵ و ۲۲:۳۰ به روی پرده سینما ونوس قم رفته است.

مخاطبان سینما می‌توانند برای اطلاع از آخرین جزئیات زمان اکران «ابلق» در روزهای آتی به سایت سینما تیکت مراجعه کنند.

خاطرنشان می‌شود علاقه‌مندان به سینما می‌توانند گزارش نقد «پایگاه خبری شهر۲۰» از فیلم «ابلق» را که در جریان برگزاری سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر با عنوان «دوئل حقیقت و مصلحت» منتشر شد، در «اینجا» بخوانند.

خبرنگار: زینب آخوندی

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.