جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم

جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم در حالی اعلام شد که دو بیمار جان باختند و تعداد بیماران با حال وخیم به ۲۹ نفر رسید.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم
شناسه : 56622 | انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، مهدی مصری در مورد آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان قم، اظهار داشت: در ۲۴ ساعت منتهی بیست‌وهشتم مردادماه، تعداد ۳۹ بیمار با علائم مثبت در قم پذیرش سرپایی شدند.

وی با بیان اینکه در این مدت ۵۷ بیمار جدید با علائم قطعی بیماری کرونا بستری شدند، عنوان کرد: طی شبانه روز گذشته دو بیمار بر اثر کرونا جان باختند و در مجموع تعداد ۱۱۲ بیمار مشکوک بستری هستند و حال ۲۹ بیمار نیز وخیم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه از تعداد ۱۲۱ تست انجام گرفته نتیجه ۴۱ تست مثبت اعلام شده است، افزود: تاکنون تعداد یک میلیون و ۹۱۹ هزار دوز واکسن کرونا در استان قم تزریق شده است.

همچنین روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم در اطلاعیه‌ای با تأکید بر اینکه تاکنون هیچ مورد مثبت ابتلا به آبله میمونی در قم گزارش نشده است. اعلام کرد: هرگونه گزارش مشکوک به بیماری های احتمالی از سوی معاونت بهداشتی این دانشگاه رصد و توسط آزمایشگاه های معتبر کشوری پایش می‌شود و نتیجه آن با هدف جلوگیری از اپیدمی و شیوع بیماری و همچنین رعایت دستورالعمل های بهداشتی اطلاع‌رسانی می‌شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: برخی گمانه‌زنی و انتشار مطالب غیرموثق در خصوص بیماری‌ها و یا ویروس‌های شایع که هیچ منبع معتبر و رسمی آن را تأیید نکرده است، با توجه به شباهت برخی علائم بیماری‌های با یکدیگر و پیش از تأیید مراجع آزمایشگاهی، صحیح نیست و باعث تشویش اذهان عمومی می‌شود.

در خصوص آبله میمونی هم همان‌گونه یک مورد قطعی مثبت در اهواز گزارش شد، در صورت مشاهده موارد مشکوک نمونه برای آزمایشگاه مرجع وزارت بهداشت ارجاع و در صورت مثبت بودن نتیجه توسط وزارت بهداشت اطلاع‌رسانی می‌شود.

بنا به اظهار دانشمندان و متخصصان، آبله میمونی، کشندگی بالایی نداشته و قابل درمان است و افرادی که در گذشته واکسن آبله را تزریق کرده‌اند تا حدود قابل توجهی نسبت به این بیماری مصونیت خواهند داشت.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
اجرای پرچالش پروژه‌های عمرانی در بافت شهری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.