در گفت‌وگو با «شهر۲۰» عنوان شد

ماجرای استعفای علی فرحناک از انجمن هنرهای نمایشی قم

در حالی روز گذشته خبر استعفای علی فرحناک مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان قم منتشر شد که از هفته‌های قبل زمزمه‌های رفتن او از قم و استعفا از انجمن شنیده می‌شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ماجرای استعفای علی فرحناک از انجمن هنرهای نمایشی قم
شناسه : 56479 | انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۱   پرینت

شهر بیست/ سرویس فرهنگ و هنر: در حالی روز گذشته خبر استعفای علی فرحناک مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان قم منتشر شد که از هفته‌های قبل زمزمه‌های رفتن او از قم و استعفا از انجمن شنیده می‌شد.  

او در شرایطی استعفا داد که هنوز ۱۰ ماه از عمر هیئت مدیره انجمن باقی مانده و برای بسیاری از اهالی فرهنگ و هنر دلایل این استعفا مورد سؤال و بحث قرار گرفته و بعضاً شایعه‌ها و حرف و حدیث‌هایی نیز به دنبال داشته است.

بر همین اساس، علی فرحناک امروز در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر۲۰» با اشاره به استعفای روز گذشته خود از انجمن هنرهای نمایشی قم، عنوان کرد: واقعیت امر این است که شرایط برای ادامه کار من در قم مهیا نبود و از مدت‌ها قبل به دلایل شخصی و کاری تصمیم گرفته بودم از انجمن استعفا دهم.

وی تصریح کرد: احساس کردم شاید با استعفای بنده، برخی از مشکلات و موانع کاری هنرمندان تئاتر هم حل شود، از سال گذشته بعضاً رفتارهای سلیقه‌ای بیشتر شده بود، مسائلی که فراتر از قانون و اساسنامه انجمن و موارد ابلاغی تهران بود و در یک کلام اگر بخواهم بگویم دیگر فضای همکاری و همدلی وجود نداشت.

مدیرعامل سابق انجمن هنرهای نمایشی قم افزود: مجموع این عوامل دست به دست هم داد و  احساس کردم در این شرایط نمی‌توانم تأثیرگذاری خاصی داشته باشم. ان‌شاءالله به‌زودی در صداوسیمای کیش مشغول به کار خواهم شد.

فرحناک در پاسخ به این پرسش که آیا به شما توصیه شده بود استعفا دهید یا به دلیل اختلاف سلیقه با مدیران ارشاد استعفا دادید، گفت: نه کسی به بنده توصیه‌ای کرد نه فشاری برای استعفا بود، حتی آقای عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از تصمیم بنده اطلاع نداشت و بعد از اینکه ایشان مطلع شد، هم ناراحت شد و هم تلاش کرد بنده را از این تصمیم منصرف کند اما من از مدت‌ها قبل از انتصاب آقای عموزاده به عنوان مدیرکل ارشاد، تصمیم خودم را گرفته بودم و ماجرا برای بنده تمام شده بود.

این پیشکسوت تئاتر قم در خصوص اینکه آیا انتقال او به صداوسیمای کیش دائمی است یا موقت، گفت: باید دید تا چه زمانی می‌توان ادامه داد، فعلاً که در خدمت صداوسیمای کیش هستم و اگر شرایط مساعد باشد، فعالیت تئاتری هم خواهم داشت.

فرحناک در خصوص امکان بازگشتش به قم، عنوان کرد: امکان بازگشت دست خداست، دو سال از دوران خدمتم در صداوسیما باقی مانده که به احتمال زیاد در کیش هستم و بعد از آن باید تصمیم بگیرم که برای زندگی در کیش بمانم یا به تهران بروم یا به قم بازگردم.

او در پایان برای هنرمندان قم آرزوی موفقیت کرد و از مسئولان استان خواست به هنرمندان تئاتر بویژه جوانان خوش آتیه هنر نمایش توجه بیشتری داشته باشند.

خبرنگار: محمد مهدی عنایت‌پور

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • محمد فتوحی

    تاریخ : 27 - مرداد - 1401

    خبر استعفای آقای فرحناک متاثر کننده و ناامید کننده است.
    عزیمت ایشون به کیش شاید خوب باشد ولی دلیل عزیمت آزار دهنده است.
    چرا باید فضا طوری بشود که با دلخوری بروند و بگویند
    از سال گذشته بعضاً رفتارهای سلیقه‌ای بیشتر شده بود، مسائلی که فراتر از قانون و اساسنامه انجمن و موارد ابلاغی تهران بود و در یک کلام اگر بخواهم بگویم دیگر فضای همکاری و همدلی وجود نداشت.
    اندکی بیندیشیم
    تاتر قم جایگاهی بسیار بالا و والا دارد.
    علی فرحناک
    هرجا باشی و در هر سمتی که باشی من ارزشت را میدانم و افتخارم شاگردی و دوستی شماست.


    پاسخ