برخی از اتوبوس‌های داخلی مشکلات فنی دارند/ اورهال کردن اتوبوس در کشور تجربه تلخی بود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه اورهال (نوسازی) اتوبوس‌ها در کشور یک تجربه تلخ بود که در قم هم به نتایج مطلوبی نرسیدیم، گفت: برخی از اتوبوس‌های خریداری‌شده کلان‌شهرهای مختلف کشور از یکی از شرکت‌های داخلی به خاطر برخی نواقص فنی، مشکلات زیادی برای ناوگان عمومی ایجاد کرده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برخی از اتوبوس‌های داخلی مشکلات فنی دارند/ اورهال کردن اتوبوس در کشور تجربه تلخی بود
شناسه : 56434 | انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مسعود طبیبی در پنجاه‌ویکمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم در سالن جلسات ساحتمان شهید باکری، با اشاره به تهیه و ارسال برنامه و طرح پیرامون وضعیت فعلی شبکه تندروهای شهری و برنامه‌های آینده جهت بهبود و گسترش آن اظهار داشت: شبکه معابر شهری یکی از نتایج بارز حمل‌ونقل شهری است.

وی بابیان اینکه از سال ۹۷ طرح بازنگری در طرح حمل‌ونقل شهری آغازشده است، تصریح کرد: طرح جامعی در حوزه حمل‌ونقل شهری در ابعاد مختلف آن در حال تهیه است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با تأکید بر اینکه در این رابطه جلسات متعددی در شهرداری قم در حال انجام است، تصریح کرد: تا یک ماه آینده این طرح نهایی و تقدیم شورای اسلامی شهر قم می‌شود.

وی با اشاره به طرح کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر نسبت به الزام شهرداری به ارائه برنامه تأمین ناوگان اتوبوس جهت تکمیل ناوگان اتوبوس‌رانی به تعداد موردنیاز، اظهار داشت: شهرداری قم باوجود تمام مشکلات در حوزه تأمین ناوگان عمومی، عملکرد مطلوبی داشته و میانگین عمر اتوبوس‌های شهری رضایت‌بخش است.

طبیبی فعالیت ۱۲۵ اتوبوس شهری در قم را مورد توجه قرار داد و گفت: این میزان اتوبوس برای کلان‌شهری مانند قم کافی نیست ولی مسئله کمبود اتوبوس یک معضل ملی است و تمام کلان‌شهرها با آن درگیر هستند.

وی اضافه کرد: اورهال کردن اتوبوس در کشور تجربه تلخی بوده و این مسئله در قم نیز تاکنون نتایج موردنظر را برجای نگذاشته است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: طرحی در سطح ملی برای خرید اتوبوس از محل تهاتر نفت در حال انجام است و شهرداری قم تمام تلاش خود را برای استفاده حداکثری از این ظرفیت بکار بسته و به نظر می‌رسد تا شهریورماه این واگذاری‌ها آغاز شود.

وی یادآور شد: برخی از اتوبوس‌های خریداری‌شده کلان‌شهرهای مختلف کشور طی سال گذشته از یکی از شرکت‌های داخلی به خاطر برخی نواقص فنی، مشکلات زیادی برای ناوگان عمومی ایجاد کرده است.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.