نام‌گذاری ۲۰۰۰ کوچه به نام شهدا در قم

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم گفت: در سال‌های گذشته دو هزار کوچه به نام شهدا نام‌گذاری شده و شهرداری آمادگی دارد نام دیگر کوچه‌ها را نیز به نام شهدا مزین کند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نام‌گذاری ۲۰۰۰ کوچه به نام شهدا در قم
شناسه : 56372 | انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید مجتبی سبحانی‌ثابت با اشاره به اجرای دومین طرح کوچه‌های آسمانی در شهر قم، اظهار کرد: دشمنان و معاندین در سال‌های گذشته تلاش داشتند تا نام شهدا را از کوچه‌ها و معابر حذف کنند، اما مدیریت شهری در قم با اقدامات مؤثر چنین اجازه‌ای را آن‌ها نداد.

وی افزود: شورای شهر قم با تصویب طرح کوچه‌های آسمانی و با کمک سازمان زیباسازی شهرداری قم این طرح را از سال گذشته و با نصب ۱۵۰ تابلو مزین با نام شهدا آغاز کرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: رونمایی از ۱۵۰ تابلو با حضور مقامات کشوری و ملی انجام شد و این تابلوها داری QR  کد بوده و اطلاعات شهید و عکس‌ها و وصیت‌نامه شهدا را داشته و کوچه‌ها به نمایشگاهی از شهدا تبدیل می‌شود.

وی سفارش مقام معظم رهبری در استفاده از نمادهای بصری را یادآور شد و تصریح کرد: باید شهدا را در همه‌جا حاضر ببینیم و بدانیم شهدا ناظر اعمال ما هستند و ما همه مدیون خون شهدا بوده و باید این به جامعه القا شود.

سبحانی‌ثابت از نصب تابلوهای مزین به نام شهدا در ایام سال خبر داد و خاطرنشان کرد: تابلوها با حضور ائمه جماعت، پایگاه‌های بسیج و خانواده شهدا نصب‌شده و به خانواده شهدا یک سند هویتی از شهید تقدیم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این سند هویتی علاوه بر قید شدن شماره مصوب، نام شهید، عکس شهید و عکس تابلو نیز ثبت‌شده و به خانواده شهدا تقدیم خواهد شد تا یادگاری از شهدا در بین مردم باقی بماند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم تعداد کوچه‌های نام‌گذاری شده به نام شهدا را در حدود ۲ هزار کوچه عنوان و تأکید کرد: از بین این‌همه شهید استان تنها ۲ هزار کوچه به نام شهدا نام‌گذاری شده و شهرداری آمادگی دارد نام دیگر کوچه‌ها را نیز به نام شهدا مزین کند.

وی با درخواست از شهروندان و خانواده شهدا ابراز کرد: خانواده شهدا، هم‌رزمان شهدا و سایر افراد درصورتی‌که می‌دانند کوچه‌ای به نام شهید نیست، به ما پیشنهاد بدهند و ما تمام پیگیری‌های آن را تا نصب تابلو انجام می‌دهیم.

نوشته های مشابه
راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
نقش مؤثر تبلیغات شهری در رعایت مسائل فرهنگی
پیاده‌روهای خاکی پردیسان در سال‌های آینده سنگ‌فرش می‌شود
دولت مشکل حقوقی و قراردادی پروژه مونوریل را حل کند
پارکینگ خیابان امام خمینی تا پایان سال افتتاح می‌شود
تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.