مدیر جدید ستاد کانون‌های فرهنگی مساجد قم معرفی شد

مراسم تکریم و معارفه مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با حضور معاون ستاد کانون‌های مساجد کشور و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مدیر جدید ستاد کانون‌های فرهنگی مساجد قم معرفی شد
شناسه : 56264 | انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از شبستان قم، مراسم تکریم و معارفه مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم امروز پنجشنبه ۲۰ مرداد در سالن کنفرانس تالار فرهنگ و هنر شهر قم برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام رهبری مشاور ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به جایگاه شهر قم و ویژه بودن کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم، عنوان کرد: امروز ما در دوران خاصی از حاکمیت هستیم و با توجه به امکانات، منابع و حضور نیروهای انسانی دغدغه‌مند، فرهیخته و انقلابی در استان، باید شاهد تغییرات مثبت در استان باشیم و شرایط امروز می‌تواند نویدبخش روزهای خوبی برای استان باشد.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های تربیتی بسیاری در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد وجود دارد که امید است روال تربیت محور را در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان شاهد باشیم و کانون‌های مساجد استان قم به عنوان الگوی تربیتی در سطح کشور مطرح شوند.

رهبری خاطرنشان کرد: ما کانون‌های مساجد را در عرض پایگاه‌های بسیج و فعالان مسجدی نمی‌بینیم و همه را دستیاران ائمه جماعات می‌دانیم.

*نقش محوری مساجد در دوران پیروزی انقلاب اسلامی

در ادامه این مراسم، «احمد حاجی زاده» معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قم با بیان اینکه امروز دشمن از همه حربه‌های خود برای به انحراف کشاندن نسل جوان و نوجوان ما استفاده می‌کند، گفت: امروز ما شاهد فعالیت‌های زیادی در عرصه‌های مختلف هستیم، اما به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنیم، به همین خاطر، این فعالیت‌ها خیلی تأثیرگذار نیستند.

وی با تصریح بر اینکه ما باید به صورت جبهه‌ای و شبکه‌ای فعالیت کنیم، خاطرنشان کرد: با توجه به آسیب‌های شناسایی شده در جامعه، سه کانون و مرکز، پاشنه آشیل ما هستند، از جمله آموزش و پرورش که متأسفانه در این بخش، موضوع تربیت به حاشیه رفته است و ما حتی در برخی مدارس، شاهد اجرای سند ۲۰۳۰ بودیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قم با اشاره به اینکه مساجد دومین پاشنه آشیل ما محسوب می‌شوند، یادآور شد: کانون همه فعالیت‌های ما در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، مساجد بودند؛ مساجد محله‌ها در همه فعالیت‌ها محوریت داشتند، همه فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی در مساجد انجام می‌شد و مساجد به عنوان پایگاه مطرح بودند.

حاجی زاده تصریح کرد: بحث کانون خانواده سومین پاشنه آشیل ماست که از اهمیت زیادی برخوردار است و ما باید این سه مجموعه را آسیب‌شناسی کنیم و مشکلات این سه عرصه را رفع کنیم.

همچنین «امیرعلی عموزاده» در این مراسم از همه مسئولان که در عرصه فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به نوع حضور و همکاری داشتند، قدردانی کرد.

اعضای کانون‌های مساجد نیروهای ارزشی انقلاب اسلامی هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین «سعید روحانی» که به مدت ۱۳ سال مسئولیت مدیریت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم را به عهده داشته است، عنوان کرد: مدیرانی که در این مدت در سطح قم بودند، فارغ از خط سیاسی و با هر سمت و سوی جناحی، با کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همراهی کردند و من از همه مدیران تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه هر یک از کانون‌هایی که در این جلسه حضور دارند، ظرفیت بسیار بالایی در عرصه ملی و حتی فراملی دارند، گفت: تمام سعی ما این بوده که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد رشد کنند و ستاد با رشد کانون‌ها معنا پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اعضای این کانون‌ها نیروهای ارزشی انقلاب اسلامی هستند که هر چه برای آنها قدم برداریم، باز به آنها بدهکار هستیم.

*جایگاه مسجد به عنوان منشأ جامعه تمدنی

همچنین حجت‌الاسلام «محمدرضا حیدری» مدیر جدید ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم اظهار داشت: دستیابی به جایگاه والای انسانی از طریق مسجد میسر است و این ظرفیت، یک ظرفیت تمدنی و منشأ جامعه تمدنی است.

وی با تصریح بر اینکه ما مسجد را یک جامعه تمدنی می‌دانیم، گفت: بنای ما این است که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را به سمت جامعه تمدنی سوق دهیم و این همان هدف اصلی است که مقام معظم رهبری برای انقلاب اسلامی در نظر می‌گیرند.

مدیر جدید ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم خاطرنشان کرد: انصافاً زحماتی جهادی فراوانی در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد رخ داده و ما از تجربه مسئولان کانون‌ها برای ادامه فعالیت‌ها استفاده خواهیم کرد.

در این مراسم، چند نفر از مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در عرصه فعالیت‌های کانون‌ها پرداختند.  

در پایان این مراسم، حجت‌الاسلام رهبری، حکم انتصاب حجت‌الاسلام «محمدرضا حیدری نقدعلی» را که از سوی حجت‌الاسلام «کمال خداداده» رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به عنوان «مدیر جدید ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم» اعطا شد، قرائت کرد و با اعطای لوح تقدیر، از تلاش‌ها و خدمات ارزنده حجت‌الاسلام «سعید روحانی» در طول ۱۳ سال سابقه فعالیت و تصدی این مسئولیت قدردانی شد.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.