مدیرکل میراث فرهنگی قم خبر داد

«سرای ملاحسین» در قم مرمت می‌شود

شهر بیست/ مدیرکل میراث فرهنگی استان قم از برنامه‌ریزی‌ برای مرمت سرای ملاحسین خبر داد و گفت: درخواست اعتبار برای مرمت و نجات بخشی بیش از 40 اثر تاریخی استان انجام شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
«سرای ملاحسین» در قم مرمت می‌شود
شناسه : 5623 | انتشار : ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، حمید یزدانی اظهار کرد: با توجه به فرسودگی بنا و بارندگی‌های اخیر بهسازی سرای ملاحسین و ضرورت مرمت آن در اولویت برنامه‌های این اداره کل قرار دارد و مکاتبات لازم با سازمان مرکزی و مدیریت بحران استان نیز انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قم ادامه داد: سرای ملاحسین در میدان کهنه قم قراردارد و از اهمیت اقتصادی و تجاری خاصی برخوردار است و در صورت مرمت به عنوان یکی از جاذبه‌های تاریخی نقش بسزایی در جذب گردشگران و رونق تولید خواهد داشت.

یزدانی با بیان اینکه سرای ملاحسین از ویژگی‌های برجسته ای برخوردار است به قسمت‌های مختلف آن اشاره کرد و افزود: این بخش‌ها شامل سردر ورودی، دالان ورودی، حیاط، حجره‌های ایوان و اصطبل است.

وی با اشاره به فعالیت کارگاه‌های مختلفی که در سرای ملاحسین فعالیت می‌کنند، گفت: انتظار می‌رود کسبه در زمینه مرمت و احیای این مجموعه همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند تا با تسریع در روند عملیات اجرایی شاهد شکوفایی و رونق این مجموعه تاریخی در شهر قم باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم تصریح کرد: با توجه به فرسودگی اکثر بناهای تاریخی استان و نیز بارندگی‌های اخیر، بازدیدهای میدانی و پایش بیش از ۳۸۰ اثر تاریخی استان از ابتدای سال جاری تاکنون صورت گرفته و درخواست اعتبار برای مرمت و نجات بخشی بیش از ۴۰ اثر تاریخی استان انجام شده است.

سرای ملاحسین از آثار دوره قاجار است که در اول آذر ماه سال ۸۸ با شماره ۲۷۸۰۲ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.