اجرای شبکه آبیاری تحت‌فشار در اراضی بوستان معصومیه

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از اجرای شبکه آبیاری تحت‌فشار در ۴۵۰ هکتار از اراضی بوستان معصومیه و فضای سبز جاده اراک خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اجرای شبکه آبیاری تحت‌فشار در اراضی بوستان معصومیه
شناسه : 56224 | انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به تکمیل اجرای عملیات آبیاری تحت‌فشار بوستان معصومیه در محدوده شهرداری منطقه دو قم اظهار کرد: یکی از رویکردها و اهداف سازمان پارک‌ها و فضای سبز در سال‌های اخیر بهینه‌سازی مصرف آب و حداکثر بهره‌وری از منابع آب موجود بود که در این راستا اقدامات مختلفی ازجمله تهیه طرح جامع شبکه آب، تهیه طرح استفاده از پساب در فضای سبز جنگلی، توسعه شبکه آب خام و… انجام‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه طی سال‌های قبل یکی از عرصه‌هایی که به روش آبیاری سنتی آبیاری می‌شده و می‌توانست با مدیریت و تغییر روش آبیاری بهره‌وری خوبی داشته باشد و راندمان افزایش یابد، عرصه درختکاری جاده اراک و بوستان معصومیه بوده است افزود: سالیان قبل تلاش شده بود که این کار انجام شود اما به دلایل مختلف به تأخیر افتاده بود که از حدود ۴ سال قبل به‌صورت مستمر مبالغی برای پروژه پیش‌بینی‌شده بود و به مرور اجرای عملیات عرصه در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم تصریح کرد: در ماه‌های گذشته بیش از ۴۵۰ هکتار از عرصه فضای سبز جنگلی جاده اراک و بوستان معصومیه که با شبکه آب خام آبیاری می‌شود، زیر پوشش شبکه آبیاری تحت‌فشار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این پروژه بیش از ۹۰ درصد پیشرفت دارد گفت: بیش از ۶۵ میلیارد ریال در این پروژه هزینه شده است و تلاش بر این است که بهره‌وری قابل قبولی در استفاده از منابع آب داشته باشیم.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.