رضوانی در گفت‌وگو با «شهر بیست» خبر داد

انتخابات «خانه سینمای مستند قم» برگزار شد/ دلیل توقف اکران فیلم رحمان ۱۴۰۰ در قم

شهر بیست/ رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از برگزاری نخستین انتخابات خانه سینمای مستند قم و انتخاب اعضای هیئت مدیره خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
انتخابات «خانه سینمای مستند قم» برگزار شد/ دلیل توقف اکران فیلم رحمان ۱۴۰۰ در قم
شناسه : 5620 | انتشار : ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۸   پرینت

کاظم رضوانی در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست»، با اشاره به تشکیل خانه سینمای مستند قم، اظهار کرد: همزمان با بعضی استان‌های کشور نظیر اردبیل، تبریز و اصفهان، «خانه سینمای مستند قم» با نظارت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی شکل گرفت.

وی تصریح کرد: اقدامات اولیه تأسیس خانه سینمای مستند قم در اواخر سال ۹۷ انجام شده بود و چند تن از هنرمندان استان به عنوان اعضای هیئت مؤسس، مراحل اولیه ثبت تقاضا را انجام دادند.

رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: بعد از اطلاع رسانی و اعلام فراخوان عضویت در رسانه ها، عضوگیری انجام شد.

رضوانی از برگزاری نخستین جلسه مجمع عمومی خانه سینمای مستند قم با حضور تقریبی ۴۰ مستندساز خبر داد و تصریح کرد: در این جلسه، تمامی اعضای مجمع عمومی، اساسنامه اولیه هیئت موسس را تأیید کردند.

وی همچنین به برگزاری انتخابات خانه سینمای مستند قم اشاره کرد و گفت: در این انتخابات آقایان محمدتقی رحمتی، سید محمدحسین هاشمی، روح الله مولوی و بلال الفت به عنوان اعضای اصلی و مجید ایرانی و سید روح الله حسینی به ترتیب به عنوان بازرس اول و علی البدل انتخاب شدند.

رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تصریح کرد: رأی گیری در کمال صحت و سلامت انجام شد و جهت اطمینان، آرای اخذ شده دوبار بازشماری شد.

رضوانی با بیان اینکه انتخابات خانه سینمای مستند هر دوسال یک مرتبه برگزار می‌شود، افزود: بعد از انجام مراحل قانونی، اساسنامه در اداره اسناد به ثبت می‌رسد و این انجمن به صورت رسمی فعالیت خود را کلید خواهد زد.

وی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار «شهر بیست» در رابطه با دلایل توقف فیلم رحمان ۱۴۰۰ در قم، اظهار کرد: هر فیلمی در استان حداقل دو هفته زمان اکران عمومی دارد؛ این فیلم با توجه به اتمام مهلت قرارداد دوهفته‌ای بین پخش کننده و سینماداران قم از چرخه اکران خارج شد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.