پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی پروژه فاز ۵ عمار یاسر

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به اجرای پروژه فاز ۵ عمار یاسر گفت: مرحله نخست این پروژه تا خیابان بیگدلی اجرا می‌شود تا مردم بتوانند تردد کنند، بالغ‌بر ۸۰ درصد از مجموع ۲۶۰ شمع‌گذاری پروژه انجام‌شده و کل پروژه ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی پروژه فاز ۵ عمار یاسر
شناسه : 56177 | انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس حلوایی‌زاده پروسه زمان‌بر تملک را یکی از مشکلات اجرای پروژه‌های عمرانی مانند فاز ۵ عمار یاسر دانست و افزود: مرحله نخست اجرای هر پروژه تملک عرصه موردنیاز آن است که بیشترین زمان را از شهرداری گرفته و گاهی عملیات اجرایی را با چالش‌های جدی روبه‌رو می‌کند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم تعیین قیمت و رسیدن به توافق با شهروندان را در پروسه تملک موردتوجه قرارداد و بیان کرد: کسب رضایت شهروندان و تعیین قیمت کارشناسی یکی از سخت‌ترین مراحل بوده و باید پیشرفت کار با رضایت شهروندان انجام شود.

وی یکی دیگر از چالش‌های اجرای پروژه‌های عمرانی در بافت فرسوده را انتقال تأسیسات زیربنایی را مطرح کرد و گفت: انتقال تأسیسات زیربنایی مانند آب و برق و گاز در بافت فرسوده بسیار مشکل و زمان‌بر است.

حلوایی‌زاده ادامه داد:  تأسیسات برق فشارقوی، شبکه آب اصلی، انتقال فیبر نوری مخابرات جدا از شبکه‌های محلی باید انتقال پیدا کند که گاهی علاوه بر منطقه سایر مناطق و یا تمام شهر را دچار مشکل می‌کند.

وی توجه ویژه و تمرکز بر اجرای پروژه فاز ۵ عمار یاسر را یادآور شد و تأکید کرد: در این پروژه هنوز چند پلاک تملک نشده و کار را با مشکل روبه‌رو کرده است درصورتی‌که مصالح موردنیاز تهیه‌شده و در کارگاه وجود دارد و در صورت آزادسازی مسیر کار با سرعت ادامه پیدا می‌کند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم تعداد شمع‌های اجراشده در پروژه فاز ۵ عمار یاسر را ۲۶۰ حلقه شمع اعلام کرد و گفت: بالغ‌بر ۸۰ درصد شمع گذاری پروژه انجام‌شده و کل پروژه ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی کل پروژه فاز ۵ عمار یاسر را تا میدان سپاه دانست و بیان کرد: مرحله نخست این پروژه تا خیابان بیگدلی اجرا می‌شود تا مردم بتوانند تردد کنند و امیدواریم با رفع موانع اجرایی، این پروژه را بعد از چندین سال در موعد مقرر به بهره‌برداری برسانیم.

حلوایی‌زاده، برآورد اولیه این پروژه را برای تملک عددی بالغ‌بر ۴۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی کرد و یادآور شد: این پروژه نیز مانند پروژه بلوار شهیدان برقعی چندین سال است اجرایی نشده و هزینه هنگفتی برای شهر داشته که امیدواریم به‌زودی اجرایی شود.

وی هزینه اجرای پروژه را عددی بالغ‌بر ۱۵۰ میلیارد تومان برآورد کرد و ادامه داد: با احتساب سایر هزینه‌ها این پروژه به‌صورت کلی بالای یک هزار میلیارد تومان برای شهر هزینه در بر خواهد داشت.

نوشته های مشابه
اعلام جزئیات مراسم تحویل سال در حرم و مسجد جمکران
«تگرگ» روی میز تدوین رفت
نرخ جدید پارکینگ‌های عمومی شهر قم اعلام شد
طراحی میدان سپاه قم به کجا رسید؟
مجتمع آب درمانی در قم به‌زودی افتتاح می‌شود
اتمام پروژه احداث کمربندی بلوار خداکرم تا شهریور سال آینده
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.