برپایی ستاد خدمت‌رسانی به عزاداران حسینی در قم

همزمان با ایام تاسوعا و عاشورا، ستاد خدمت‌رسانی به عزاداران حسینی از سوی شهرداری‌های مناطق یک، دو، چهار، شش و هشت برپا شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برپایی ستاد خدمت‌رسانی به عزاداران حسینی در قم
شناسه : 56044 | انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، همزمان با ایام تاسوعا و عاشورا، ستاد خدمت‌رسانی به عزاداران حسینی از سوی شهرداری‌های مناطق یک، دو، چهار، شش و هشت برپا شده است.

*ستاد خدمت‌رسانی منطقه یک شهرداری قم 

مجید محمدرضاخانی مدیر منطقه یک شهرداری قم اظهار داشت: ستاد منطقه یک نیز باهدف خدمت‌رسانی به عزاداران حسینی(ع)، در تقاطع آذر و عمار یاسر جنب مجتمع الزهرا برپاشده است.

وی محدوده خدمات‌رسانی را در منطقه یک را موردتوجه قرارداد و افزود: محدود خدمت‌رسانی منطقه یک از خیابان آذر از مقابل چهل اختران تا سه‌راه بازار و ورودی بازار کهنه تا کوچه ۲۷ عمار یاسر و در عمار یاسر از ابتدای باغ پنبه تا تقاطع آذر است.

مدیر منطقه یک شهرداری قم از آماده‌باش کامل تمام پرسنل خدمات شهری شهرداری منطقه یک تا پایان روز ۱۸ مرداد خبر داد و ابراز کرد: ستاد از ساعت ١٢ امروز الی ٧ صبح روز ١٨ مرداد برپا خواهد بود.

وی نحوه نظافت و شیفت بندی پرسنل منطقه را تشریح کرد و گفت: برای نظافت و پاک‌سازی منطقه ۶۰ نیرو در ۳ شیفت کاری در نظر گرفته‌شده است.

محمدرضاخانی برگزاری نماز روز عاشورا را یکی از برنامه‌های مهم منطقه دانست و تصریح کرد: برای وضو گرفتن عزاداران حسینی(ع) نیز در روز عاشورا تانکر ۱۸ هزار لیتری تدارک دیده‌شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: منطقه یک آماده پذیرایی از عزاداران حسینی(ع) بوده و تلاش شده امکانات لازم در اختیار شهروندان قرار گیرد.

*ستاد خدمت‌رسانی منطقه دو شهرداری قم 

همچنین رضا رحیمی مدیر منطقه دو شهرداری قم با اشاره به فرارسیدن تاسوعا و عاشورایی حسینی(ع) و برپایی مراسمات عزاداری، از برپایی ستاد خدمت‌رسانی به عزاداران حسینی در جنب ساختمان زمزم خبر داد و گفت: محدود خدمات‌رسانی منطقه دو از بلوار معلم و بلوار عمار یاسر تا تقاطع خیابان انقلاب بوده و عزاداران حسینی(ع) در این محدوده می‌توانند برای دریافت خدمات به ستاد منطقه دو مراجعه کنند.

مدیر منطقه دو شهرداری قم تعداد نیروهای پاکبان ستاد منطقه را ۴۰ نیرو اعلام کرد و گفت: ۴٠ نیرو جهت نظافت و پاک‌سازی مسیر در ۳ شیفت کاری در نظر گرفته‌شده است.

وی از تدارک برپایی نماز ظهر عاشورا در همه مناطق خبر داد و تصریح کرد: در منطقه دو نیز تانکر ١٨ هزار لیتری جهت وضو گرفتن برای روز عاشورا تدارک دیده‌شده و هماهنگی‌های لازم برای برپایی نماز روز عاشورا انجام‌شده است.

رحیمی ادامه داد: ستاد منطقه دو نیز مانند سایر مناطق از امروز ساعت ۱۲ تا ٧ صبح روز ١٨ مردادماه برای خدمات‌رسانی برپا خواهد بود.

*ستاد خدمت‌رسانی منطقه چهار شهرداری قم 

همچنین ستاد منطقه چهار شهرداری قم نیز فعالیت‌های خود جهت خدمات‌رسانی به زائران و سوگواران حسینی را آغاز کرده است.

به همین منظور ۸۸ نفر از نیروهای این منطقه شهرداری قم به‌صورت شبانه‌روزی بانظافت و شستشوی معابر، جمع‌آوری پسماندها و سایر خدمات شهری در خدمت زائران و عزاداران حسینی خواهند بود.

انواع ماشین‌آلات بابکت، پرس، جاروب، تانکر، بالابر، جرثقیل و … از روزهای گذشته در محل ستاد مستقرشده و منطقه از سطح آمادگی مطلوبی برای استقبال از عزاداران حسینی برخوردار است.

گفتنی است ستاد منطقه چهار شهرداری قم واقع در تقاطع خیابان چهارمردان و عمار یاسر از ظهر امروز تا صبح روز سه‌شنبه هفته جاری آماده خدمت‌رسانی به مردم مؤمن و حسینی شهر قم است.

*ستاد خدمت‌رسانی منطقه شش شهرداری قم 

همچنین از آنجا که امامزاده سید معصوم(ع) در انتهای بلوار توحید، یکی از پرترددترین نقاط شهر قم در روزهای تاسوعا و عاشورای است و بسیاری از دسته‌جات و هیئات عزاداری بخشی از آیین سوگواری و عزاداری خود را در جوار این امامزاده جلیل‌القدر برگزار می‌کنند، به همین منظور باهدف خدمات‌رسانی جامع‌تر به شهروندان، ستاد ویژه ماه محرم منطقه شش شهرداری قم در جوار این امامزاده برپاشده است.

در قالب ستاد منطقه شش شهرداری قم در امامزاده سید معصوم(س)، علاوه بر نظافت، پاک‌سازی، جمع‌آوری پسماندهای شهری و شستشوی معابر، اقدامات و بسترسازی‌های لازم جهت اقامه نماز باشکوه ظهر عاشورا انجام خواهد گرفت.

همکاری و تعامل با دسته‌جات و هیئات مذهبی برای رفع برخی نیازهای اولیه برپایی مجالس و محافل عزاداری از کار ویژه‌های این ستاد است.

فضاسازی محیطی و نصب بنرهای محتوایی نیز از ابتدای ورود به ماه محرم در سطح منطقه اجرایی شده است و با همکاری شهرداری این منطقه، المان مشک در جوار امامزاده سید معصوم(س) نصب‌شده است.

همچنین ۷۰ نیرو خدمات شهری نیز به‌صورت شبانه‌روزی در سه شیفت کاری آماده خدمات‌رسانی به عزاداران و دسته‌های عزاداری از ظهر امروز تا صبح روز سه‌شنبه هفته جاری در سطح منطقه خواهند بود.

گفتنی است ستاد منطقه دو شهرداری قم در محل امامزاده سید معصوم(ع) در انتهای خیابان توحید از ظهر امروز آماده خدمات‌رسانی به سوگواران حسینی و دسته‌جات عزاداری است و محدوده خدمات‌رسانی این منطقه شامل بلوار توحید، حدفاصل میدان نبوت الی بلوار حمزه سیدالشهدا و خیابان فاطمه الزهرا(س) و خیابان امامزاده ابراهیم(ع) مقابل امامزاده است.

*ستاد خدمت‌رسانی منطقه هشت شهرداری قم 

همچنین ستاد منطقه هشت شهرداری قم نیز در پارکینگ ضلع شرقی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها فعالیت‌های خود را آغاز کرده است.

این ستاد از ظهر امروز فعالیت‌های خود را آغاز کرده و با استفاده از ۵۰ نفر از نیروهای جهادی و خدماتی این منطقه شهرداری قم در سه شیفت کاری اقدامات خود را تا صبح روز سه‌شنبه ۱۸ مردادماه جاری ادامه خواهد داد.

نظافت و پاک‌سازی معابر و مسیر عزاداری دسته‌جات و هیئات مذهبی، همکاری و تعامل با ایستگاه‌های صلواتی و راهنمای زائران ازجمله وظایف ستاد یاد شده است.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.