آماده‌باش شهرداری قم در ایام تاسوعا و عاشورا

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم از آماده‌باش و فعالیت بیش از ۳ هزار نفر از کارکنان شهرداری قم و سازمان‌های تابعه در قالب طرح جهادی علمداران خدمت برای تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آماده‌باش شهرداری قم در ایام تاسوعا و عاشورا
شناسه : 56041 | انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهدی اصفهانیان‌مقدم با اشاره به اندیشیدن تمهیدات لازم شهرداری قم برای تاسوعا و عاشورای حسینی، از آماده‌باش و فعالیت بیش از ۳۰۰۰ نفر از کارکنان شهرداری قم و سازمان‌های تابعه در قالب طرح جهادی علمداران خدمت، شامل مدیران و کارکنان شهرداری، پیمانکاران اعم از پاکبانان و باغبانان، عوامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، پیشگیری و رفع تخلفات شهری، تاکسیرانی، اتوبوس‌رانی به‌منظور خدمات‌رسانی به عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) به‌صورت شبانه‌روزی در این ایام خبر داد.

وی با بیان اینکه تاکنون صدور بیش از ۱۲۵ مجوز برای متقاضیان ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌ها صادرشده است، بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل پخش نذورات و ایستگاه‌های صلواتی تأکید داشت.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: پیشگیری از کرونا یک کار همگانی و تمهیدات و آموزش‌های لازم در این زمینه توسط دستگاه‌های ذیربط انجام‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه در راستای حفظ نظم، نظافت و اصول ایمنی و ترافیکی باید متولیان امر در برقراری نظافت، پاک‌سازی و حفظ امنیت و ایمنی در محل‌های مربوطه مشارکت داشته باشند، افزود: همچنین بیش از ۲۶۰ دستگاه ماشین‌آلات مکانیزه خدمات شهری و موتوری مناطق، استقرار مخازن فان، توزیع کارتن پلاست و کیسه‌های زباله در راستای جمع‌آوری و انتقال پسماندهای شهری از مساجد، تکایا، هیئات مذهبی و ایستگاه‌های صلواتی در ایام محرم و صفر به‌ویژه ایام تاسوعا و عاشورای حسینی مشارکت دارند.

اصفهانیان‌مقدم اظهار امیدواری کرد که با مشارکت و تعامل همکاری و شهروندان و متولیان امر با خادمین مردم در شهرداری، امسال شاهد شهر تنظیف و پاکیزه‌ای در این ایام باشیم.

وی از اکران بیش از ۸۰ المان و بیرق در سطح مناطق هشتگانه خصوصاً پیرامون حرم کریمه اهل‌بیت(س) و میدان آستانه توسط سازمان زیباسازی خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۲۰۰.۰۰۰ متر پارچه، الوان مشکی و پرچم توسط مناطق هشتگانه شهرداری به مناسبت ایام محرم و صفر تهیه و نصب‌شده است.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم یادآور شد: اهدا و نصب ۱۰۰ عدد پایه پرچم و پرچم در مقابل تکایا و هیئات مذهبی در ایام محرم و صفر امسال صورت گرفته است و کلیه افکت‌ها و المان‌های ۳۲ پر و نجومی نصب شده در سطح مناطق هشتگانه متناسب با ایام محرم و صفر تغییر حالت و فعال‌شده است.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.