سفر به دیار باقی گران شد

شهر بیست/ تعرفه های سازمان آرامستان های شهرداری قم، مصوّب شورای اسلامی شهر نشان می دهد که خدمات تدفین در سال جاری نسبت به سال 1397، از 8 تا 20 درصد افزایش یافته است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سفر به دیار باقی گران شد
شناسه : 5586 | انتشار : ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، تعرفه‌های اعلام شده از سوی سازمان آرامستان‌ های شهرداری قم نشان می‌دهد که نرخ تشکیل پرونده در بهشت معصومه (س) به عنوان قبرستان تحت نظارت سازمان آرامستان‌ها، از ۱۱ هزار تومان در سال گذشته به ۱۲ هزار تومان در سال ۱۳۹۸ رسیده است.

همچنین نرخ سردخانه تا ۲۴ ساعت، ۳۶ هزار تومان در سال جاری است که این نرخ در سال گذشته ۳۰ هزار تومان بوده است و البته این نرخ برای مازاد بر ۲۴ ساعت، روزانه ۶ هزار تومان اضافه خواهد شد.

یکی از بیشترین افزایش نرخ‌ها در این قبرستان در سال جاری درباره خدمات تغسیل است که رشدی ۳۸ درصدی را نشان می‌دهد و از ۶۵ هزار تومان در سال ۹۷ به ۹۰ هزار تومان در امسال رسیده است اگرچه بر اساس همین تعرفه‌ها، این خدمات برای نوزادان و کودکان کمتر از ۵ سال به صورت رایگان انجام می‌شود.

همچنین کرایه حمل متوفی برای هر سرویس به بهشت معصومه در سال گذشته ۳۶ هزار تومان بود که این مبلغ در سال ۹۸، ۶ هزار تومان گران تر شده است.

عوارض مرگ!

بخش دیگری از این تعرفه‌ها درباره عوارض ورودی اموات بومی قم و غیربومی قم به آرامستان بهشت معصومه و دیگر آرامستان‌های داخل و خارج از شهر است. در این زمینه، عوارض ورودی اموات بومی برای تدفین در آرامستان بهشت معصومه و همچنین عوارض ورودی اموات غیر بومی برای دفن در آرامستان‌های خارج از شهر رایگان اعلام شده است در حالی که عوارض ورودی اموات غیربومی برای دفن در بهشت معصومه از یک میلیون تومان در سال ۹۷ به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و همچنین عوارض ورودی اموات بومی برای دفن در آرامستان‌های داخل شهر از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در سال جاری رسیده است.

در زمینه عوارض البته نرخ‌های دیگری نیز اعلام شده که یکی از آن‌ها نرخ عوارض ورودی اموات غیربومی با شناسنامه‌های صادره از قم است که این نرخ برای دفن در بهشت معصومه از ۵۰۰ هزار تومان در سال قبل به ۶۰۰ هزار تومان در سال جاری و برای دفن در دیگر آرامستان‌های داخل شهر از دو میلیون، به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش نشان می‌دهد.

بیشترین نرخ این عوارض درباره دفن اموات غیر بومی در آرمستان‌های داخل شهر است که این عوارض در سال ۹۷، چهار میلیون تومان بود و در سال جاری، یک میلیون تومان گران تر شده است.

رزرو یا خرید قبر یک طبقه، دو طبقه یا خانوادگی

تعرفه دیگر اعلام شده در این باره در سال ۹۸، در موضوع رزرو و یا خرید قبر یک طبقه، دوطبقه و یا به صورت قطعه خانوادگی است که قیمت رزرو قبر برای افراد بومی از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا ۶ میلیون تومان متغیر است. همچنین همین رزرو برای افراد غیر بومی از ۴ تا ۷ میلیون تومان اعلام شده است.

در عین حال قیمت قطعات خانوادگی ۴ نفره یک طبقه و دو طبقه در سال ۹۷، به ترتیب ۲۴ و ۳۲ میلیون تومان بوده که این قیمت‌ها در سال جاری به ۲۸ و ۳۶ میلیون تومان رسیده است.

قطعه خانوادگی ۶ نفره یک طبقه و دو طبقه نیز در سال گذشته به ترتیب ۳۶ و ۴۸ میلیون تومان قیمت داشت که این دو مورد در سال جاری هر یک ۶ میلیون تومان رشد قیمت داشته است.

هزینه نصب سنگ نیز بر اساس تعرفه‌ها از ۴۵ هزار تومان در سال قبل، امسال به ۵۵ هزار تومان رسیده است.

قیمت اجاره سالن ترحیم بهشت معصومه نیز بسته به امکانات، از ۲۲۰ تا ۶۰۰ هزار تومان در سال جاری متغیر است.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.