در هفته هنر انقلاب اسلامی؛

چهره‌های شاخص هنر انقلابی قم تجلیل شدند

شهر بیست/ چهره های شاخص هنر انقلاب قم همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی تجلیل شدند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
چهره‌های شاخص هنر انقلابی قم تجلیل شدند
شناسه : 5576 | انتشار : ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در آیین تجلیل از چهره‌های شاخص هنر انقلابی قم که در تالار مرکز شهر قم برگزار شد، با قدردانی از تلاش های فراوان هنرمندان انقلابی و ارزشی این استان، افزود: هنر انقلابی یک تعریف دارد و آن اینکه ارزش مدار باشد و بر محوریت اخلاق حرکت کند.

وی با بیان اینکه هنرمند انقلابی باید با هنر خود از ارزش های اصیل اسلامی دفاع کند، خاطرنشان کرد: رفتار و منش یک هنرمند متعهد نشان دهنده پایبندی او به ارزش ها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشینه و سابقه درخشان قم در زمینه رشد و پرورش هنرمندان دینی اذعان کرد: تاریخ قم مزین به هنرمندان و شاعران فاخر و نام آور در زمینه های هنری و ادبی است، از این رو اگر قم را پایتخت هنر و هنرمند انقلابی توصیف کنیم سخنی به گزاف نگفتیم.

** مسجد محوری از راهکارهای مؤثر در تحقق گام دوم انقلاب است

قاسم بابایی رئیس سازمان بسیج هنرمندان سپاه علی بن ابیطالب (ع) قم نیز در این مراسم گفت: این سازمان به منظور جامعه عمل پوشاندن به منویات رهبر معظم انقلاب درخصوص گام دوم انقلاب در تلاش است تا با تشکیل هسته های هنری در مساجد گام های مهمی را در این زمینه بر دارد.

وی تصریح کرد: جوانان مستعد و خلاق از ظرفیت های بسیار مهم هنری قم به شمار می آیند، از این رو باید از این پتانسیل به منظور رسیدن به اهداف مورد نظر بیشترین استفاده را داشته باشیم.

وی همچنین با بیان اینکه وجود برخی مشکل ها در فعالیت های هنری استان از دغدغه های جدی بسیج هنرمندان است، گفت: امروز جامعه با تهدیدهایی مواجه است، ولی می توانیم با ورود به عرصه های هنری این تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

بابایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام آمریکا در تروریست نامیدن سپاه پاسداران تصریح کرد: آمریکا با این حرکت کمپین انتخاباتی خوبی را برای نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی ترتیب داد.

وی با تأکید بر اینکه آرمان اصلی سپاه دفاع از محرومان و مستضعفان و مقابله با تروریسم است، گفت: آمریکا در این اقدام خود تنها مانده است، و اتحاد مردم بر علیه آمریکا نه تنها تضعیف نشد، بلکه یک انسجام جهانی بر ضد استکبار به وجود آمد.

** هنر بهترین ابزار برای هدایت جامعه در مسیر انقلاب اسلامی است

جانشین فرمانده سپاه قم نیز در این مراسم گفت: با استفاده از هنر می توان آرمان ها و اهداف متعالی انقلاب را محقق کرد.

احمد بیطرفان افزود: تولید فیلم و تئاتر و سرود با مضمون و مفاهیم انقلابی تاثیر بسزایی در پیوندعمیق و قلبی مردم با ارزش های انقلاب دارد.

وی همچنین با تقدیر و تشکر از آحاد مختلف مردم بویژه جوانان در حمایت از سپاه بیان کرد: لباس سپاه پاسداران نماد جهاد و شهادت است و مردم با پوشیدن این لباس مقدس همه یکدل و یک زبان خود را سپاهی دانستند، و این حرکت ناخشنودی دشمن را در پی داشته است.

جانشین سپاه قم با بیان اینکه بر خلاف مقاصد شوم آمریکا تروریست خواندن سپاه به یک همبستگی ملی منجر شد، گفت: استکبار در ۴۰ سال گذشته این قبیل کارهای احمقانه را به دفعات انجام داده ولی هر بار جز شکست و ناکامی چیزی نصیبش نشده است.

** ادای احترام به پیکر شهید مدافع حرم احمد جلالی نسب

در ادامه پیکر پاک و مطهر شهید مدافع حرم احمد جلالی نسب به این آیبن منتقل و از سوی حاضران مورد احترام قرار گرفت.

قدرت الله شفیعی از روشندلان و جانبازان ۷۰ درصد و از شاعران حماسی و آیینی قم قطعه شعری را قرائت کرد و به صورت ویژه تجلیل شد.

در پایان این مراسم چهره های برجسته هنر انقلاب اسلامی قم از جمله محمد علی مجاهدی دبیر شعر آیینی کشور، حسین فدایی حسین هنرمند حوزه تئاتر، ابراهیم سلیمانی پیشکسوت عکاس و دبیر انجمن عکس قم، حسن عنایتی فیلم ساز، محسن مقدادی و هادی گل محمدی از نام آوران هنرهای تجسمی و همچنین ناصر طاووسی هنرمند خوشنویس، احمد علوی شاعر و علی اصغر عزتی پاک از اساتید ادبیات قم که با خلق آثار خلاقانه و فاخر در رساندن پیام انقلاب اسلامی به جامعه نقش ارزنده ای ایفا کردند، تجلیل به عمل آمد.

این آیین به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، سازمان بسیج هنرمندان سپاه قم و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم به مناسبت هفته بزرگداشت هنر انقلاب اسلامی برگزار شد.

نوشته های مشابه
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.