کتاب «اصول العقائد و جامع الفوائد» رونمایی شد

آیین رونمایی از کتاب «اصول العقائد و جامع الفوائد» تألیف حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی موسوی درچه‌ای با موضوع اثبات حقانیت امامت و ولایت حضرت علی(ع) رونمایی شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کتاب «اصول العقائد و جامع الفوائد» رونمایی شد
شناسه : 55381 | انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، آیین رونمایی از کتاب «اصول العقائد و جامع الفوائد» تألیف حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی موسوی درچه‌ای با حضور آیت‌الله کریمی جهرمی در مدرسه علمیه المهدی(عج) قم برگزار شد.

آیت الله کریمی جهرمی در این مراسم ضمن بیان جایگاه علما و نقش ایشان در جهت تبیین معارف دین تصریح کرد: در روز قیامت خطاب می‌شود یک عالم دلسوز و ناصح و خیرخواه بایستد و شفاعت بکند و آنچه که در این جمله شاخص است عبارت است از این که به عالم اذن شفاعت داده خواهد شد و آن عالم با این مزیت می تواند از گناه کاران شفاعت کند و این عالم باید دارای شاخصه های مهمی همچون نگهبان دین و معتقدات مردم باشد.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه ابراز داشت: گاهی در جامعه شاهد اشخاصی هستیم که در حوزه مدارج علمی آگاه است و درس را بخوبی خوانده است، ولی نقشی منفی را در جامعه ایفا می‌کند و اعمال و رفتار و گفتار او مردم را در مسیر باطل قرار می‌دهد و راه خودنمایی و جاه طلبی را به جامعه ارائه می‌نماید.

کتاب «اصول العقائد و جامع الفوائد» رونمایی شد

وی خاطرنشان ساخت: عالمی که یتیمان آل محمد صلی الله علیه و آله را کفایت می کند، اعتقادات مردم را حفظ می کند و در جهت تحکیم رفتارهای دینی مردم است و طلبه درس‌خوان باید در همواره در خوف داشته باشد که مبادا از او رفتاری سر بزند موجب سوء اثر در رفتار مردم باشد، لذا عالمان دینی با تمام قوا در تلاش باشند تا ایمان مردم را بالا ببرند و همواره در صدد رفع شبهات و پاسخگویی آنان باشند.

آیت الله کریمی جهرمی گفت: روی تقویت اعتقادات مردم کار کنید، چرا که خیلی مؤثر است مردم را خداباور کنیم، البته اول باید خودمان خداباور و قیامت‌باور باشیم و بدانیم که در حرکات و سکنات و دوستی و دشمنی و زندگانی ظاهری باید خدا را شاهد بدانیم و خیلی در حفظ معارف الهی مقید باشید. نکند راه الهی را عوض کنیم و خودمان ندانیم که در گمراهی قدم برمی‌داریم و مردم را حسین‌(ع)شناس کنیم و در برابر مصائب صبر کنیم، چرا که اینها در قیامت برای ما کمک حال خواهد بود و دعا کنید خداوند این توفیق را بیشتر از هر زمان دیگه شامل حال بندگان خود بکند.

گفتنی است، این اثر ارزشمند که در موضوع خود کم نظیر است در اثبات حقانیت امامت و خلافت بلافصل سیدالموحدین آقا امیر المومنین و ائمه معصومین علیهم السلام به همت حجت الاسلام والمسلمین علی موسوی درچه ای نگاشته شده است.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.