ساماندهی هسته مرکزی شهر در اولویت مدیریت شهری/ تقاطع «نماز» تا پایان پاییز افتتاح می‌شود

شهردار قم از ساماندهی هسته مرکزی شهر به عنوان اولویت نخست مدیریت شهری یاد کرد و گفت: جمع‌آوری ۱۵ کیلومتر ریل متروکه و افزودن ۱۰ هکتار به فضای سبز قم، ساماندهی پارکینگ ضلع شرقی، ساماندهی قبرستان نو، تملک املاک باقی‌مانده پروژه عمار یاسر و ساماندهی میدان شهید مطهری در سال جاری به طور ویژه دنبال می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ساماندهی هسته مرکزی شهر در اولویت مدیریت شهری/ تقاطع «نماز» تا پایان پاییز افتتاح می‌شود
شناسه : 55369 | انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در آیین افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۳ پروژه شهری قم بااعتباری بالغ‌بر ۱۳۰۰ هزار میلیارد ریال، افزود: روند افتتاح پروژه‌های شهری قم تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

شهردار قم، سیاست اصلی شهرداری قم در سال جاری را بر اساس برنامه دوم عملیاتی شهر قم ۱۴۰۴ پرداختن بیشتر به مباحث نرم‌افزاری دانست و تصریح کرد: مباحث مرتبط با آرام‌سازی محیط شهری به‌خصوص در محدوده هسته مرکز شهر ازجمله برنامه‌های اجرایی است.

سقائیان‌نژاد مشکلات گسترده و چندین ساله هسته مرکزی شهر را موردتوجه قرار داد و گفت: واگذاری اراضی ۴۸ و ۳۲ هکتاری پردیسان طی سال‌های اخیر متوقف‌شده بود که در قالب مصوبات سفر سال گذشته رئیس‌جمهور و قطعی شدن واگذاری این اراضی، فرصت و بستر برای دنبال کردن پروژه‌های هسته مرکزی شهر ایجادشده است.

وی بابیان اینکه طرح جمع‌آوری ۱۵ کیلومتر ریل متروکه در حال اجراست و در محدوده خیابان رسالت تنها حدود یک کیلومتر از آن باقی‌مانده، گفت: با جمع‌آوری ریل‌های متروکه ۱۰ هکتار به فضای سبز قم افزوده می‌شود و علاوه بر این وضعیت حمل‌ونقلی نیز بهبود می‌یابد.

به گفته شهردار قم، هشت پروژه مهم در هسته مرکزی شهر تعریف‌شده که ساماندهی پارکینگ ضلع شرقی مهم‌ترین آن‌هاست و طی روزهای آینده فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای اجرای پروژه برگزار خواهد شد که افزایش هزار و ۶۰۰ سلول پارکینگ خودرو ازجمله اهداف این پروژه است.

وی با اشاره به پروژه ساماندهی قبرستان نو، بیان کرد: برای ساماندهی ۱۳۲ مغازه پیرامونی این قبرستان ۳۵۰ میلیارد تومان در بودجه سال جاری اعتبار دیده‌شده است و بخشی از منابع حاصل از اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان برای ساماندهی این بخش از هسته مرکزی شهر هزینه می‌شود.

سقائیان‌نژاد با اشاره به ۵۴ ساله شدن پروژه عمار یاسر گفت: ۸۰ پلاک این پروژه هنوز تملک نشده است، ۴۰۰ میلیارد تومان برای تملک آن موردنیاز است که ۱۰۰ میلیارد تومان از منابع داخلی شهرداری به این منظور در نظر گرفته‌شده است.

وی، تقاطع غیرهمسطح نماز با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی و بااعتباری افزون بر ۱۰۰ میلیارد تومان را ازجمله پروژه‌های در حال اجرای شهرداری قم دانست که تا پایان فصل پاییز در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

شهردار قم ضمن بیان برخی دیگر از پروژه‌های بزرگ در حال اجرای شهرداری قم، ادامه بلوار جمهوری اسلامی و تونل زیرگذر این بلوار در محدوده میدان امام حسین (ع) تا یادگار امام با پیشرفت ۹۴ درصدی و بااعتباری بالغ‌بر ۲۴۰ میلیارد تومان را از پروژه‌هایی عنوان کرد که به‌زودی به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

تکمیل پروژه ادامه تونل غدیر تا خیابان ممتاز، تکمیل ساختمان جدید شورای شهر، راه‌اندازی مسیر اتوبوس تندرو در بلوار آیت‌الله بروجردی برای تسریع در دسترسی پردیسان به مرکز شهر، احداث آخرین دسترسی تقاطع مدافعان سلامت به بلوار آیت‌الله بروجردی، احداث شهربازی معارفی، تکمیل خروجی غربی تونل غدیر، احداث مجموعه فرهنگی ورزشی منطقه هشت و هفت، زیرسازی محله ۹ پردیسان، تکمیل بوستان‌های زائر، خضر نبی(ع) و کوثر، راه‌اندازی فاز نخست خط یک مترو و ساماندهی میدان شهید مطهری از دیگر مهم‌ترین پروژه‌هایی است که به گفته شهردار قم در سال ۱۴۰۱ جز اولویت‌های اجرایی مجموعه شهرداری قم در سال جاری هستند.

سقائیان‌نژاد یادآور شد: به‌زودی در قالب جلساتی با محوریت مدیریت استان و پیگیری‌هایی در سطح ملی وضعیت فرودگاه، مترو و مونوریل بررسی خواهد شد.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.